Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door geer
#61175
Zoals jullie allemaal weten ;), komt Ted zondag ;D... Ted staat nu nog op brokken voor mini-mini hondjes :-[ en moet natuurlijk meteen over op wat beters ;)... Wat zouden jullie doen, gewoon in een keer overschakelen, of eerst nog even een combi?? Ik ga zelf voor het eerste, maar wilde het toch nog even vragen 8)
Laatst gewijzigd door geer op wo 03 mar 2004, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#61178
ik zou de eerste paar dagen zijn vertroude brokkies geven, ze heeft al emoties genoeg en daarna zal ik het lanzaam afbouwen(maar niet al te langzaam ;D)
Door geer
#61181
He jekkie...moet ik dan echt naar de dierenwinkel en vragen om Hill's voor kleine rassen??? Brrrrrrrrr...alleen in een lange jas met een zonnebril op... 8)
Door Lupa
#61183
even je haar verfen ;D ;D
maar ja over de aanpak het is mijn mening en dat zegt niet veel ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#61184
[quote="geer"]
He jekkie...moet ik dan echt naar de dierenwinkel en vragen om Hill's voor kleine rassen??? Brrrrrrrrr...alleen in een lange jas met een zonnebril op... 8)
[/quote]

dat hoeft waarschijnlijk niet, Tedje zal toch wel wat mee krijgen van d'r andere baasje?

Tja, en anders vraag je een "goede" vriendin om die brokjes te gaan kopen ;D
Door Janet
#61188
Als Ted in goede conditie is, zou ik 'm lekker cold turkey over zitten. Scheelt weer een 'wandeling-anonimiteit' ;D.
Door oebaya
#61204
Denk, dat een bakje lekker vers vlees eerder kalmerend werkt op Tedje's emoties, dan dat hij er meer van gestressd raakt. Het is veel belangrijker om hem de rust te gunnen aan zijn nieuwe omgeving te wennen en hem de 1e 2 weken wel consequent aan te pakken, maar niet te dwingen.
Dus gewoon overzetten.
gr.
Nicolette
Door Nelly
#61239
Eerst ff groene mix van cb of fyto van bibi om maagje en darmpjes tot rust te brengen en dan gewoon cold turkey over zou ik zeggen. Tedje ziet er op de foto jong en gezond uit, dus zou daar tegen moeten kunnen :)
Door Netty
#61244
Hoi Geer
Ik heb mijn teckels in een keer over gezet op Duck, daar zitten wat meer granen in als in Carnibest, en na een week of wat op de Carnibest, ging perfect en zonder problemen.
De laatste was in in het asiel in een maand tijd al 2 kilo afgevallen, zijn piem hing over de grond als hij liep, nu is het een prachtige teckel, hij heeft alleen wat last van zijn huid, maar dat is van alle stress in het laatste half jaar van zijn leven.
Ik zou in ieder geval geen brok meer geven.
Ik denk dat als je haar vers vlees geeft, je gelijk een vriendin voor het leven erbij zal hebben.
:D
Door Jolly
#61246
vooral die laatste zin van Netty, is zo goed ;D
Laten we dat idd hopen voor zowel Geer&Guus als voor Ted :-*

btw: Geer, Weet je al hoe oud ze nou is?
Door zurca
#61278
Ik kan je geen raad geven.. Maar wil wel effe kwijt dat ik het zo ontzettend leuk vind voor jullie drieetjes...Ik hoop echt dat het klikt tussen jullie..
Door Lizzy
#61283
Ik zou het absoluut zou verdommen om brokkies te gaan kopen! Ik denk dat ik haar gelijk zou overzetten op vers. Desnoods overgieten met gekookt water, de eerste dag. En ja, dan heb je best kans dat ze aan de race gaat...... Ik ben ook aan de race als ik kaasfondue eet.

Kijk anders even aan hoe gestresst ze is. Dikke kans dat ze helemaal niet gestresst is! Ik vind Teckels namelijk super dapper (anders dapper als een Terrier) en stabiel. Vooral de gladharige (de langharige kunnen wel eens hysterisch zijn ;D).

Overigens, als ik de Westie van onze buren te logeren krijg dan VERROT mevrouw het om haar eigen brokkies te eten he. Ze staat in de keuken wanneer ik bezig ben met het eten voor mijn honden en dan staat zij helemaal te trillen van de zenuwen. Als ik haar dan haar bak brokken geef, dan kijkt ze me echt aan met "ZEG, wil je me dood hebben ofzo >:(". Die gaat dus hier acuut op zelf samengesteld. Diarree? Welnee!
Door Jolly
#61333
idem dito met de honden die ik in de vakantie krijg, die vertikken het ook om hun iegen brokjes te eten als ze ruiken wat Chasey voor lekkers heeft en tja, ik ben dan hup brokken weg en jippiejee hier de BB
Door Jolly
#61334
[quote="geer"]
Ze is 8 maanden Jol :D
[/quote]

owww wat en lekker jong ding dan, das mooi, nou dan zou ik zeker zo overgaan op kvv, zonder al dat gedoe met wennen. hup vlees eten zal ze. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door