Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#614029
Gebruiken jullie dat wel eens?! En dan bedoel ik puur de gel die uit de plant komt, niet uit een potje. Wat is jullie ervaring ermee?!
Joey is gister tijdens de wandeling ergens ingestapt en heeft zn voetkussentje lelijk opengehaald, het bloed stroomde er uit. Nadat ik het -eenmaal thuis- in een bakje water met dettol heb laten weken om te ontsmetten heb ik een stuk blad van mn aloë vera plant afgesneden en het gelachtige sap er uit geknepen en op en in de diepe snee (minstens een halve cm diep) gedaan. Gaasjes en sok eromheen.
Ik ben er verbaasd om hoe mooi het er vandaag al weer uitziet en het bloed ook niet meer. Het lijkt heel snel te genezen en ik heb er net weer wat Aloë op gesmeerd. Zou het nou door de Aloë Vera komen dat het zo mooi geneest?? Of is het toeval??
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die zo'n plant hebben en het bij wonden gebruiken??
Laatst gewijzigd door Jojo op zo 13 aug 2006, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#614072
Jojo schreef: Waarom dan?! :D
Zodat ik op elk gewenst moment een aloë verapleister bij de hand heb.

(stukjes knippen en dan in alufolie wikkelen)
Door 202Spots
#614116
Ik gebruik het meestal wanneer ik me vingers verbrand met koken of bakken... :-\
knip 'n stuk van de plant, maak er 'n tubetje van, wat om me vinger past, of snij aan 1 kant open en doet 't om de vinger, dan plak-gaas er omgeen om op ze plaats te houden. Zo gauw als de gel op de wondje komt verdwijnt de pijn en is ook vlug genezen.

(Je kan de gel ook als gezicht maskertje gebruiken. ;))
Door Bianca1
#614123
klinkt goed, ik heb wel altijd een potje gel in huis maar the real stuff is natuurlijk mooier. Ik ga maar eens kijken of ik hier zo'n plant kan krijgen!
Door Jojo
#614134
Angelique schreef: Zodat ik op elk gewenst moment een aloë verapleister bij de hand heb.

(stukjes knippen en dan in alufolie wikkelen)
Maar als je de plant gwoon hebt staan kun je er toch ook steeds een vers stukje afsnijden?! :D
Ze groeien supersnel dus steeds weer verse bladeren ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#614135
Jojo schreef: Maar als je de plant gwoon hebt staan kun je er toch ook steeds een vers stukje afsnijden?! :D
Ze groeien supersnel dus steeds weer verse bladeren ;)
Jaaaa, maar dan moet je 'm geloof ik af en toe water geven toch...... ::) :D
Door Jojo
#614137
Angelique schreef: Jaaaa, maar dan moet je 'm geloof ik af en toe water geven toch...... ::) :D
:yes:
Door herder_lover
#614165
ik heb er hier een heleboel (tsja de tropen he), en ben toevallig eergister naar de Aloe farm hier geweest met mijn bezoek.
Als je een blad pakt, moet je het buitenste (grootste) blad pakken en helemaal onderaan afsnijden. Eigenlijk zou je de Aloeine eruit moeten laten lopen (het gele sap wat gelijk eruit loopt). Kijk uit voor kleding, want het gaat er niet meer uit en geeft rode vlekken.
Daarna de scherpe zijkanten eraf snijden en ook de top. Daarna "fileren" en het gel kun je gebruiken voor van alles.
Ook muggen hebben er een hekel aan. Dus goed tegen muggen.
Ook kun je  met de aloe vera je haar verven (net als henna) en wordt ook roodachtig.
Gemengd met honing, het ideale keel/hoestdrankje.
Echt een top produkt en niets beter dan het echte spul  ;)
Door Shifra en Sharel
#614173
Ik heb de aloe plant gewoon bij de intratuin gekocht.
En gebruik het ook wel eens voor mijn hondjes.

Je moet hem inderdaad wel eens water geven ;)
Door Jojo
#614183
herder_lover schreef: ik heb er hier een heleboel (tsja de tropen he), en ben toevallig eergister naar de Aloe farm hier geweest met mijn bezoek.
Als je een blad pakt, moet je het buitenste (grootste) blad pakken en helemaal onderaan afsnijden. Eigenlijk zou je de Aloeine eruit moeten laten lopen (het gele sap wat gelijk eruit loopt). Kijk uit voor kleding, want het gaat er niet meer uit en geeft rode vlekken.
Daarna de scherpe zijkanten eraf snijden en ook de top. Daarna "fileren" en het gel kun je gebruiken voor van alles.
Ook muggen hebben er een hekel aan. Dus goed tegen muggen.
Ook kun je met de aloe vera je haar verven (net als henna) en wordt ook roodachtig.
Gemengd met honing, het ideale keel/hoestdrankje.
Echt een top produkt en niets beter dan het echte spul ;)
Hey! Bedankt voor de tips!! :thumbup:
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door