Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mirella
#6121
Hallo allemaal,

Ik volg de berichtjes op barfplaats al een tijdje.
Eerst dacht ik, die lui zijn niet wijs.
Toen dacht ik, zou het toch wat zijn en ben op internet gaan zoeken.
Vandaag ontving ik een bon voor een gratis proefpakket van 2 kg duck. Ik heb het gehaald en dacht wie weet is het wat.
Tien minuten geleden heb ik het aan Kimo gevoerd en acht minuten geleden was ik om!

Groeten Mirella

Normaal gesproken doet hij eeuwig over een bakje brokken en nu was zijn bak echt in no time op. De vraag wat hij lekkerder vindt hoef ik mezelf dus niet meer te stellen. Tja en wat ik makkelijker vind moet ik dan maar ondergeschikt vinden. Van nu af aan gaan we half brokken half duck (oid) voeren. De brokken houden we er toch nog maar even in omdat dit makkelijker mee te nemen is als ik een weekend ga hike met de hond. Een diepvries op je rug loopt zo lastig.

Nu voeren we eukanuba brokken (zijn er nog beteren?). Wat is jullie advies 1x daags brokken, 1x daags vers of de boel mengen?
Door Ink
#6122
Eerst dacht ik, die lui zijn niet wijs.
Dat ís bij sommigen ook zo hoor  ;D.
Toen dacht ik, zou het toch wat zijn en ben op internet gaan zoeken.
Héél goed. Zo maar een stelletje mafketels op hun blauwe ogen geloven ...  ;).
Vandaag ontving ik een bon voor een gratis proefpakket van 2 kg duck. Ik heb het gehaald en dacht wie weet is het wat.
Dat doen ze goed die Duckies.
Tien minuten geleden heb ik het aan Kimo gevoerd en acht minuten geleden was ik om!
Haha, da's altijd het mooiste. Gewoon de hond laten kiezen.
Normaal gesproken doet hij eeuwig over een bakje brokken en nu was zijn bak echt in no time op. De vraag wat hij lekkerder vindt hoef ik mezelf dus niet meer te stellen. Tja en wat ik makkelijker vind moet ik dan maar ondergeschikt vinden.
Ja je moet er wat voor over hebben hè voor die harige dingen.
Van nu af aan gaan we half brokken half duck (oid) voeren. De brokken houden we er toch nog maar even in omdat dit makkelijker mee te nemen is als ik een weekend ga hike met de hond. Een diepvries op je rug loopt zo lastig.
6 dagen vlees en 1 dag brokken? Is dat wat? Voor die diepvries op je rug zou ik ook effe geen oplossing weten. Of toch wel. Je hebt van die draagtassen speciaal voor honden. Zoiets als wat je ook op je fiets kunt hangen. Nou, een paar van die diepvrieselementen erin en je bent klaar! Ik wilde vroeger graag uitvinder worden ...
Nu voeren we eukanuba brokken (zijn er nog beteren?).
Euk ben ik niet kapot van. Er staat hier ergens een onderwerp waar wat minder slechte brokken genoemd worden.
Wat is jullie advies 1x daags brokken, 1x daags vers of de boel mengen?
Niet mengen. Beter 's morgens het een en 's avonds het ander. Of wat ik hierboven riep 1 dag brokken en de rest vlees.

Heb je bewust voor Duck gekozen of kwam het door de kortingsbon? En wat voor hond heb je? Ben verder niet nieuwsgierig hoor .....
Door Lizzy
#6123
Hoi Mirella, ik sluit me helemaal hartstikke aan bij Ink. Maar, ik wil even kwijt dat ik helemaal in een deuk heb gelegen om jouw opmerking:

"Eerst dacht ik: die lui zijn niet wijs".

Hahahaha! Dit is Echt grappig! Ten eerste omdat we natuurlijk een beetje allemaal niet wijs zijn, ten tweede omdat een hond altijd kiest voor wie er niet en wel wijs is en ten derde omdat jij nu zelf ook tot de categorie "die zijn niet wijs" behoord ;D! Gefeliciteerd! Welkom bij de club ;D.

Mocht jouw hond morgen nou dunnere ontlasting hebben: schrik dan niet! Dat is heel normaal en hoort erbij!
Groetjes, Lizzy
Door Joey_Arie
#6124
Hej gratiz duckie ??Leuk ik wil hier alles van weten :)

Ik vertelde in een andere topic al dat die van mij het ook binnen notime ophadden.... tjah wat geef je ze dan nog liever...  Ok ik ga niet in een keer over..... ook ivm de pup natuurlijk..... Maar het wordt zeker versvlees :) Mjummie ik geniet ook gewoon als mijn honden genieten :)
Door Joey_Arie
#6125
www.ducknatuurvoeding.com
daar kun je een waardebon aanvragen voor 2 kg duck dus gewoon zeggen dat je 6 honden hebt hihi  = 12 kg hihi  ;D ;D echt hollanders he  ;D
Uh zullen ze daar intrappen denk je ? :) Zou wel mooi zijn :) Ach met die van moeders mee heb ik er 3 .... = 6 kilo ook leuk toch :)
Door Ink
#6126
Ok ik ga niet in een keer over..... ook ivm de pup natuurlijk.....
Stop de tijd! Hoezo dat dan?
Mijn pup is hier binnengekomen op een leeftijd(je) van op de dag af 7 weken. Van de fokker meegekregen zak Euk puppybrokken in de kliko en vanaf dag 1 vers, vers, vers.
Laatst gewijzigd door Ink op do 21 aug 2003, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Joey_Arie
#6127
Niet in eenkeer over ... uhm omdat het niet goed zou zijn voor de darmen (diaree enzo) of geld dat alleen voor de brokken?
Door Ink
#6128
Volgens mij zijn er meer problemen van brok A naar brok B dan van brok naar vers.
Ik zou het gewoon doen. Misschien 1 of 2 dagen een beetje slappe hap, maar misschien ook niet. Gaat wel weer over ...
Door Joey_Arie
#6129
Ik ben overtuigd !!!

