Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rovianne
#614525
Ik kan hier moeilijk aan verse rauwe pens komen, maar kvv pens is hier overal verkrijgbaar. Maakt het nu echt uit of de pens vers, dus aan 1 stuk is. Of dat het kvv is?
Ik weet van het tandenborstel effect, maar krijg je dat niet ook bij andere stukken rauw vlees en botten?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#614529
rovianne schreef: Ik kan hier moeilijk aan verse rauwe pens komen, maar kvv pens is hier overal verkrijgbaar. Maakt het nu echt uit of de pens vers, dus aan 1 stuk is. Of dat het kvv is?
Ik weet van het tandenborstel effect, maar krijg je dat niet ook bij andere stukken rauw vlees en botten?
Qua voedingswaarde niet, pens = pens. Tandenborstel, ach, hier krijgen ze ook maar zelden een lap en poetsen ze hun tanden op vleesbotten. Nadeel van gemalen is dat het vrij vlot de maag verlaat waardoor je hond eerder weer honger heeft en de opname is t.o.v. stukken niet optimaal.
Als het echter helemaal niet anders is, dan is gemalen beter dan niks.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#614552
pallas schreef: ik sluit me aan bij Angelique.
Ik vind gemalen pens bovendien ook errug stinken :puke:
Ja, maar dat komt niet door het malen, maar volgens mij eerder dat het allemaal wat minder vers is. :-\
Door *Natasja*
#614554
Menen jullie dat? Stinkt gemalen pens meer dan rauwe? Ik geef nu af en toe een schijf Rodi pens, omdat rauwe pens mij tegenstaat que geur. Maar als die minder stinkt dan de Rodi pens... :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#614564
Natasja1974 schreef: Menen jullie dat? Stinkt gemalen pens meer dan rauwe? Ik geef nu af en toe een schijf Rodi pens, omdat rauwe pens mij tegenstaat que geur. Maar als die minder stinkt dan de Rodi pens... :-\
Als je gewoon verse pens hebt dat stinkt dat amper. Als je verse vuile pens hebt dan meurt natuurlijk wel het vuil, maar de pens zelf niet.
Door Lizzy
#614692
Ik moet zeggen dat ik Rodi pens niet echt vind stinken. Ik heb wel eens merken geroken waarvan ik echt pikaal over mijn nek ging! En echt verse pens stinkt inderdaad helemaal niet. Dat ruikt gewoon een beetje naar boerderij.
Door pallas
#614724
Als er geen verse pens te krijgen is koop ik wel eens smuldier maar dan gaat het ook in de bak met de neus dicht (bah).
De hondjes maakr het niet uit ;)
Door Xada
#614999
Ik heb gehoord (door een leverancier) dat er door de meeste kvv pens wel wat graan gaat. Dit om de geur minder doordringend te maken. In wat voor hoeveelheden zou ik niet weten.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#615062
Xada schreef: Ik heb gehoord (door een leverancier) dat er door de meeste kvv pens wel wat graan gaat. Dit om de geur minder doordringend te maken.
Dan wil ik niet weten hoe de smuldier-pens zonder graan ruikt!  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#615165
Xada schreef: Ik heb gehoord (door een leverancier) dat er door de meeste kvv pens wel wat graan gaat. Dit om de geur minder doordringend te maken. In wat voor hoeveelheden zou ik niet weten.
Wie leverancier, waar leverancier...was hij erbij....welke kvv enz enz.

Daarnaast zie ik persoonlijk niet in hoe granen de geur van pens moeten verminderen.
Door Xada
#615169
Het was de leverancier van smuldier, dit kwam ter sprake omdat er een hond was die geen gluten meer mocht hebben. Hoe het de geur vermindert is mij ook onbekend. Zelf haal ik vuile pens bij het slachthuis en op verzoek malen ze dat ook nog voor je.  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door