Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Pyts
#614233
Sinds zaterdagochtend heeft Ravasz bultjes op zijn rug. Hele minimale bultjes, maar je ziet ze door zijn vacht heen. Maar op de foto zetten lukt niet, dan zie je het niet.

De bultjes zijn van verschillende grootte, grootste als een 1 eurocent ongeveer.

Het lijken wel muggebulten, of bulten van een brandnetel, maar hij heeft er absoluut geen jeuk aan. Verder mankeert hem ook helemaal niks, hij is actief, eet goed, drinkt niet veel, is vrolijk, is gewoon Ravasz.

We hebben vandaag met een hele groep Vizsla's gewandeld en niemand van de eigenaren herkende het. Ze dachten aan brandnetelprikken maar dat kan in principe echt niet zo zijn en dat zit er ook geen twee dagen... :-\

Vrijdagochtend heeft Ravasz voor het eerst een zalmkop gehad en vrijdagavond tijdens het wandelen zag ik hem een kikker naar binnen werken...althans ik denk dat het een kikker was.  :-[ (was te laat, hij is van het kaliber hap-slok-weg, mét álles...)

Wat zou dit toch kunnen zijn? En wanneer moeten dit soort bultjes wegtrekken? uitgaande van een allergische reactie)

Dit heeft hij dus gegeten vrijdag en gister:
-eend rmb
-kip rmb
-kiphartjes
-zalmkop

Ravasz is 15 en een halve week, wisselt zijn tanden en weegt nu zo'n 14 kilo.

Hij eet alles, dwz rmb.orgaanvlees,spiervlees,groentemix en tafelresten, ook zuivel en tweemaal weeks een eitje.

Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen!

Groetjes Pyts
Laatst gewijzigd door Pyts op ma 14 aug 2006, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pyts
#614288
Weet dus niet zeker of het een kikker was, maar zou heel goed kunnen, gezien de contouren in het maanlicht.

Wat gek dan dat ze dat eten, instinctief zou hij dat toch moeten laten liggen?

Hij heeft ook maar een stuk of 20 bultjes, niet heel dicht opelkaar en ook niet overal. Alleen bovenop zijn rug.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#614290
Ik denk dat die bultjes een allergische reactie zijn op een insecten steek dan krijgen ze zachte verdikkingen op de huid je kunt er een homeopatisch middel tegen geven maar als hij er geen last van heeft ze gaan ook uitzichzelf weer weg.
Door Pyts
#614293
Ok, dus gewoon afwachten.

Ik voelde al zoiets aankomen...

Wel jammer hoor vanmiddag, al die strakke Vizsla's en hij met zijn bultjes op de rug. En dan maar pr-praatjes houden voor de BARF: daar worden ze zo mooi van, zo'n mooie vacht... ::)
;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#614301
Pyts schreef: Ok, dus gewoon afwachten.

Ik voelde al zoiets aankomen...

Wel jammer hoor vanmiddag, al die strakke Vizsla's en hij met zijn bultjes op de rug. En dan maar pr-praatjes houden voor de BARF: daar worden ze zo mooi van, zo'n mooie vacht... ::)
;D
;D
Door Jojo
#614316
Zus heeft ook iets dergelijks. Maar bij haar zijn ze niet groter als een flinke puist. Gewoon wit, niet rood ofzo. Zitten of komen er ook korstjes op zn rug?? Zusje heeft dat nl. wel. Diagnose: Staphilococcen. Oorzaak: de weerstand is zo naar de knoppen van alle entingen en wormkuren in korte tijd dat de bacterie vrij spel kreeg :( Remedie: Weerstand opkrikken en veel geduld of ab kuur en vervolgens nog meer weerstand opkrikken :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#614372
Pyts schreef: Weet dus niet zeker of het een kikker was, maar zou heel goed kunnen, gezien de contouren in het maanlicht.

Wat gek dan dat ze dat eten, instinctief zou hij dat toch moeten laten liggen?

Hij heeft ook maar een stuk of 20 bultjes, niet heel dicht opelkaar en ook niet overal. Alleen bovenop zijn rug.
Ik denk dat hij geen kikker heeft gegeten. Die dingen zijn blijkbaar zo goor en geven meteen als ze opgepakt worden een goor stofje van dat iedere hond 'm graag loslaat. Meestal als ze een kikker in de bek hebben gehad krijgen ze al een allergische reactie van rood opgezet tandvlees en veel kwijlen.
Door Pyts
#614387
Jojo schreef: Zus heeft ook iets dergelijks. Maar bij haar zijn ze niet groter als een flinke puist. Gewoon wit, niet rood ofzo. Zitten of komen er ook korstjes op zn rug?? Zusje heeft dat nl. wel. Diagnose: Staphilococcen. Oorzaak: de weerstand is zo naar de knoppen van alle entingen en wormkuren in korte tijd dat de bacterie vrij spel kreeg :( Remedie: Weerstand opkrikken en veel geduld of ab kuur en vervolgens nog meer weerstand opkrikken :-\
Tja, hij heeft wel eens een korstje op de rug, maar kan nou niet zeggen dat dit wat hij nu heeft al een tijdje bezig is. Zie nou nog meer bultjes, hoewel hij er geen last van heeft, vind ik het toch wel een erg naar gezicht...Beetje verontrustend.  :(Morgen maar ff afwachten, dan zou het toch weer over moeten zijn denk ik hè...Tenzij hij vaker met zijn 'veroorzaker' in aanraking komt natuurlijk, wat tot nu toe weten we niet wat dat is geweest... ::)
Door Pyts
#614953
Ze gaan langzaam wat weg...maar vanavond met de training (wat duivevleugeltjes dus erg alert) kwamen ze weer als geen ander opzetten. Toch gek... ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door