Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#610905
van mn moeder heeft de afgelopen maanden wat vage klachten gehad,

hij is nu een maand of 7 (15 aug) en rond de 5 mnd begon t, t was toen ook zo onwijs heet en hij werd loom, had verhoging, diarree en moeders dus naar de DA, werd gegokt op een virusje, AB prikje, AB mee voor 4 dagen en toen was t eigenlijk allemaal over, maar ook was hij gevoelig op zn rug/achterhand met duwen/draaien, dus ook foto's gemaakt van rug en heupen en dat zag er allemaal perfect uit...)

met 6 mnd weer t zelfde, dus voor de zekerheid de DA bloedafgenomen (omdat t dezelfde klachten waren als een maand eerder met de hitte) maar dat was allemaal goed, maar wat nu wel kon, hij had uit een gieter met stilstaand water gedronken (had moeders aangevuld en zo kon hij er dus bij om er uit te drinken....) dus gegokt werd op last van water met "beestjes"

nu belde ze me gisteren, ze was van t weekend weer geweest omdat ie weer zo loom was (weet niet hoe t weer nu in NL is, zit in Finland en t is hier bloedheet) en de DA die dienst had was de veearts en die dacht dat t uit zn nek kwam (bewegen leek pijnlijk, hij beet hem zelfs op een gegeven moment) dus voor maandag (gisteren) een afspraak voor foto's,
nou, de DA die hem gisteren onderzocht kon dus niets aan zn nek vinden en adviseerde een MRI omdat de rug en heupen goed waren op de foto en de nek geen belemmeringen in beweging gaf en hij er niet meer pijnlijk op was.....

vind t nogal kort door de bocht om gelijk een MRI aan te raden, zou t hondje dan niet continu klachten moeten hebben,
hij is normaal (op deze 3 momenten na) altijd heel druk, springerig, rennerig etc, gewoon lekker een jonge hond,
zou t niet kunnen zijn dat hij gewoon door zn drukte een spiertje verrekt heeft of zo en/of dat ie gevoelig is voor de warmte....???

ohja, hij staat vanaf pup af aan (vanaf de fokker, alhoewel die de laatste week voor t ophalen ook brokken bij gevoerd heeft) volledig op vers (bibi gecombineerd met dagelijks wat zelf samengesteld)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#610924
Ik zou zeggen: een chiroprator. Vaak kun je op foto'niet goed zien of iets een beetje scheef staat.
En voor de diarree probiotica. Zeker na die antibiotica.
Door Femke
#611082
dit zijn denk ik ook klachten waar een osteopaat wat mee kan. Sterkte met de keine boef
Door Lizzy
#611389
Op zich lijkt een MRI scan inderdaad wat overdone. Aan de andere kant: hij moet nog zoveel jaar.... Kun je maar beter nu weten wat hij mankeert. Maar, ik geloof dat ik ook eerst naar een chiropractor of osteopaat zou gaan.
Door crutz
#611459
weet t denk ik al......tenminste...gaat ineens een lichtje branden bij me....klachten zijn steeds een week nadat hij frontline heeft gehad......dus dat doen we maar ff niet meer....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#611587
crutz schreef: weet t denk ik al......tenminste...gaat ineens een lichtje branden bij me....klachten zijn steeds een week nadat hij frontline heeft gehad......dus dat doen we maar ff niet meer....
Dat kan heel goed. Gitte kan ook niet tegen de frontlinepipetten, zij zakt dan door haar achterhand, net alsof ze ontzettend moe is en niet meer op haar benen kan staan. Ze zette haar achterpoten dan ook heel raar neer, een soort van dronkemansgang :(. Dit is tot 2x toe gebeurd en beide keren had ik een frontlinepipet gebruikt, nadat ik gestopt ben met de frontline-pipetten heeft ze hier nooit meer last van gehad.
Het gekke was wel dat ik voor de pipetten de spray gebruikte en daar had ze geen (zichtbaar) last van ???, misschien doordat ik het erg zuinig gebruikte? :-\ Nadat ik dus gezien heb wat vlooienmiddelen bij Gitte kunnen doen heb ik haar nooit meer met gif behandeld, en ze is nog steeds vlo-vrij, alleen de teken.... >:(

