Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ziviaantje
#615611
Ik geef normaal Duck aan mijn pup, maar ben eens carnibest gaan proberen ( ook i.v.m. de prijs ). Toen ik van brok overging naar Duck had ze keurige poepjes, maar nu met carnibest is het dun, nog net in vorm. Kan ik beter bij Duck blijven, of zou het vanzelf over gaan ?
Door Rosita
#615695
Ik geef mijn pup ook CB, en wat ik heb gemerkt is dat er soms (opvallend) meer lamsvet in zit (dat zijn die witte harde stukjes vet). Volgens Corine van CB kan dit wel eens voorkomen, dan is de lading niet helemaal goed gemengd. Wat ik dan doe is gewoon een beetje vet eruit halen. Ook zou je een paar dagen kokend water over het voer kunnen gieten. Vito had recentelijk ook wat dunnere ontlasting op CB. Ik heb toen ook wat vet eruit gehaald en wat kokend water er over gegoten. Moet wel zeggen dat Vito ook behoorlijk last had van spoelwormen. Het enige wat ik merkte was dat zijn ontlasting regelmatig wat slijmerig en dunner was. Pas toen ik hem met Dolthene 3 dagen ging ontwormen kwamen er 5 dagen lang doden wormen aan de voor en achterkant uit. Bij de fokker was hij, vlak voordat ik hem ging halen, ook ontwormd. Hij had toen eenmalig wat wormen in zijn ontlasting. In begin was zijn ontlasting ook op de CB redelijk goed, maar na ruim een week ging het slechter. Ik ben dus echt blij dat ik hem 3 dagen heb ontwormd, want 1 dag 1 pilletje had waarschijnlijk niet afdoende geweest.
Door Ziviaantje
#615742
Indy was bij de fokker al 4 x ontwormd ( erg belangrijk, want alle pups hebben spoelwormen ) en ik heb haar ook nog eens 2 keer ontwormd. Dus wormen zullen het niet zijn  :) Over 2 weken krijgt ze weer een wormkuurtje. Dan is ze voorlopig weer klaar.
Vanmorgen blafte ze ons om 5 uur wakker, niet grappig  ::) Ze poepte meteen het terras vol. Het was nu echt dun en grijzig. Ze heeft nu weer Duck gekregen. Als ik een wat grotere hoeveelheid carnibest heb ( ik had nu alleen een paar worsjes om uit te proberen ) zal ik het wat langer proberen. Een week of 2 of zo ? Dan moet ik het toch wel weten of het wat is ? Ik zag niet veel witte stukjes lamsvet zitten, maar ik zal de volgende keer even extra opletten en het overgieten met warm water. Ik hoop dat het werkt, want het zag er verder goed uit.
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op wo 16 aug 2006, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#615774
Na een paar dagen cb moet de ontlasting toch wel stevig zijn,zoniet dan zou ik toch bij de Duck blijven of een andere cb variant proberen,de cb natuur is wat vetter,ook Tinus en Tara hebben op de cb nogal problemen gehad als puppie en het was hier echt een groot aantal keren spuitfeest....
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#616123
Bandit zijn ontlasting is op de carnibest ook niet altijd geweldig. Soms wat dunner. Ik nu eens Bibi proberen. Zaterdag ga ik wat halen om het uit te proberen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#616151
Fedor moest in het begin ook wennen aan Carnibest, hij poepte er ook dunnig van. Bij de fokker kreeg hij AHV, dus heb ik dat ook gehaald en heb het gemengd met CB en toen langzaam aan steeds meer CB en minder AHV. Na een week of 3 poepte hij perfecte drollen op alleen CB!! (waar een mens al blij mee kan zijn :P ;))
Dus dat misschien ook nog een optie (alleen meng jij het dan met Duck ;)) als je graag over wilt stappen naar CB.
Door Ziviaantje
#616210
1 dag weer over op Duck en de poepjes zijn weer prachtig  :D Dus we blijven voorlopig lekker Ducken  ;) Ik wilde over gaan op carnibest natuur i.v.m. de prijs, de andere varianten zijn weer duurder en dan kan ik net zo goed Duck geven. De plakken van Duck vind ik ook wel heel handig. En manlief zegt "waarom zou je voor die paar centen moeilijk gaan zitten doen", en hij heeft nog gelijk ook, gebeurt niet vaak  :2funny: Misschien als puppy wat ouder is en de darmpjes meer aankunnen ga ik het weer eens proberen ( ik heb tenslotte nog 2 worsten in de vriezer ), voorlopig blijf ik bij Duck uitmuntend.
Door tieneke
#616301
[quote="aussie"]
1 dag weer over op Duck en de poepjes zijn weer prachtig  :D Dus we blijven voorlopig lekker Ducken  ;) Ik wilde over gaan op carnibest natuur i.v.m. de prijs, de andere varianten zijn weer duurder en dan kan ik net zo goed Duck geven. De plakken van Duck vind ik ook wel heel handig. En manlief zegt "waarom zou je voor die paar centen moeilijk gaan zitten doen", en hij heeft nog gelijk ook, gebeurt niet vaak  :2funny: Misschien als puppy wat ouder is en de darmpjes meer aankunnen ga ik het weer eens proberen ( ik heb tenslotte nog 2 worsten in de vriezer ), voorlopig blijf ik bij Duck uitmuntend.
[/quote]
Als de pup op de Duck na 1 dag alweer mooie ontlasting heeft zou ik ook voorlopig lekker blijven Ducken :P
Misschien straks ook eens een lekkere barfmaaltijd ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door