Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sandrina
#610666
Hallo,
Ik heb een border terrier van 10 maanden en ik denk erover om haar vers vlees te gaan voeren i.p.v. brokken. Ben de hele avond al bezig om allerlei discussies op deze site te lezen maar ik blijf het toch eng vinden om zo maar in 1 x over te stappen. 
Ik voerde tot de warmte begon 3 x per dag, maar ze eet niet meer zo goed. Nu voer ik 2 x per dag en ze eet nog met lange tanden.
Wat is handig: 's ochtend nog brokken en rond 17.00 een kleine portie vers of hebben jullie andere tips?
Door Sandrina
#610682
Ik heb totaal geen ervaring met vers voer en ik ken verder ook niemand die vers voert. Angst is dus een groot woord, het is meer dat ik het idee heb dat een 10 maanden jonge hond die van de 1 op de andere dag totaal ander voer krijgt er last van kan krijgen of er misschien wel ziek van wordt....
Door Truus
#610687
Je kunt ze gerust in 1 keer overzetten hoor, heb ik ook destijds gedaan en zonder problemen. In het begin kun je het versvlees met een beetje warm water overgieten maar in ieder geval op kamertemperatuur geven.
Geloof me....ze vinden het heerlijk !
Door roefus
#610688
Dan zou ik een complete kvv kopen.
(compleet vers voer).
En dat ging ik dan geven, want daar zit alles in, wat een hond nodig heeft.
En ondertussen las ik hier rustig verder.
En nou, als je dan wat zekerder wordt....dan geef je er af en toe een barfhapje bij.
Of niet...
Want compleet vers voer is ook compleet, net als brokken.
En veel beter en lekkerder.
Door Sandrina
#610694
mmmmmmmm, morgen maar even naar Ranzijn, daar schijnen ze veel merken te verkopen. Dan kan ik het "live" ;) zien.
Dan zal ik Bess woensdag eens kennis laten maken met ander eten.
Wordt vervolgt...........
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#610708
Nou succes ermee, ik weet zeker dat je hond het lekker gaat vinden.
Toen ik Ramses (8 weken) tezamen met de brokjes die hij at mee naar huis nam, heb ik voor het idee een paar brokjes door de KVV gedaan. Hij at netjes om de brokjes heen de Rodi op. Vanaf die tijd heeft hij alleen maar KVV gekregen en hij heeft er nooit last van gehad.
Inmiddels eet hij steeds meer andere dingen zoals kippennekjes, sardientjes naast zijn KVV en binnenkort Barfen we volledig.
Nou hij heeft geen een ogenblik zijn brokjes gemist!
Door Birgit
#610776
[quote="Sandrina"]
Ik heb totaal geen ervaring met vers voer en ik ken verder ook niemand die vers voert. Angst is dus een groot woord, het is meer dat ik het idee heb dat een 10 maanden jonge hond die van de 1 op de andere dag totaal ander voer krijgt er last van kan krijgen of er misschien wel ziek van wordt....
[/quote]
'k Zal het je nog sterker vertellen. Ik heb Amber gelijk toen ze bij ons kwam, toen was ze 8 weken, vers gegeven ! De weken daarvoor had ze brokken gegeten.......
Niets aan de hand.....alleen dat ze het vreselijk lekker vond, haar opgeblazen buikje kwijt was, niet meer zo stonk.... Ze had 1 of 2 dagen wat slijmerige poep. Dat hoort erbij. Dus ik zou het zeker doen als je het mij vraagt  ;D ;D

En nu, ze is inmiddels bijna 8 maanden, krijgt ze steeds meer Barf, wat ook goed gaat  ;)
Laatst gewijzigd door Birgit op di 08 aug 2006, 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door evelyn02
#610860
Ik heb mijn border terriers in één keer op vers voer gezet en dat is prima gegaan. Maar er is volgens mij niks op tegen om het in stappen te doen. Maar dan moet de overgang niet te lang duren want de vertering schijnt wat minder goed te zijn als je de ene keer brokken en de ander keer vlees geeft. Voor een korte tijd is dat niet zo erg.
Het hangt er ook van af hoe gevoelig je hond is. De mijne hebben een maag van beton en worden nergens ziek van, dus vond ik het helemaal geen probleem om in één keer over te gaan.
Mocht je nog iets specifieks willen weten over vers voer bij border terriers dan kun je me altijd een pb-tje sturen.

Evelyn
Door ~Joke~
#610964
Hoi Sandrina
Hier wonen  drie Barfende Border Terriers  ;) Ik ben zelf met een kant en klaar product begonnen [eerst Energique, later Carnibest] en daarna langzamerhand begonnen zelf de maaltijden samen te stellen.
#611043
Ik heb mijn pup van 8 weken ook cold turkey overgezet op barf. Geen enkel probleem.
En mijn volwassen hond ook praktisch in een keer, ook geen enkel probleem. Nou moet ik er wel bij zeggen dat die ingewanden van gietijzer heeft. Maar ze vond brokken toch al niks, at ze de helft van de tijd niet op, en toen ik met vers aan kwam dragen reageerde ze echt van 'hehe, kwartje is eindeljk gevallen, eindelijk echt voer!'. Ik had gewoon het hart niet om haar nog brokken voor te zetten, Had ze ook niet opgegeten trouwens.
Door chellie
#613181
Pica is onze eerst hond en we hebben haar nu 2 maanden (ze is 4 jaar, schatten ze, komt uit asiel)

ben op internet gaan zoeken wat de beste voeding is, logischerwijs op zoek naar brokken, toen hier en daar informatie over vers gevonden en heb me toen goed ingelezen, het klinkt eigenlijk allemaal heel logisch 'vers voeren' Pica krijgt nu geen brokken meer (halfvolle zak met brokken ligt al in mn auto om aan het asiel te schenken ;-))

en vers vindt ze heeeerlijk, de poezen krijgen nu ook alleen nog vers, na 8 jaar brokken  :o maar1 is al om nu de ander nog!

veel succes en ik zou het als ik jou was gewoon proberen, ik ben er van overtuigd dat het echt het beste is wat ze kunnen krijgen!  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door