Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Saantje
#611844
- Ik heb een kleine Maltezer van 10jaar die allergisch is aan vlees, maar niet aan vis en gevogelte, hij heeft enorm veel tandsteen, is er iets dat ik hem kan geven zodat het beperkt blijft? Het moet redelijk klein te verdelen zijn want hij is geen grote eter, kauwen doet hij ook niet lang, snel alles beu als er wat op gekauwd moet worden.
- Verder heb ik een 4 jarige labrador die wel nog heel mooie tandjes heeft maar die wil ik dan wel zo houden, hij kauwt wel graag en ook eten is geen enkel probleem, wat zijn de beste dingen om hem te geven om tandsteen te vermijden en miss iets voor een betere huid (soms last van eczeem)
- In september wordt onze puppy geboren, zodra we hem hebben willen we hem ook wel dingen geven tegen tandsteen en andere aanraders. Maar hoe begin ik bij een pup?

Ik geef wel Royal Canin brokken om de dag afgewisseld met Duck Uitmuntend aan onze labrador, onze maltezer staat op natuurlijke brokken. Maar ik wil af en toe eens wat vlees enz… geven omdat ik ervan overtuigd ben dat het uitstekende voeding is. Onze puppy wordt bij de fokker groot gebracht op Duck.
Door Saantje
#611860
Zijn tandsteen is nu nog goed hoor, maar het mag niet meer slechter worden, onze DA zei om zoiets te proberen anders moet hij in slaap om ze te laten kuisen maar zo erg is het nog niet zegt ze, alleen zijn leeftijd in combinatie met epilepsie is zeker heel risicovol!.

Zaro krijgt af en toe eens wat vlees en botten van onze slager dus zijn maag kan het aan en ik geef Zaro soms 1 lookteentje in de week heel zelden eens 2 in de week bij zijn maaltijd. Ook geef ik soms koffie, cafeïne vrije wel te verstaan, wij drinken geen cafeïne
Ik geef ook wel eens een kleine schuur melk of yoghurt bij de brokken verdunt met veel water dan laat ik de brokken weken en zet ze dan even in de koelkast zodat ze fris zijn, zo eet Zaro wel in de hete zomer.  Soms ook eens een eitje.
Ik geef 1 dag Duck, 1 dag brokken, 1 dag duck, 1 dag brokken enzoverder... Met in de avond eens iets van onze slager (botten, rauw vlees enz...)
Laatst gewijzigd door Saantje op wo 09 aug 2006, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#611868
Ik zou ook de tandsteen laten verwijderen...er kunnen allerlei andere problemen door ontstaan buiten dat de hond er waarschijnlijk veel last of zelfs pijn van heeft.
Misschien hoeft de hond niet volledig onder narcose en is het met een licht roesje te doen?
Zou zeer zeker de brokken eruit gooien dit is veroorzaker nummer 1 van tandsteen.
Als de honden eenmaal op versvlees staan ook eens een lekker recratie-bot geven om de tandjes mooi schoon te houden.
Door Saantje
#611883
Ja maar veel is het niet, en ook altijd hetzelfde. Ik vroeg me af wat nu het beste is om op te kauwen? en miss iets waar mn kleine kan op bijten, aja hoe begin ik het beste dan met een pup iets te geven?
Door Lizzy
#612005
Je kunt een gaasje om je vinger winden en daarmee de tandjes poetsen. Verder kun je delen van hele 'prooidieren' geven zoals delen van hele kip of konijn of parelhoen of eend. Daar kunnen ze lekker op kluiven en de tandjes schoon houden. Je kunt de stukken zo groot en zo klein maken als je wenst (goed is voor jouw hond). Je moet je hond wel eerst laten wennen aan geschikte eetbotten. Zie daarvoor de Barfplaats bieb. Slagerbotten zijn vaak runderbotten of harde botten van dragende delen. Deze botten hebben nul komma nul reinigende werking en zijn eigenlijk alleen maar schadelijk voor het gebit. Dus kijk uit met wat voor botten je geeft. Verder kun je bijv. 1 keer per week een lap pens geven. Overigens gooi je het best de brokken in de kliko. Als nou iets slecht is voor de tanden, dan is het wel brok.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#612029
[quote="Saantje"]
. Ook geef ik soms koffie, cafeïne vrije wel te verstaan, wij drinken geen cafeïne
[/quote]

Vertel...........
Door roefus
#612035
Waarom geef jij je hond koffie?
Weet je, ik kan me vanalles voorstellen wat iemand zoal eens aan zijn hond geeft.
Maar....koffie?
Lust-ie dat?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#612043
[quote="roefus"]
Waarom geef jij je hond koffie?
Weet je, ik kan me vanalles voorstellen wat iemand zoal eens aan zijn hond geeft.
Maar....koffie?
Lust-ie dat?
[/quote]

Lusten zal best, hier likken ze ook alle kopjes en glazen uit als ze de kans krijgen, ongeacht wat er ingezeten heeft. Maar waar het goed voor isAfbeelding
Door Saantje
#612070
Gewoon, hij eet het heel graag, koffie wat laten koelen en over zijn brokken, zou ook goed zijn voor de vacht al weet ik dat niet zeker.
Ze is wel cafeïne vrij omdat mijn ma haar vriend dat zo liever heeft, we hebben niets anders in huis, ik zou ik geen cafeïne willen geven aan mijn hond, erg gezond kan het niet zijn geloof ik…
Door Lizzy
#612177
[quote="Tinker"]
Nou heb ik toch al weer heel wat jaren honden,maar zulke verhalen heb ik nu nog nooit gehoord :o :o .Voor mensen is koffie al troep met of zonder cafeine,en voor honden vind ik het dan ook totaal ongeschikt om te geven.Laat in combinatie met een bak brokken  :( :( :-[ :-X
[/quote]

Ik hoor het wel vaker, dat mensen hun hond koffie geven. En ik denk daar hetzelfde over als jij. Koffie, ook zonder caffiene, dient geen enkel doel en is troep en moet je niet aan je honden geven. Idem dito vwb brokken.

Goed dat je op Barfplaats terecht bent gekomen Saantje! Want nu kun je gaan leren wat wel gezond is voor je hond ;)!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door