Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Thunder
#614309
Heeft er iemand ervaring(goede of slechte) met Spiersupport van Groene Os?
En zou het goed zijn om na een operatie aan de knie iets dergelijks te geven om de spieren te helpen weer sterker te worden?
Door Robert Koncarevic
#614432
Thunder schreef: Heeft er iemand ervaring(goede of slechte) met Spiersupport van Groene Os?
En zou het goed zijn om na een operatie aan de knie iets dergelijks te geven om de spieren te helpen weer sterker te worden?
Zou dit ook helpen bij honden met HD en een zwakke achterhand?

P.S. Sorry Thunder dat ik even met jouw topic meelift. :-[
Door Lizzy
#614451
Ik ken het middel zelf niet maar dit zijn de toepassingen:

Voor toename spierkracht. Toename spiermassa. Verbetering spierstofwisseling. Beter uithoudingsvermogen.Sneller herstel na inspanningen. Bij neuromusculaire aandoeningen (waarbij men tevens dient op te merken dat het hart ook een spier is.)
Door geer
#614454
Uuuu ik  ;D Stukje wat een aantal weken geleden in het Puur Natuur Journaal stond (oke, van eigen hand en ik verkoop het zelf...)

Spiersupport
De naam zegt het al: Spiersupport levert een zeer brede ondersteuning van de spieren. Het bevat kleine hoeveelheden van alle voedingstoffen om de stofwisseling te optimaliseren en tekorten te voor-komen. Hiernaast bevat Spiersupport Glucosamine, Chondroïtine, Calcium, Magnesium en MSM; extra spiermassa en spierkracht vragen tenslotte om sterke banden en gewrichten.
Met name de Octacosanol, Gamma oryzanol en Creatine mono-hydraat werken direct op de spieren. Octoconasol, een stof die gewonnen wordt uit tarwekiemen, heeft verscheidene gunstige uitwerkingen. Zo zorgt het voor een beter zuurstofrendement en een verbeterde opslag van glycogeen in de spieren, voor een betere inspanningstolerantie en spiercoör-dinatie en voor een sneller herstel van de spieren tijdens de ontspanning.
Gamma oryzanol en de daaruit voort-komende stof Ferulinezuur hebben een anabool effect. Zij bevorderen de toename van lichaamsmassa (geen vet) en verhogen de insulinegroeifactor. Deze laatste factor zorgt weer voor een verbeterde groeihormoonspiegel welke noodzakelijk is voor de toename van spier- en steunweefsel (beide vetvrij). Ook is uit onderzoek gebleken dat deze twee stof-fen een positieve bijdrage leveren aan het herstel na schrik of stress aangezien ze de lichaamscellen beschermen tegen vrije radicalen.
Het Creatine monohydraat in de Spiersupport zorgt voor de verhoging van ATP, een energierijke fosfaatverbinding. Hierdoor treedt er minder snel spiervermoeidheid op wat maximale prestaties ten gunste komt. Ook stimuleert Creatine de groei van de spiervezels.

Enthousiaste reacties..
De inzet van Spiersupport heeft veel enthousiaste reacties van gebruikers opgeleverd die wij u natuurlijk niet willen onthouden. Naast het succesverhaal van Nico Avezaath hebben wij véél meer berichten gehoord van dieren die enorm opknapten na de inzet van Spiersupport.
Opmerkelijk is dat de Spiersupport vooral positieve effecten heeft op twee zeer verschillende groepen: dieren die topprestaties moeten leveren, of dieren die juist (geheel) uit conditie zijn. Bij sportpaarden of -honden zorgde de Spiersupport ervoor dat het meedraaien aan de top ze gemakkelijker af leek te gaan. Niet alleen doordat Spiersupport zorgt voor een betere spieropbouw, maar ook omdat het bijdraagt aan een sneller herstel na arbeid.
Bij oudere, stijve of stramme, dieren of dieren die uit conditie zijn (bijvoorbeeld door slechte voeding, ziekte of verwaarlozing) zorgt de Spiersupport ervoor dat ze sneller weer in vorm komen en de bespiering wordt opgebouwd. Bij te dikke dieren kan de Spiersupport worden ingezet om ze te ondersteunen bij de extra beweging om af te vallen.
Door Thunder
#614585
Robert Koncarevic schreef: Zou dit ook helpen bij honden met HD en een zwakke achterhand?