Ik hoop dus voor Plato en je moeder dat het door de frontline komt, want dan is het probleem heel eenvoudig op te lossen ;)
Door crutz
#611699
Nitus schreef: Dat kan heel goed. Gitte kan ook niet tegen de frontlinepipetten, zij zakt dan door haar achterhand, net alsof ze ontzettend moe is en niet meer op haar benen kan staan. Ze zette haar achterpoten dan ook heel raar neer, een soort van dronkemansgang :(. Dit is tot 2x toe gebeurd en beide keren had ik een frontlinepipet gebruikt, nadat ik gestopt ben met de frontline-pipetten heeft ze hier nooit meer last van gehad.
Het gekke was wel dat ik voor de pipetten de spray gebruikte en daar had ze geen (zichtbaar) last van ???, misschien doordat ik het erg zuinig gebruikte? :-\ Nadat ik dus gezien heb wat vlooienmiddelen bij Gitte kunnen doen heb ik haar nooit meer met gif behandeld, en ze is nog steeds vlo-vrij, alleen de teken.... >:(

Ik hoop dus voor Plato en je moeder dat het door de frontline komt, want dan is het probleem heel eenvoudig op te lossen ;)
das dus ook zoals mn moeder t aan mij beschrijft, iets verhoging en een soort van dronkenmans loopje, loom, slap......

maar heeft Gitte t gelijk of ook pas na een tijdje,
mn moeder zat zeg maar een week er na steeds bij de DA, maar de klachten kwamen dan zeg maar al rond woensdag/donderdag als hij op zaterdag/zondag gedruppeld was.....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#612184
crutz schreef: das dus ook zoals mn moeder t aan mij beschrijft, iets verhoging en een soort van dronkenmans loopje, loom, slap......

maar heeft Gitte t gelijk of ook pas na een tijdje,
mn moeder zat zeg maar een week er na steeds bij de DA, maar de klachten kwamen dan zeg maar al rond woensdag/donderdag als hij op zaterdag/zondag gedruppeld was.....
Of Gitte verhoging had weet ik niet, ik heb toen nooit de temperatuur opgenomen. Bij Gitte merkte ik het de eerste keer ook niet meteen maar pas na een paar dagen. Op zondag behandeld en op woensdag behendigheid, ze liep na een paar sprongen te zwalken :o, en aan het eind van lange wandelingen idem dito.
Ik had al vaag het vermoeden dat het van de frontline kwam en ben er bij de volgende behandeling beter op gaan letten en zag dat ze ook bij normale inspanning een wat afwijkend bewegingspatroon liet zien, vooral de manier waarop ze haar achterpoten neerzette was vreemd (kruislings onder haar buik). Dit zag ik na een dag of 2, na een paar weken was er niets meer aan de hand. Dus voor Gitte geen frontline meer ;).
Door crutz
#612194
Nitus schreef: Of Gitte verhoging had weet ik niet, ik heb toen nooit de temperatuur opgenomen. Bij Gitte merkte ik het de eerste keer ook niet meteen maar pas na een paar dagen. Op zondag behandeld en op woensdag behendigheid, ze liep na een paar sprongen te zwalken :o, en aan het eind van lange wandelingen idem dito.
Ik had al vaag het vermoeden dat het van de frontline kwam en ben er bij de volgende behandeling beter op gaan letten en zag dat ze ook bij normale inspanning een wat afwijkend bewegingspatroon liet zien, vooral de manier waarop ze haar achterpoten neerzette was vreemd (kruislings onder haar buik). Dit zag ik na een dag of 2, na een paar weken was er niets meer aan de hand. Dus voor Gitte geen frontline meer ;).
hier dus idd ook zaterdag/zondag behandelen....woensdag/donderdag eigenlijk de eerste klachten en dan zat moeders vrijdag/zaterdag bij de DA....
dus ongeveer t zelfde patroon en dan een week later (dus t weekend over) eigenlijk geen klachten meer tot de volgende maand dus...
nou, hoop dan echt maar dat t dat is...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door