Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#612953
Nox is een paar dagen terug in glas gestapt :(
ik heb het zelf niet eens gemerkt, ze heeft niet gehinkt of gebloed...kom ik er pas achter en nu is het dus wel lekker mis....manken en een wat dik voetkussentje. Het is een beetje rood maar niet echt warm of opgezet. Ik zet haar nu na elke wandeling maar in een badje met biotex en ze moet voorlopig maar even aan de lijn....
wat kan ik evt. nog meer voor haar doen?
Laatst gewijzigd door pallas op wo 16 aug 2006, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#612964
Natasja1974 schreef: Als het rood en dik is, lijkt het mij dat er misschien nog een stukje glas in zit.
het is niet erg rood en maar een heel klein beetje dik. ook niet warm iod. ik heb er goed naar gekeken en denk niet dat er nog glas in zit (het kán natuurlijk wel..) wel dat het een vuile wond is.
Mijn vraag is ook wat ik nog meer kan doen behalve weken in de biotex.
Door pallas
#613609
een sokje er om is idd wel een goed idee :)
maar hoe dan met al die regen? om de sok weer een plasic zakje?
Gaat het dan niet zweten?
Het ziet er vandaag verders goed uit, niet rood of warm gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Binno
#613698
pallas schreef: een sokje er om is idd wel een goed idee :)
maar hoe dan met al die regen? om de sok weer een plasic zakje?
Gaat het dan niet zweten?
Zo deed ik het als we naar buiten gingen ja, plastic zakje over de sok en vastplakken.
Hou het nog maar even goed in de gaten, beterschap! ;)
Door Lizzy
#613777
Mijn DA zegt altijd dat je niet te vaak moet weken (dus niet elke wandeling) omdat de wond dan te klef blijft en juist niet goed geneest. Ik ben geneigd dat met hem eens te zijn....
Door *Robin*
#613927
ik zou ook een sokje aandoen met een plastic zakje
het is wel een raar gezicht en gevoel maar het is voor zijn bestwil.
ik zou zelf alleen in de avond na de laatste wandeling weken met lauwe biotex zodat het in de nacht kan helen.
Door Tineke *
#614065
Ik knip 2 gaatjes in de sok en daar zacht elastiek aanknopen.Even meten hoe lang zodat het om de nek past.Blijft goed op z'n plaats en likken kunnen ze ook niet.

        Tineke
Door pallas
#614515
Lizzy schreef: Mijn DA zegt altijd dat je niet te vaak moet weken (dus niet elke wandeling) omdat de wond dan te klef blijft en juist niet goed geneest. Ik ben geneigd dat met hem eens te zijn....
Tja, lijkt me idd erg logisch...'k heb er zelf nooit zo over gedacht.
Meestal week ik de eerste dagen echt vaak (3-4keer) en als het beter gaat steeds minder tot dat het niet meer nodig is en het er goed gezond uitziet. (niet rood/ warm)
't zou dus nog minder vaak kunnen?
Door Mister T
#614518
idd,niet té veel weken,dan blijft t zacht en geneest t minder snel,maar als t eventueel gaat zweren kun je t pootje ook in de soda doen,dat zuivert. wat n sokje betreft,gewoon n plastic zakje en elastiekje oid erom heen en zodra je binnen bent,t er weer af.
dit soort verwondingen genezen t snelst bij open lucht.
succes!
Door pallas
#614520
effe update'tje:

de snee geneest goed...weken doe ik nog één keer per dag.
ze loopt er ook weer prima op, allen op schelpenpaadjes loopt ze nog wat te trekken met het pootje.
Sokje hebben we geprobeert maar was niet zo'n succes en gelukkig ook snel niet meer nodig. Sok om in huis doe ik liever niet, dan kan er zoveel mogenlijk zuurstof bij de wond, likken deed ze er niet veel aan.

sorry voor de wat late reactie, ben niet zo heel vaak online :-\
allemaal bedankt voor de adviezen!
Door pallas
#614521
Mister T schreef: idd,niet té veel weken,dan blijft t zacht en geneest t minder snel,maar als t eventueel gaat zweren kun je t pootje ook in de soda doen,dat zuivert. wat n sokje betreft,gewoon n plastic zakje en elastiekje oid erom heen en zodra je binnen bent,t er weer af.
dit soort verwondingen genezen t snelst bij open lucht.
succes!
precies zo gedaan!

Ik heb zelf altijd de beste resultaten met biotex...maar weet dat er ook veel kiezen voor soda.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door