Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#612123
Beau heeft een wondje halverwege zijn staart zitten. Ik denk dat het komt door het stoeien met Benthe, gisteren zijn ze nogal flink bezig geweest, Benthe heeft een wondje op haar poot en een gescheurd nageltje.

Moet ik iets aan dat wondje doen, of de natuur (lees: Beau zelf) zijn gang laten gaan? Het is best een flinke plek, ik denk 1,5 cm doorsnee.
Door Lizzy
#612150
Ik zou het goed schoonmaken en niks opsmeren en even aankijken. Mijn ervaring is inmiddels dat wondjes soms helemaal niet sneller genezen als je er iets opsmeert. Zelfs calendula vind ik niet altijd genezingsbevorderend.
Door *Natasja*
#612540
In nog geen dag tijd is het plekje helemaal kaal geworden, en het is bedekt met wittig nat (pus?). Ik geloof nu niet meer dat het door het stoeien komt, want de huid is niet kapot, alleen rood en dus nat. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Door Femke
#612551
Natasja1974 schreef: In nog geen dag tijd is het plekje helemaal kaal geworden, en het is bedekt met wittig nat (pus?). Ik geloof nu niet meer dat het door het stoeien komt, want de huid is niet kapot, alleen rood en dus nat. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
klikt als een hotspot
Door *Natasja*
#612552
Bloedt een hotspot ook weleens? Want gisteravond (Arno heeft me er nog voor wakker gemaakt om het te laten zien  :-\) bloedde het.
Door Femke
#612554
Natasja1974 schreef: Bloedt een hotspot ook weleens? Want gisteravond (Arno heeft me er nog voor wakker gemaakt om het te laten zien  :-\) bloedde het.
hotspots kunnen erg vervelend zijn, had hij er niet aan gebeten?
Door *Natasja*
#612584
Femke schreef: hotspots kunnen erg vervelend zijn, had hij er niet aan gebeten?
Gisteren was er nog niets te zien, tot het 's avonds laat bloedde. Waardoor ontstaat een hotspot eigenlijk?

Ik heb even gezocht hier op BP, maar klopt de volgende behandeling:

- schoonmaken met Biotex
- daarna droogmaken
- huid behandelen met bijv. Tea tree olie. Ik heb hier Tea tree/lavendel olie staan van Chi. Kan ik die ervoor gebruiken?

Verder waarschijnlijk niet zwemmen, voor hoelang? Gewoon tot het helemaal over is? En hoe zie ik dat het over is?

En is het besmettelijk?

Zo, dat waren mijn vragen geloof ik voor het moment.  :)

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Door Lizzy
#612808
Is het wittige ook echt pus? Of was het een begin van een korstje? Dat is ook wel eens wit. Nou ja goed, een hotspot kan natuurlijk ook. Ik zou het goed schoonmaken. Ik gebruik daarvoor eigenlijk zelf altijd Echinacea Extra Forte van Bloem, met Cat's Claw en Plantago. En verder zou ik er nog steeds even niks op smeren. En nee, een hotspot is niet besmettelijk. Gelukkig.
Door *Natasja*
#614479
Ik ga vanavond toch even met Beau naar de DA. Ik heb het iedere dag schoongemaakt, maar de plek wordt alleen maar groter.
Door Pyts
#614493
Veel succes bij de DA, het moet ook niet te lang duren natuurlijk. Beterschap!
Door *Natasja*
#614727
We zijn net terug. Volgens de DA is het geen hotspot (wat is hotspot eigenlijk?). Het is begonnen met een wondje (dus toch), maar doordat Beau er steeds aan zit te likken wordt het alsmaar erger, ondanks dat ik het regelmatig schoonmaak. Hij heeft nu een AB-injectie gekregen om het van binnenuit te helpen genezen, en ik moet er 3 maal daags Dermalgin op smeren (iedere keer eerst schoon- en droogmaken). Hopelijk gaat het hiermee over.
Door Femke
#614752
Natasja1974 schreef: We zijn net terug. Volgens de DA is het geen hotspot (wat is hotspot eigenlijk?). Het is begonnen met een wondje (dus toch), maar doordat Beau er steeds aan zit te likken wordt het alsmaar erger, ondanks dat ik het regelmatig schoonmaak. Hij heeft nu een AB-injectie gekregen om het van binnenuit te helpen genezen, en ik moet er 3 maal daags Dermalgin op smeren (iedere keer eerst schoon- en droogmaken). Hopelijk gaat het hiermee over.
het zijn wel paardemiddelen, maar over het algemeen werken ze goed hoor.
Als ik een hotspot 'er niet onder' krijg binnen een paar dagen dan zit ik ook bij de DA voor een paardemiddel  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door