Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#611764
Cairo heeft af en toe last van droge, korrelige ontlasting,Soms is de 1ste drol,droog en korrelig en de drollen die daarna volgen zijn gewooon mooi .Maar vanmorgen was het gewoon allemaal droog.Egenlijk heeft ie dit al een week of 2,de ene keer is het goed en de andere keer niet.
Zijn drollen vallen gewoon  uitelkaar bij het neerkomen in het gras.
Waar zou dit aan kunnen liggen??
Cairo krijgt s óchtends een bakje Smuldier en sávonds Bibi.
1 x per week vis;zalm,koolvisfilet of tonijn.0
1 x per week pens(geen lap,maar grof gemalen)
2 x per dag een visoliecaps over het eten.
Spiersupport 1 x per dag over het voer.
Smuldier krijgt ie de kip,vleesvariant.
Bibi;kip&rijst,lam&rijst,natuurversie.
Normaal had hij hier helemaal geen last van,zijn ontlasting was gewoon altijd goed.Zou er wat aan de samenstelling veranderd kunnen zijn?
Of(daar denk ik nu aan) geef ik teveel gemalen bot mss? Bibi bevat gemalen bot maar Smuldier dacht ik ook. ???
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 09 aug 2006, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#611776
AstridStraver schreef: Zie je verschil in ontlasting na de pens of vis maaltijd?
Weet ik eigenlijk niet meer :-[ :-[Zal de volgende keer na een vis of pens maaltijd eens opletten op zijn ontlasting.

Weet alleen dat ie vanmorgen droge ontasting had en dinsdag dus Bibi heeft gegeten.De kip&rijst variant.Maar normaal had hij nooit problemen na het eten van Bibi kip&rijst.
Door roefus
#611782
dacht dat in smuldier geen gemalen bot zat (maar dat weet ik niet zeker).
Maar als het wel zo is, dan zou het toch niets uit moeten maken?
Is dan toch beide procentueel afgestemd?
Door judith1967
#611889
roefus schreef: dacht dat in smuldier geen gemalen bot zat (maar dat weet ik niet zeker).
Maar als het wel zo is, dan zou het toch niets uit moeten maken?
Is dan toch beide procentueel afgestemd?
Ja,weet ik niet,hoor.
Dat was zo mijn gedachtengang erover.Omdat ie smuldier krijgt en bibi dacht ik aan teveel bot.
Maar met teveel bot zou het harde drolletjes moeten zijn,volgens mij,en dat is het in dit geval niet.
Door Lizzy
#611971
Ik denk dat je even een weekje moet noteren wanneer de ontlasting wit en korrelig is. Dan krijg je misschien beter inzicht in welke voeding deze droge ontlasting veroorzaakt.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#612348
In smuldier zit geen geen gemalen bot,maar een premix voor de calcium en vitamines.
Ik ken het verschijnsel van droge ontlasting,maar mijn honden hebben dat pas sinds ze barfen,vooral na geiterib;toen ze nog smuldier of ander kvv kregen heb ik die poederpoep nooit gezien
Door *Natasja*
#612351
Ik zie dit nu pas, maar Beau van mij had ook altijd droge ontlasting nadat hij Bibi kip&rijst had gegeten. Op advies van Lizzy geef ik hem er nu een schijf Rodi Pens bij, en dat gaat een stuk beter.
Door judith1967
#612474
Lizzy schreef: Ik denk dat je even een weekje moet noteren wanneer de ontlasting wit en korrelig is. Dan krijg je misschien beter inzicht in welke voeding deze droge ontlasting veroorzaakt.
Goeie tip. ;)
Ben ik gelijk mee begonnen.
Door judith1967
#612480
Natasja1974 schreef: Ik zie dit nu pas, maar Beau van mij had ook altijd droge ontlasting nadat hij Bibi kip&rijst had gegeten. Op advies van Lizzy geef ik hem er nu een schijf Rodi Pens bij, en dat gaat een stuk beter.
Ja,daar zou Cairo ook last van kunnen hebben..
IK heb nog 3 rollen kip&rijst.
Ik ga voorlopig sóchtends smuldier kip of vlees geven en dan sávonds cb natuur.
Door judith1967
#612489
Gisterochtend smuldier vlees en gisteravond lamsvlees met fytomix(volgens mij is dat van bibi?)
Vanmorgen de eerste drolletjes waren weer droog,en hij had er moeite mee met persen.Daarna ging ie weer zitten,toen kwam het er aan een sliertje uit(door gras) en daarna waren de volgende drolletjes wel mooi glanzend,en vochtig.

Kijken wat voor ontlasting ie morgen heeft na de cb.
Door judith1967
#613109
Nou vanmorgen was zijn ontlasting weer goed,dus mss ligt het toch aan de kip&rijst of mss wel de lam&rijst.
Ik blijf even cb geven,kijken hoe het hier verder op gaat.
Door roefus
#613115
judith1967 schreef: Nou vanmorgen was zijn ontlasting weer goed,dus mss ligt het toch aan de kip&rijst of mss wel de lam&rijst.
Ik blijf even cb geven,kijken hoe het hier verder op gaat.
ja, denk dat dat de enige manier is.
Gewoon kijken wat-ie gegeten heeft en dan naar het gevolg  ;)
Door tieneke
#613125
Hier poepen ze ook wel eens korrelig,vooral na eendennekken/halve eend.
Maak me er niet druk om zolang ze dit maar niet te vaak doen.
Door conleeuw
#613306
hier zijn ook twee stofpoepers (droge korrelige drollen) maar meestal is het te wijte aan bot maaltijden ;) ik kan niet bedenken  als je geen bot geef waar de droge korrilige ontlasting vandaan komt, tenzij rijst daarvoor verantwoordelijk kan zijn. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door