P.S. Sorry Thunder dat ik even met jouw topic meelift. :-[
Helemaal niet erg! ;)

Twister is vorig jaar september aan de rechterknie aan de kruisband geopereerd. Een aantal weken geleden helaas hetzelfde aan de linkerknie. Een week of 2 geleden kon hij helaas niet meer op z'n rechterachterpoot staan(waarschijnlijk rechterknie overbelast door linkerknie te ontlasten na de operatie). Hopelijk overbelast,want de meniscus kunnen ook nog beschadigd worden. Ik ben maar bang dat we van de ene kant naar de andere kant gaan sukkelen en dat tevens de voorkant zou kunnen overbelast geraken doordat hij die nu ook veer meel belast. Daarom was ik op zoek naar een middel waarmee ik NOG meer ellende zou kunnen voorkomen. Hij krijgt momenteel glucobest en traumeel (hoelang mag ik dat trouwens geven en haalt dat nog uit dat ik dat weken na de operatie nog geef?)
Gebruikersavatar
Door Binno
#614622
Ik geef het nu sinds een drietal weken aan mijn oudste hond van 13,5 omdat hij steeds meer door zijn achterhand zakte (spieratrofie).
Een jonge hond zal het natuurlijk nooit meer worden, maar ik vind wel dat er al verbetering is en hij weer iets steviger op zijn poten staat.
Door Lizzy
#614690
Binno schreef: Ik geef het nu sinds een drietal weken aan mijn oudste hond van 13,5 omdat hij steeds meer door zijn achterhand zakte (spieratrofie).
Een jonge hond zal het natuurlijk nooit meer worden, maar ik vind wel dat er al verbetering is en hij weer iets steviger op zijn poten staat.
Nou, dat is niet verkeerd zeg, binnen 3 weken een zichtbare verbetering! Wat fijn zeg! Een heel andere vraag: ik vind dit spul zo ontzettend stinken en ik hoorde ook van Sylvia dat haar Eden echt moeilijk doet bij het innemen (hetgeen ik me dus errrg goed voor kan stellen). Bij jouw hond geen probleem?

Volgens mij Thunder, kun je het ook wel pro-actief geven in jouw geval. En ik heb geen idee tot hoe lang je Traumeel kunt blijven geven. Ik denk dat alleen zelf dat het op de duur ook geen zin meer heeft, voor na zo'n operatie. En pro-actief homeopathische middelen geven...., geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. Dus om dit te blijven geven ter voorkoming van....? Lijkt me vrij zinloos.
Gebruikersavatar
Door Binno
#614694
Lizzy schreef: Nou, dat is niet verkeerd zeg, binnen 3 weken een zichtbare verbetering! Wat fijn zeg! Een heel andere vraag: ik vind dit spul zo ontzettend stinken en ik hoorde ook van Sylvia dat haar Eden echt moeilijk doet bij het innemen (hetgeen ik me dus errrg goed voor kan stellen). Bij jouw hond geen probleem?
Daar was ik ook bang voor en als ik het gewoon over het vlees gooi eet meneer het dus ook niet.
Maar als ik het poeder met een klein beetje Duck of gemalen vlees meng dan lukt het meestal wel, en anders een scheutje zalmolie erover, dan gaat alles heel vlotjes naar binnen. ;)
Door Thunder
#614696
Lizzy schreef: Nou, dat is niet verkeerd zeg, binnen 3 weken een zichtbare verbetering! Wat fijn zeg! Een heel andere vraag: ik vind dit spul zo ontzettend stinken en ik hoorde ook van Sylvia dat haar Eden echt moeilijk doet bij het innemen (hetgeen ik me dus errrg goed voor kan stellen). Bij jouw hond geen probleem?

