Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#615801
Boy heeft opeens een rare plek.
Op die kant waar hij de goudaccupuntuur gezet gekregenheeft had hij natuurlijk op het eleebooggewricht links voor al lig plekken,ik heb ze altijd soepel gehouden nu opeens sinds drie dagen is er een ronde zeer zachte bult verschenen doorsnee 1 tot anderhalve cm op de ligplek, hij is donker met een rode kern, net of het iets is geirriteerd.

Hij heeft er geen last van , maar wat is dat nou??
Door tieneke
#615840
Denk dat het een ligger is ;)
Zo wordt het tenminste bij de paarden genoemd...een soort ligplek maar dan gevuld met vocht.
Door senadance
#615994
en nou??wat doe ik eraan, of eigentlijk alleen maar goed insmeren??inderdaad het voelt of er vocht inzit

:-\ :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#616012
senadance schreef: en nou??wat doe ik eraan, of eigentlijk alleen maar goed insmeren??inderdaad het voelt of er vocht inzit

:-\ :-\ :-\
Als ik echt zo'n vochtbult voel, onze Chica heeft ze wel eens. Dan zet ik er een spuit op en trek 'm even leeg.

(maar dat zie ik jou niet zo snel doen ;D)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#616205
Angelique schreef: Als ik echt zo'n vochtbult voel, onze Chica heeft ze wel eens. Dan zet ik er een spuit op en trek 'm even leeg.

(maar dat zie ik jou niet zo snel doen ;D)
Komt die dan later niet weer gewoon terug en gaat dat niet gauw ontsteken?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#616238
Bernie schreef: Komt die dan later niet weer gewoon terug en gaat dat niet gauw ontsteken?
Ontsteken is nog nooit gebeurd en tot nu toe is er eentje die in veel kleinere vorm wel terugkomt, maar dat is nu dan circa 8 maanden geleden dat ik die leeg gemaakt heb. Kreeg de spullen en de instructies gewoon van de Da mee, hoefde ik niet iedere keer daarvoor langs te komen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#616248
Angelique schreef: Ontsteken is nog nooit gebeurd en tot nu toe is er eentje die in veel kleinere vorm wel terugkomt, maar dat is nu dan circa 8 maanden geleden dat ik die leeg gemaakt heb. Kreeg de spullen en de instructies gewoon van de Da mee, hoefde ik niet iedere keer daarvoor langs te komen.

Jane had er 1 op haar poot en die is nadat hij door de da was leeggezogen groter teruggekomen. Onze nieuwe da wilde het weghalen via operatie, maar ze heeft er verder geen last van.
Maar fijn dat ze bij jou wegblijven (op die ene na dan). ;)
Door senadance
#616287
Angelique schreef: Als ik echt zo'n vochtbult voel, onze Chica heeft ze wel eens. Dan zet ik er een spuit op en trek 'm even leeg.

(maar dat zie ik jou niet zo snel doen ;D)
:o :o :o :o :o :o

hoe weet je dat?kom ik zo softie open??
ehem....maar je hebt volkomen gelijk, bij het idee alleen al krijg ik een zeer flauw gevoel in mijn maag.

ik wacht wel even af en anders even naar de DA :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door