Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door yvonne1961
#614459
Alle pogingen om mijn katten iets rauw te laten eten zijn mislukt. Al zouden ze maar voor een deel iets rauw willen zou ik al blij zijn.
De laatste keer dat ik zoute haring at, kwam er één echter zeer geinteresseerd ruiken en heeft een stukje opgegeten.
mijn vraag is dus: Is zoute haring goed voor katten? Zit natuurlijk toch veel zout in.
En hoeveel keer per week zouden ze dit dan mogen hebben?
Andere rauwe vissoorten waren ze tot nog toe niet in geinteresserd.

groeten, Yvonne
Door *Robin*
#614636
je kan panharing geven aan je katten maar ik zou niet vaker dan 1 keer in de week 1 maaltijd vis geven. vis is eigenlijk geen echte prooi van de kat (uitzonderingen daar gelaten) dus ik geef mijn katten ook geen vis

heb je al geprobeerd om het lichtgekookt te geven en dan als ze het eten steeds rauwer laten? of mengen met blikvoer?
andere tips?
Succes :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#614719
Ik zou zoute haring niet te veel geven een stukje zo heel af en toe kan wel maar ik zou het niet aan haar menu toevoegen.
\Wat je kunt doen is haar rauwe dieet eerst garen of het mengen met een blikvoer of een bouillon treken (zonder zout) en dat in een ijsblokbakje invriezen en dan kun je voor iedere maaltijd één klontje warm maken en over het voer doen. Het belangrijkste bij katten is blijven aanbieden.
Door Suzan54
#614959
Ik prak een beetje 'goed stinkend' door de kvv voor de katten die verslaafd zijn aan de lokstoffen en dat gaat behoorlijk goed. Steeds meer eten ze de Carnibest zonder de hulpmiddelen en dat is toch het doel waar ik naar streef. Wanneer ik ze iets van dat soort voer wil geven, mogen ze het puur hebben - de ultieme tractatie.
Gekookte kipfilet is hier voor allemaal een groot succes en dus ook een prima mengmiddel voor door het rauwe voer.
Laatst gewijzigd door Suzan54 op wo 16 aug 2006, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#615098
FF helemaal oftopic,wat een schitterende site heb je Suzan.
Ik krijg er trouwens bij 1 van mijn katers geen rauw ingestampt.
Hij lust ook geen blik.

          Tineke
Door Suzan54
#615684
Dank je. Ik lig straks helemaal trots te wezen in m'n bedje :-)

Als jouw kat geen blik lust, dan heb je ook niets aan mijn mengtip. Maar... er is hoop. Prak wat brokjes erdoor heen. Dat hoorde ik weer van mensen waar we van de week een kitten hebben gebracht. Hun katten deden ook niets met blik. En anders kan je nog terugvallen op ingeblikte vis of verse gestoomde makreel. Als je daar mee mengt...

Een van de nieuwe eigenaren van onze kittens had toch wel zo'n leuke oogopener tijdens een gesprek over de best mogelijke voeding voor onze dieren. Hij vertelde hoe hij vroeger hart voor de kat sneed en dat compleet maakte met een mineralen/vitaminemengsel en hij zei erbij dat hij toen niet wist dat dat zo verkeerd was... Terwijl hij dat zei, realiseerde hij zich dat deze kat 19 was geworden terwijl zijn latere katten dat echt niet hadden gehaald. Een betere kans om er op in te springen kon ik niet krijgen en ik vertelde dat ik dat ook had gedacht (medio 1990). Het zelf samenstellen van maaltijden was amateuristisch geknoei - je moest je dieren juist het droogvoer voorzetten dat door de mensen die ervoor geleerd hebben, de heren in de witte jassen, was ontwikkeld. Dat was pas perfect uitgebalanceerd. Ik heb dat vroeger inderdaad een blauwe maandag gedacht tot voedingsschandaal zoveel zich voordeed, dit keer Iams, en het hele etoxiquineverhaal boven water kwam. Ik heb ontdekt dat ze bij die firma meer advocaten dan voedingsdeskundigen in dienst hebben  >:(. Die ervaring maakte dat ik me ging afvragen hoe het zat met de belangen en ik was helemaal genezen.

We zijn wel helemaal off topic geraakt. Een piezeltje zoute haring zou ik mijn kat zeker geven wanneer die aangeeft dat hij interesse heeft. Alle beetjes nieuwe voedingsstoffen om een dier dat vast zit aan de verslaving aan de geur- en smaakstoffen helpen. Vis is wel niet het ultieme kattenvoer maar het is wel een behoorlijk natuurlijke smaakstof waar je je voordeel mee kunt doen om je kat van het fabriekvoer te laten afkicken.

Mijn slechtste vers vleeseter, krijg ik wel in beweging met gekookte kip en het bijbehorende vocht, ook als ik dat meng met Carnibest. Wie weet kan iemand met deze info zijn voordeel doen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door