Volgens mij Thunder, kun je het ook wel pro-actief geven in jouw geval. En ik heb geen idee tot hoe lang je Traumeel kunt blijven geven. Ik denk dat alleen zelf dat het op de duur ook geen zin meer heeft, voor na zo'n operatie. En pro-actief homeopathische middelen geven...., geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. Dus om dit te blijven geven ter voorkoming van....? Lijkt me vrij zinloos.
Van welk merk is pro-actief?
Mijn bedoeling is om iets te geven(als dat bestaat) om z'n spieren te versterken en dus terug op te bouwen,omdat die nu verzwakt zijn in z'n achterhans. En om alzo verdere blessures wegens overbelasting(om andere delen te ontlasten) te vermijden.
Door Lizzy
#614758
Thunder schreef: Van welk merk is pro-actief?
Mijn bedoeling is om iets te geven(als dat bestaat) om z'n spieren te versterken en dus terug op te bouwen,omdat die nu verzwakt zijn in z'n achterhans. En om alzo verdere blessures wegens overbelasting(om andere delen te ontlasten) te vermijden.
Dan zou ik dus eerder voor spiersupport kiezen als voor Traumeel
Door workingmalinois
#614809
Mijn hond had begin dit jaar een trainingsongeluk en had een scheurtje in de kruisband van zijn knie.

Heb hem dadelijk laten behandelen door een osteopaat die werkt met homeopatische geneesmiddelen.
Hij heeft 3 behandelingen gekregen met een tussenpauze van 3 weken.  Hij kreeg ook inspuitingen in de knie met Zeel.
Verder moest ik Traumeel, Kalmia Compositum en Caniplasine geven.

Na een week mankte hij niet meer en na 2 weken mocht hij al terug trainen naast de fiets (wel enkel rechtdoor en geen bruuske bewegingen).

Na 6 weken speelde en rende hij terug als tevoren.

De Zeel neemt hij nog steeds.  Caniplasine heb ik 2 flacons moeten geven en Kalmia Compositum 1 flacon.
Traumeel was enkel de eerste 6 weken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#614843
Ik geef spiersupport aan Eden en ik moet zeggen dat het voor haar geweldig werkt, als het weer goed gaat met haar dan stop ik er vaak mee omdat Eden het ontzettend smerig vind en ik er moeite voor moet doen om het erin te krijgen maar als ze na een tijd ineens weer bijna niet meer kan lopen dan geef ik het weer en binnen de kortste keren loopt ze weer. Bij Eden zijn het periodes meestal na een weeromslag dat ze heel slecht kan lopen en haar bespiering helemaal weg is. Ik ben dus meer dan tevreden met de spiersupport.
Door *wendy*
#614977
als ik dan ook mee mag liften.
Zou dit ook iets voor Gandor zijn die spieren hard nodig heeft om zijn ED poot te ondersteunen?

Mijn zijn ook al anabolen aangeraden, maar hier wil ik (nog) niet aan beginnen. Het schijnt dat de hond toch wel gedragsveranderingen krijgt dan. En qua dominantie mist het heertje al niets.
Door Thunder
#614984
pippy schreef: als ik dan ook mee mag liften.
Zou dit ook iets voor Gandor zijn die spieren hard nodig heeft om zijn ED poot te ondersteunen?

Mijn zijn ook al anabolen aangeraden, maar hier wil ik (nog) niet aan beginnen. Het schijnt dat de hond toch wel gedragsveranderingen krijgt dan. En qua dominantie mist het heertje al niets.
Ik zou dan toch liever de spiersupport proberen dan anabolen. Lijkt me toch gezonder!
Heb gisteren besteld via internet.  Aangezien er ook glucosamine en chondroïtine inzit,laat ik de glucobest dan maar effe achterwege,zodra ik de spiersupport in huis heb.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door