Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#612432
Ik heb de hondjes laatst voor het eerst cottage cheese gegeven.
Ze vonden het heerlijk.
Nu is mijn vraag, is cottage cheese er vooral voor om andere dingen (bijv. groentenmix) wat lekkerder te maken en kan het verder geen kwaad om te geven, of is het gewoon ook gezond om te geven?
ik dacht nl. altijd dat zuivel niet echt nodig is om aan een hond te geven.
Ik wil het zowiezo af en toe geven omdat ze het echt lekker vinden. Maar ben wel benieuwd naar jullie reakties.
Door Lizzy
#612437
Zuivel is beslist niet nodig. Laten we dat voorop stellen. En nou zijn er stromingen die zeggen dat zuivel gezond is, voor mens en hond. En er zijn stromingen die zeggen dat zuivel ongezond is, voor mens en hond. Wat waarheid is weet ik niet... Ik vind zuivel wel iets heel onlogisch. Geen enkel ander wezen op deze aarde hangt aan de tepel van een ander wezen en bovendien al helemaal niet op volwassen leeftijd. Om die reden ben ik zuinig met zuivel.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 10 aug 2006, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#612460
Hier krijgen ze 1 keer per week ieder een half bekertje(1 ons) cottage-cheese bij de groentenmix.
Verder af en toe een plakje kaas en dat was het...heel soms de mascarponerestjes uitlikken....dus zolang je het met mate geeft is er niets aan de hand ;)
Door Pyts
#612707
Lizzy schreef: Zuivel is beslist niet nodig. Laten we dat voorop stellen. En nou zijn er stromingen die zeggen dat zuivel gezond is, voor mens en hond. En er zijn stromingen die zeggen dat zuivel ongezond is, voor mens en hond. Wat waarheid is weet ik niet... Ik vind zuivel wel iets heel onlogisch. Geen enkel ander wezen op deze aarde hangt aan de tepel van een ander wezen en bovendien al helemaal niet op volwassen leeftijd. Om die reden ben ik zuinig met zuivel.
Euh...jaa, dat klopt, maar de mens kan de koe melken, want die heeft 4 uiers en nooit 4 kalfjes...Waarom is dat dan?? Het zit wel in die voedselkring denk ik, sowiso voor de mens toch?

Anders hadden ze koemelk enzo toch ook niet zo lekker gemaakt?? :-[
Door 202Spots
#612711
Pyts schreef: Euh...jaa, dat klopt, maar de mens kan de koe melken, want die heeft 4 uiers en nooit 4 kalfjes...
Uh...koe heeft 1 uier met 4 spenen.... ;)
koe kan ook wel 2 kalfjes krijgen, heeeel soms 3, en schaap en geit hebben 1 uier met 2 spenen en kunnen ook 2 of 3 kleintjes tegelijk krijgen....met 3 is er 1 speen tekort en moet er meestal met de fles bijgevoerd worden met.......KOEmelk!!!! 8)
Door Pyts
#612712
202spots schreef: Uh...koe heeft 1 uier met 4 spenen.... ;)
koe kan ook wel 2 kalfjes krijgen, heeeel soms 3, en schaap en geit hebben 1 uier met 2 spenen en kunnen ook 2 of 3 kleintjes tegelijk krijgen....met 3 is er 1 speen tekort en moet er meestal met de fles bijgevoerd worden met.......KOEmelk!!!! 8)
En dit dan voor een boerendochter  :-[ hihiihi...

Maar goed, toch wel gek hè, dat we het er zo gemakkelijk uit kunnen krijgen, zal vast voor consumptie bestemd zijn die koemelk.  ;)
Door 202Spots
#612717
Pyts schreef: En dit dan voor een boerendochter  :-[ hihiihi...


Maar goed, toch wel gek hè, dat we het er zo gemakkelijk uit kunnen krijgen, zal vast voor consumptie bestemd zijn die koemelk.  ;)
En als het niet zo bedoeld was ...dan is het inmiddels gewoon voor de consumptie bestemd gemaakt!!
MultiMillion$$$$ Bussines!!! 8)
Heerlijk hoor...ijskoude melk!!! :P 8)
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#612724
202spots schreef: Heerlijk hoor...ijskoude melk!!! :P 8)
ja ik vind melk ook heerlijk, trouwens alle zuivel wel.
heb trouwens zelf niet geproefd van de cottage cheese, maar het spreekt me ook niet echt aan met die brokjes.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#612785
Ik geef hutenkase om eden haar medicatie te vergulden niet omdat ik vind dat ze het nodig hebben want dat vind ik namelijk van niet, ik vind zuivel eigenlijk niet passen bij volwassen exemplaren van een soort.
Door 202Spots
#613140
Mieke Linger schreef: ja ik vind melk ook heerlijk, trouwens alle zuivel wel.
heb trouwens zelf niet geproefd van de cottage cheese, maar het spreekt me ook niet echt aan met die brokjes.
Owww gewoon 'n theelepeltje proberen!!Niet veel smaak aan eigenlijk, maar ook lekker met fruit! :P
En ook gezond als je zelf op diet ben!!

Wanneer je hond tegen zuivelproducten kan, dan is cottage cheese 'n goeie bron voor protein en calcium.
Omdat ik weinig of geen rundvlees geef i.v.m de purines, vond mijn DA het ook 'n goed idee om cottage cheese als protein source te geven. 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door