Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#614604
herder_lover schreef: oja, de aloe vera wil graag losse grond... en weinig water!
En geen kou. :-[
Ik had ooit een geweldige plant saan, maar omdat m'n kat 'm steeds zat te slopen, heb ik 'm naar de kas verplaatst. Daar tierde hij welig en ik heb er nog aardig wat stekjes van genomen. Had op een gegeven moment een hele plantage staan. Maar helaas ben ik vergeten het spul met de eerste nachtvorst weer naar binnen te halen. Vervolgens wel alsnog gedaan, maar toen veranderden m'n aloëetjes langzaam maar zeker in een weke, slijmerige substantie. :crying:
Door herder_lover
#614716
kou is niet favoriet aangezien het een plant is (de geneeskundige aloe, er bestaan vele soorten, wel 500 geloof ik) die uit Afrika komt. Er zijn twee grote plantages die natuurlijke produkten ervan verkopen. De rest gebruikt weinig aloe en veel andere (minder gezonde) middelen. Deze plantages staan op Curacao en in Portugal.
Binnen kun je de plant wel houden hoor, met weinig water en warmte. Je ziet aan de bladeren wel of het genoeg vocht heeft (op het oog water geven dus  ;D )
Door Twiz
#614939
Best plantje zo te lezen, maar als er 500 verschillende soorten zijn, welke soort moet ik dan kopen?
Want dat ik er een in huis wil is zeker.
Door 202Spots
#614952
Ik heb deze.....heel licht groen/grijs van kleur met hele scherpe punten aan de zijkant van de blad.
Afbeelding
http://www.aloeverainformatie.com/intro/index.html
AfbeeldingAfbeelding

Oh,er zijn veel soorten van de Aloe...maar de Aloe Vera word gebruikt voor de preparaten enz. de ander soorten Aloe zullen ook wel iets van dezelfde waardes hebben, maar Aloe Vera is het bekendste.
Laatst gewijzigd door mahuni op di 15 aug 2006, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#614967
ja ik heb die ook en die bedoel ik.... kan ff niet  op de naam komen, maar in principe hebben bijna alle aloës geneeskrachtige kwaliteiten alleen de sier minder en ook die hele grote (maar die zet jij niet in een potje neer hoor) zijn minder. Deze worden echt 1,5 meter breed  ;)
Ook heb je Aloës met erg scherpe punten (bijna naalden zelfs) en die moet je ook niet hebben...
Door Jojo
#615000
Die van mij komt gewoon bij het tuincentrum weg, en er zat zo´n kaartje bij ingestoken waarop stond dat het een medicinale plant was met de uitleg hoe te gebruiken enzo ;)
Door Twiz
#615014
Snel naar het tuincentrum om die geweldige plant te kopen.

Kun je de gel ook inwendig gebruiken?
Door herder_lover
#615139
ja hoor! Je kan het blad fileren zeg maar, de gel eruit snijden en pureren in een blender met iets mengen (niet iets zuurs, want dan verlies je de goede kwaliteiten). Het smaakt vrij bitter. Maar de gel mengen met bv Abrikozensap of perziksap en dan drinken. Of met honing bij keelpijn. Iedere dag een beetje van die gel verhoogt je weerstand heel erg.
De aloeine (het gelige sap) werkt laxerend...
Door Jojo
#615392
Hmmmm..... :bulb: Zou het iets zijn om door de groentemix te mengen, of om zo nu en dan eens met wat biogarde en honing te geven aan de hondjes???
Door 202Spots
#615401
Jojo schreef: Zou het iets zijn om door de groentemix te mengen, of om zo nu en dan eens met wat biogarde en honing te geven aan de hondjes???
Wanneer ik 't zelf proef,dan vind ik 't al niet om te **eten,en ik denk dat de honden het ook niet smakelijk vinden, dus ik probeer het niet eens. :-\
Ik denk dat de hele groentemix dan gelijk verpest is.
Ze krijgen genoeg andere vitamientjes naar binnen,en hebben die bittere gel niet nodig.
Door herder_lover
#615486
ik weet dat ze het hier in het water van de honden doen tegen vlooien. Maar mijn honden drinken het echt niet op.... soms speel ik met ze met een blad (zonder de stekels) en dan bijten ze erop en krijgen ze het alsnog binnen. Vinden ze niet leuk  ;D, maar een volgende keer trappen ze er toch weer in  ;)
Je kan het proberen (en dan het doorzichtige spul, niet het gele), en goed vermengen.
Door 202Spots
#615667
herder_lover schreef: Vinden ze niet leuk ;D, maar een volgende keer trappen ze er toch weer in ;).
HAHAHA...ik las het goed maar begreep het verkeerd.....
ik dacht dat ze er met hun poten in trapte..... ::) ;D
Door herder_lover
#615971
;D ;D, dát zou bij een poes wel werken want die likt de poten weer schoon.... maar mijn belgjes niet  ;)
Door conleeuw
#616931
herder_lover schreef: ik weet dat ze het hier in het water van de honden doen tegen vlooien. Maar mijn honden drinken het echt niet op.... soms speel ik met ze met een blad (zonder de stekels) en dan bijten ze erop en krijgen ze het alsnog binnen. Vinden ze niet leuk ;D, maar een volgende keer trappen ze er toch weer in ;)
Je kan het proberen (en dan het doorzichtige spul, niet het gele), en goed vermengen.
kennelijk tegen vlooien en teken...... het is erg bitter, dus als je het in de water van de honden wil doen, moet het echt duppels gewijs gebeuren, dus een druppel op 10 of 20 liter en als ze eraan gewend zijn kan je het langzaam opvoeren, maar........ als je er genoeg van geef (en ik weet niet wat genoeg is) werkt het ook laxerend. Je kan de sap van de Aloe het ook op hun vacht aanbrengen dan werkt het kennelijk ook als teken/vlooien werende middel :-\
Door Netty
#617032
dat zijn de dingen die ik graag lees..... ::) ;) :D
ik heb in mijn andere huis, in de tuin, ladingen Aloe Vera staan.
ik had het plan gevat om er een boel uit te rukken en weg te mikken, ze verdienen niet echt een schoonheidsprijs.
de maid van mijn dochter had ze allemaal uit de pot in de volle grond gepland, waar ik dus niet echt blij mee was.
maar nu ik lees dat ze helpen tegen teken en vlooien, gaan ze lekker terug in potjes, en krijgen ze een nieuwe kans, aardig toch?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door