Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danielle1980
#612071
als ze tot nu toe alleen nog maar brokken is gewend?
net als bij de honden en pupjes?
tenminste als ze dat wil ::)
ze is wel heel mager, dus vroeg me af hoeveel gr ze dan extra zou mogen? :-\
ze is ong 2 kilo te mager denk ik. :-\
#612169
sylvia schreef: Ja hoor je kunt haar direct overzetten als het niet gaat kun je het altijd voorzichtiger gaan doen maar meestal gaat het gewoon goed.

Heb je een aanloper ?
een mishandelde fokpoes :-X
niet geschikt meer nu omdat ze als de dood voor mensen is nu. >:( :(
ik vraag me af of ze net een nest heeft gehad dat ze zo mager is of dat ze gewoon bijna nooit wat te eten kreeg,
uh of dat ze niet durfde te eten :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 10 aug 2006, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#612239
Gewoon direct overzetten als ze wil.
Ik heb onze katten ook direct overgezet toen ze aan het idee gewend waren ;D

Goed van je dat je haar helpt, ik ben benieuwd hoe het met haar gaat?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#612501
danielle1980 schreef: een mishandelde fokpoes :-X
niet geschikt meer nu omdat ze als de dood voor mensen is nu. >:( :(
ik vraag me af of ze net een nest heeft gehad dat ze zo mager is of dat ze gewoon bijna nooit wat te eten kreeg,
uh of dat ze niet durfde te eten :-\
Ja dat weet je niet en kun je ook niet achterhalen, maar kijken of ze snel wat dikker wordt.
#612537
sylvia schreef: Ja dat weet je niet en kun je ook niet achterhalen, maar kijken of ze snel wat dikker wordt.
moet ze wel eten, wat ze dus niet doet. :(
brokken niet, vlees niet, niets...
ik ga nu maar wat hart ontdooien :-\

de honden vind ze gelukkig niet eng.
maar ze blijft maar op 1 plek zitten, af en toe loopt ze wat rond.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#612765
danielle1980 schreef: moet ze wel eten, wat ze dus niet doet. :(
brokken niet, vlees niet, niets...
ik ga nu maar wat hart ontdooien :-\

de honden vind ze gelukkig niet eng.
maar ze blijft maar op 1 plek zitten, af en toe loopt ze wat rond.
Ze is natuurlijk helemaal niet op haar gemak om te eten, misschien kun je haar helemaal alleen eten geven misschien voelt ze zich dan veilig genoeg om te gaan eten.
#612788
sylvia schreef: Ze is natuurlijk helemaal niet op haar gemak om te eten, misschien kun je haar helemaal alleen eten geven misschien voelt ze zich dan veilig genoeg om te gaan eten.
ze heeft n beetje hill gegeten, gisteravond toen we naar boven gingen om te slapen.
toen was alleen ik er nog en 2 pyrs, maar die lagen ver weg van dr. (zag ze dus niet )

ik ga zo eens kijken of ze wat wil eten en dan ga ik dr naar boven verplaatsen naar mn ouders slaapkamer, daar kan ze vrij rondlopen en naar buiten kijken, dat was wat ze altijd deed waar ze zat dus misschien dat t er wat gerust steld.

kan t kwaad als ze voorlopig wat hills, brokken, barf en kvv door elkaar heen krijgt?
dan probeer ik namelijk gewoon wat uit wat ze graag lust, want ze kan niet eeuwig die hills blijven eten. :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#612913
danielle1980 schreef:

kan t kwaad als ze voorlopig wat hills, brokken, barf en kvv door elkaar heen krijgt?
dan probeer ik namelijk gewoon wat uit wat ze graag lust, want ze kan niet eeuwig die hills blijven eten. :-\
Die brokken zou ik persoonlijk weg laten.
#613147
voorlopig lust ze alleen hills blik  ::)
hert, geit, struisvogel en lamshart moet ze allemaal niet.
ga zo maar s vis proberen.
en anders vlees malen en door de hills heen doen.

dit kon wel s lastig gaan worden  :(
maar mn moeder wil dr per se op vlees want dat hebben al onze perzen vroeger gegeten. ;)
Door roefus
#613156
Ik heb bij Sjors in het begin vlees door het blikvoer gedaan.
En dan steeds de hoeveelheid vlees meer, en blik minder.
Dat ging heel goed.
Ook eerst het vlees heel fijn gesneden en langzaam de stukjes een beetje groter gelaten.

Als het beestje zelf nog heel bang is om te eten, zou ikzelf (in het begin) ervoor kiezen iets te geven wat ze heel lekker vindt.
Als ze zich wat vertrouwder voelt, komt dat eten danook wel goed.
Door Suzan54
#613536
Het kan ook zijn dat ze zo mager is omdat ze ziek is, parasieten heeft o.i.d.
Ik zou wel mengen met wat ze kent. Dat ze eet is nu belangrijker dan wat ze eet. Als ze zich eenmaal veilig voelt, kan je altijd nog haar dieet perfectioneren.
Is ze al wel gecastreerd? Als ze dat niet is, liefst wel even wachten tot ze een betere conditie heeft. Indien nodig even op de poezenpil wanneer krolsheden haar nog verder onderuit halen.

Veel succes met deze arme meid.
#614241
ze word zeker niet gecastreerd, nu niet en waarschijnlijk nooit niet.
er kan geen kater bij dus per ongeluk gedekt word ze ook niet straks...

eten doet ze nu wel, alleen maar blik/bakjes en vis.
ik probeer t nu langzaam te mengen met dingen maar gaat nog niet super.
maar ja ze eet en veel ook  :D ;)
Door Loeka
#614441
danielle1980 schreef: ze word zeker niet gecastreerd, nu niet en waarschijnlijk nooit niet.
Nou ik hoor je nog wel, als ze om de week krols is :D Als dat zo is, verzwakt het haar ook enorm. Maar hopelijk voor je, is ze maar 2 x per jaar krols ofzo...
Door Borke
#614500
Loeka schreef: Nou ik hoor je nog wel, als ze om de week krols is :D Als dat zo is, verzwakt het haar ook enorm. Maar hopelijk voor je, is ze maar 2 x per jaar krols ofzo...
Ik dacht precies hetzelfde ;D

Ik zou haar laten castreren zodra ze in goede conditie is, de meeste katten krijgen daar een plezieriger leven mee en je weet ook dat ze geen baarmoederontsteking kan krijgen (en dat kan dodelijk zijn als je het te laat ontdekt).
Daar komt bij dat het haar waarschijnlijk ook meer rust in haar lijf geeft en meer zelfvertrouwen als je het hele hormonengedoe stopt.

Toen wij stopten met Maine Coons fokken, heb ik iedereen direct laten castreren en onze dames komen alleen maar in de afgezette achtertuin en de heren waren al gecastreerd, voor de voortplanting hoefde ik het dus niet te doen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door