Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door meesmerel1
#61284
Ik vraag me af of dieren die al redelijk bejaard zijn niet een ander menu voorgeschoteld moeten krijgen dan jonge dieren (minder eiwitten bijv. en verder misschien meer vitaminen omdat ze minder goed op gaan nemen). Je leest daar eigenlijk nooit iets over, maar is het niet beter?
Door Lizzy
#61305
Want? Eet een ouwe wolf anders?

Nah, wat een flauw antwoord he!

Maar even serieus: ik zie eigenlijk totaal geen reden om anders te gaan voeren. Want, de hoeveelheid eiwitten die ze krijgen is van dermate hoge kwaliteit dat je niet minder hoeft te gaan voeren. Waarom zou een oudere hond minder goed voedingsstoffen opnemen?

Om je eerlijk de waarheid te zeggen geloof ik er heilig in dat een hond op rauwe/verse (en dus gezonde) voeding veeeeeel minder snel oud wordt (en dus vitaler, jonger en gezonder blijft).

Groetjes, Lizzy
Door RottSenner
#61431
Het enige wat je in de gaten moet houden is de hoeveelheid die je voert: in principe neemt de energiebehoefte af naarmate ze ouder worden.
Seniorbrokken is weer zo'n commercieel verhaal: de baasjes zijn dan blij dat ze nog steeds een liefde-volle bak voer kunnen neerzetten. Er zit dan per brok gewoon minder in, zodat het op hetzelfde neerkomt als minder normaal voer (en dan bij voorkeur natuurlijk géén brokken ;D).
Oh ja, er is natuurlijk één significant verschil: de portemonnee van de brokkenfabrikant groeit gestaag! Hij verkoopt nog steeds net zo veel (i.p.v. minder) en senior is natuurlijk speciaal en mag dus best flink duurder zijn. Een triple-win-situatie, maar dan alleen voor de brokkenfabrikant. ;)
Laatst gewijzigd door RottSenner op do 04 mar 2004, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#61498
Kobus is ook heel erg opgeknapt na zijn versvlees dieet :P
Hij krijgt ook gewoon kompleet vers.
Met een vitamientje van dit en een druppeltje van dat ben ik inmiddels gestopt.
Hij doet het gewoon ook goed zonder dit alles.
Het enige is iedere dag een scheutje visolie.
Bij hem was het wat moeilijk om radicaal over te schakelen naar rauw, wegens zijn suikerziekte.
Ik kan het zeker aanbevelen,het is nooit te laat om ook een oudere hond op vers te zetten!
Door meesmerel1
#61522
Het gaat nl. om de hond van mijn ouders, hij is bijna 10. Ik dacht al dat het niet kwaad kon, maar die brokkenfabrikanten maken je ook zo bang wat dat betreft...maar ja, oude mensen eten ook niet anders...(alhoewel, gisteren zag ik een heel oud dametje een drie dubbele uitsmijter eten...vond ik wel bijzonder!).
Door Lizzy
#61829
[quote="meesmerel1"]
Het gaat nl. om de hond van mijn ouders, hij is bijna 10. Ik dacht al dat het niet kwaad kon, maar die brokkenfabrikanten maken je ook zo bang wat dat betreft...maar ja, oude mensen eten ook niet anders...(alhoewel, gisteren zag ik een heel oud dametje een drie dubbele uitsmijter eten...vond ik wel bijzonder!).
[/quote]Ja, dat is waar. Als de brokkenfabrikant het voor het zeggen heeft, dan geef je je hond "embryo-brokjes", daarna "geboorte-brokjes", dan "pup-brokjes", dan "juniorbrokjes", dan "regular of volwassen brokjes", dan "senior-brokjes", dan "bejaarde-brokjes" en "hoog-bejaarde-brokjes". En het liefst nog "puppy-Labrador-brokjes" en "embryo-Dalmatier-brokjes" (daar is RC nu mee bezig, om voor ieder ras een brokkie te maken....).

Maar goed, met vers/rauw geldt dus dat je hem gewoon als hond mag voeren! Goed he :D!
Door Nelly
#61838
[quote="Peet"]
Hahaha...laat Beau maar niet horen dat hij eigenlijk een redelijke bejaarde, ouwe wolf is....(bijna 10...)
;D ;D

[/quote]Ha!!! Wat moet die ouwe wolf van mij (bijna 11)dan wel niet zeggen, die vanavond behalve z'n portie bibimix nog een heerlijk lamsbotje heeft opgeknaagd? Niks ander voer ouwe honden! Allemaal commercie!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door