Ik zie mijn hondjes genieten... en daar gaat het uiteindelijk om... tenslotte willen wij ook lekker eten ... en wij eten toch ook niet alleen maar droogbrood :)

Ik heb inmiddels de tegoed bon aangevraagd.

En ga uiteraard ff lekker shoppen her en der :)
Door sylvia
#6130
Als je honden gezond zijn kun je ze zo over zetten pup of volwassen,iedere hond die bij mij binnen komt gaat in 1 x over nog nooit last van gehad,mijn aanstaande pup krijgt nu bij haar fokker ook brokken en gaat bij aankomst direkt over.Zelfs mijn logees die thuis brokken krijgen gaan bij mij gewoon over op vers,nooit een probleem .Dus............ ;D
Door Eidos
#6131
Ik heb spijt!!!! ongelovelijk veel spijt dat toen ik mijn hond kreeg ik nog niks wist van versvoer!!! Als ik toen had geweten wat ik nu weet had mijn hond NOOIT brokken gehad, en dus waarschijnlijk veel minder / tot geen last gehad van groeipijn ( heeft hij maanden last van gehad :'( ), waarschijnlijk ook bijna nooit last van diaree ( heeft hij al vanaf dag 1 dat ik hem kreeg erg regelmatig gehad.. van koeieflatsen tot pure chocomelk ) en had hij ook nooit een erge allergische reactie gekregen waardoor meneer zichzelf helemaal openbeet en krabte en dus open wonden had... Zo zie je maar :-/...

Meis als je de kans hebt.... Grijp hem dan!!!! ;D ;D ;D Brokken de deur uit, in de prullebak... en lekker op vers zetten ;D ;D Je zal zien hoe goed jou kleintje het daar op doet en hoeveel problemen je door goede voeding voorkomt!!!

Groetjes barbara
Laatst gewijzigd door Eidos op do 21 aug 2003, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mirella
#6132
Onze hond is een Shiba inu, zeg maar de kleine uitvoering van de Akita inu voor degene die ze niet kent.

En duck was inderdaad de gelukkige door de gratis kortingsbon en omdat het hier in de buurt te krijgen is. Een paar andere soorten kon ik hier niet krijgen (ga nog verder zoeken) en kippennekjes platslaan zie ik mezelf als vegetarier niet doen. Alhoewel je weet maar nooit ik heb nu alle recepten voor het bakken van hondenkoekjes al geprint, degene die me dat een week geleden had verteld, wat zeg ik een dag geleden die had ik voor gek verklaard.

We beginnen nu met 1x vlees en 1 x brooken en als ik hem zo zie genieten wordt het vast wel 6x vlees en 1x brokken.
Door sylvia
#6133
Mirella de super vegetarier van de barfplaats is de eigenaresse van de barfplaats Lizzy ,als die terwijl zij geloof ik al vanaf haar 8ste vegetarier is ,het voor elkaar krijgt om kippenvleugels te knippen gaat jou het ook vast lukken,want mensen kunnen voor hun geliefde huisdieren hun grensen zover verleggen dat ze het zelf van te voren niet zouden willen geloven  ;D Zoals je zegt is het geven van versvlees al een grens die je niet verwacht had te nemen ik ben benieuwd hoeveel je er over een jaar hebt verlegd ;D en ook rome is niet in 1 dag gebouwd.
Door Nelly
#6134
Ik heb spijt!!!! ongelovelijk veel spijt dat toen ik mijn hond kreeg ik nog niks wist van versvoer!!! Als ik toen had geweten wat ik nu weet had mijn hond NOOIT brokken gehad, en dus waarschijnlijk veel minder / tot geen last gehad van groeipijn ( heeft hij maanden last van gehad :'( ), waarschijnlijk ook bijna nooit last van diaree ( heeft hij al vanaf dag 1 dat ik hem kreeg erg regelmatig gehad.. van koeieflatsen tot pure chocomelk ) en had hij ook nooit een erge allergische reactie gekregen waardoor meneer zichzelf helemaal openbeet en krabte en dus open wonden had... Zo zie je maar :-/...

Meis als je de kans hebt.... Grijp hem dan!!!! ;D ;D ;D Brokken de deur uit, in de prullebak... en lekker op vers zetten ;D ;D Je zal zien hoe goed jou kleintje het daar op doet en hoeveel problemen je door goede voeding voorkomt!!!

Groetjes barbara
Ook ik heb spijt!!! Als ik Ashley en Scarlett 10, resp. 9 jaar geleden met versvlees had grootgebracht had Ashley nu misschìen geen spondylose gehad en had Scarlett misschien, héél misschien geen longkanker gekregen en nu nog geleefd. Je weet het nooit zeker, maar toch blijft die gedachte altijd door m'n hoofd spoken. :(
Eén ding is zeker, wat voor hond er hier ook ooit nog komt binnenwandelen, een brok komt er nooit meer in... ;D
Door aiko
#6135
kippennekjes platslaan zie ik mezelf als vegetarier niet doen. .
Mirella,
Hoezo plat slaan van die nekken? geeft ze toch gewoon in z'n geheel of een keer door met de schaar. Maar alle begin aan vers vlees is even wennen. Ik vind het wel zeer goed dat je het als vegatariër doet voor je hond. Eet je overigens wel vis? dan kun je je hond daar ook een keer per week mee verblijden(alhoewel wijting bij sommige honden niet goed kan vallen)
Laatst gewijzigd door aiko op vr 22 aug 2003, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door