Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twister
#55414
Is het goed voor een hond om af en toe een vastendag in te lasten? En dan bijv. geen KVV te geven, maar bijv. een dagje alleen een gf-mix, fyto/groene mix oid?
Door jill
#55430
Ik las geen 'echte' vastendag in voor de honden.
Omdat ik dan van die 'parkzoekers' aan over hou.. :)
Die schuimen alle bosjes af voor wat eetbaars.
Daar in tegen las ik inderdaad een kruidenmix of fytodag in. En dat gaat prima!
Voor de honden en voor mij.... ;)
Door Truus
#55472
[quote="jill"]
Ik las geen 'echte' vastendag in voor de honden.
Omdat ik dan van die 'parkzoekers' aan over hou.. :)
Die schuimen alle bosjes af voor wat eetbaars.
Daar in tegen las ik inderdaad een kruidenmix of fytodag in. En dat gaat prima!
Voor de honden en voor mij.... ;)
[/quote]

He Jill..wat lees ik ??? Eet jij ook fyto-mix ;D ;D ;D
Door jill
#55477
[quote="Truus"]
[quote="jill"]
Ik las geen 'echte' vastendag in voor de honden.
Omdat ik dan van die 'parkzoekers' aan over hou.. :)
Die schuimen alle bosjes af voor wat eetbaars.
Daar in tegen las ik inderdaad een kruidenmix of fytodag in. En dat gaat prima!
Voor de honden en voor mij.... ;)
[/quote]

He Jill..wat lees ik ??? Eet jij ook fyto-mix ;D ;D ;D
[/quote]

;D ;D ;D ;D
verkeerde woordspeling Truus. ;D ;D ;D
Eerlijk gezegt; de fyto valt mee maar van de kruidenmix ga ik van over mijn nek...wat een lucht!... ;)
Jill
Door Truus
#55478
[quote="jill"]
[quote="Truus"]
[quote="jill"]
Ik las geen 'echte' vastendag in voor de honden.
Omdat ik dan van die 'parkzoekers' aan over hou.. :)
Die schuimen alle bosjes af voor wat eetbaars.
Daar in tegen las ik inderdaad een kruidenmix of fytodag in. En dat gaat prima!
Voor de honden en voor mij.... ;)
[/quote]

He Jill..wat lees ik ??? Eet jij ook fyto-mix ;D ;D ;D
[/quote]

;D ;D ;D ;D
verkeerde woordspeling Truus. ;D ;D ;D
Eerlijk gezegt; de fyto valt mee maar van de kruidenmix ga ik van over mijn nek...wat een lucht!... ;)
Jill
[/quote]

Fyto valt mee ? ::) ??? De eerste keer was ik blij dat mijn manneke niet in de keuken was, anders had ie rare opmerkingen gemaakt ;D
Door jill
#55482
Neem van mij aan dat de kruidenmix erger is. :-X
Dan is de fyto nog a la 'chanel'... ;D ;D ;D
Jill
Door tieneke
#55486
[quote="Truus"]
[quote="jill"]
[quote="Truus"]
[quote="jill"]
Ik las geen 'echte' vastendag in voor de honden.
Omdat ik dan van die 'parkzoekers' aan over hou.. :)
Die schuimen alle bosjes af voor wat eetbaars.
Daar in tegen las ik inderdaad een kruidenmix of fytodag in. En dat gaat prima!
Voor de honden en voor mij.... ;)
[/quote]

He Jill..wat lees ik ??? Eet jij ook fyto-mix ;D ;D ;D
[/quote]

;D ;D ;D ;D
verkeerde woordspeling Truus. ;D ;D ;D
Eerlijk gezegt; de fyto valt mee maar van de kruidenmix ga ik van over mijn nek...wat een lucht!... ;)
Jill
[/quote]

Fyto valt mee ? ::) ??? De eerste keer was ik blij dat mijn manneke niet in de keuken was, anders had ie rare opmerkingen gemaakt ;D
[/quote]
Mijn manneke was de keuken al uitgeweest :-X ;D
Door Nelly
#55841
[quote="jill"]
Neem van mij aan dat de kruidenmix erger is. :-X
Dan is de fyto nog a la 'chanel'... ;D ;D ;D
Jill
[/quote]Geef je gelijk hoor Jill, vind kruidenmix ook erger ruiken dan fyto :P
Door Lizzy
#61307
[quote="Twister"]
Is het goed voor een hond om af en toe een vastendag in te lasten? En dan bijv. geen KVV te geven, maar bijv. een dagje alleen een gf-mix, fyto/groene mix oid?
[/quote]

Volgens mij kan een gezonde hond wel baadt hebben bij een dagje vasten. Maar ik vind het geven van groentemix en/of fytomix eigenlijk geen vasten.... ik vind vasten "geen eten, wel drinken". Het geven van groentemix/fytomix zou je eerder een vegetarische dag kunnen noemen!

En, JdBL raadt aan om de hond 1 maal per week geen vlees of vis of andere dierlijke eiwitten te voeren en 1 dag in de week te vasten.

Mogens Eliasen raadt aan om iets van vier of vijf maal per week eten te geven. Maar, dit moet wel langzaam opgebouwd worden... (daar zou je het boek eigenlijk eerst voor moeten lezen).

Groetjes, Lizzy
Door Twister
#61317
Dus dan zeggen ze beiden dus hetzelfde, vier of vijf maal per week: is bijna hetzelfde als 1 dag in de week vasten en 1 dag in de week alleen fytomix.......
Door Helen
#67442
Ik last ook een vastendag in de week in. Balou krijgt dan wel 's ochtends en 's avonds een eetlepel fyto oid. Anders blijft ze de hele dag vervelend. Nu heeft ze het idee dat ze eten heeft gehad, maar heeft ze dat stiekem dus niet ;D. Ik vind dat het haar goed doet. Ze poept zich helemaal leeg en het lichaam krijgt de gelegenheid om zich te reinigen. Het is tevens haar rust dag. Als ze beweging krijgt is het meestal aan de fiets. Dan kan ze idd geen struikjes induiken voor broodkorstjes.

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door chooky
#67490
Chooky vast zelf als ik bepaalde dingen geef ;D ;D ;D
Als ik verse vis of verse lamsribben geef, begraaft ze dat eerst onder de houtsnippers en de volgende dag (of de dag erna soms) eet ze dat dan pas op.
Door Sander
#67631
Ik heb sinds kort een wekelijkse vastendag ingelast. Ik denk dat dat wel zin kan hebben. Ze krijgen sowieso maar 1 maal per dag te eten. De vrijdag is nu komen te vervallen. Eerst kregen ze vrijdagavond laat (na behendigheidstraining) te eten. Nu dus niet meer. Tussen donderdagavond en zaterochtend krijgen ze niets behalve water en een paar minibeloningen bij behendigheidstraining.
Door Helen
#67643
[quote="Sander"]
Ik heb sinds kort een wekelijkse vastendag ingelast. Ik denk dat dat wel zin kan hebben. Ze krijgen sowieso maar 1 maal per dag te eten. De vrijdag is nu komen te vervallen. Eerst kregen ze vrijdagavond laat (na behendigheidstraining) te eten. Nu dus niet meer. Tussen donderdagavond en zaterochtend krijgen ze niets behalve water en een paar minibeloningen bij behendigheidstraining.
[/quote]

Waar train jij behendigheid?

groetjes Helen
Door Sander
#67644
[quote="Helen"]
Waar train jij behendigheid?
[/quote]

In Amersfoort, bij een boxerkringgroep.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door