Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#610347
ik geef als probiotica, maar vroeg me af wat je nog meer weerstand verhogend kunt geven als er een fikse ontsteking is.
kuurtje chlorella of groene leem bv goed?
vitamines of echinacea of....

het gaat trouwens om een anaalklier ontsteking, al voor de 3de keer  :(
eigenlijk wil ik t voorkomen, maar dat lukt dus niet. :(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 07 aug 2006, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#610378
danielle1980 schreef: ik geef als probiotica, maar vroeg me af wat je nog meer weerstand verhogend kunt geven als er een fikse ontsteking is.
kuurtje chlorella of groene leem bv goed?
vitamines of echinacea of....

het gaat trouwens om een anaalklier ontsteking, al voor de 3de keer  :(
eigenlijk wil ik t voorkomen, maar dat lukt dus niet. :(
Ik geef bij infecties Echinacea, vit. C, heb nu Echinacea Extra Forte net gekocht, daar zit ook Cats Claw bij in.

Groene Leem en Chlorella zijn sterk reinigende middelen en het kan (hoeft  niet) dat de hond als die al ziekjes is daar niet zo lekker op reageert. Ik zou eerst de infectie zoveel mogelijk zien te drukken en daarna om het lichaam weer op te schonen eventueel Groene leem of Chlorella geven.
Als je nu Chlorella wilt geven dan zou ik een lage dosering aanhouden.

Naast de infectiedrukkende middelen zou ik 'm (of haar natuurlijk) ook Hepar sulfaris geven.
Door danielle1980
#610386
Angelique schreef: Ik geef bij infecties Echinacea, vit. C, heb nu Echinacea Extra Forte net gekocht, daar zit ook Cats Claw bij in.

Groene Leem en Chlorella zijn sterk reinigende middelen en het kan (hoeft  niet) dat de hond als die al ziekjes is daar niet zo lekker op reageert. Ik zou eerst de infectie zoveel mogelijk zien te drukken en daarna om het lichaam weer op te schonen eventueel Groene leem of Chlorella geven.
Als je nu Chlorella wilt geven dan zou ik een lage dosering aanhouden.

Naast de infectiedrukkende middelen zou ik 'm (of haar natuurlijk) ook Hepar sulfaris geven.
ok echinacea en vit C heb ik in huis welke dosis zou jij adviseren?
( kan dat wel met de ab kuur? :-\ )

de hepar sulfaris heb ik ook in huis maar heb niet t idee dat t werkt, maar ga toch maar even geven, zou je t ook preventief kunnen blijven geven als de ontsteking over is? :-\ :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#610419
danielle1980 schreef: ok echinacea en vit C heb ik in huis welke dosis zou jij adviseren?
( kan dat wel met de ab kuur? :-\ )

de hepar sulfaris heb ik ook in huis maar heb niet t idee dat t werkt, maar ga toch maar even geven, zou je t ook preventief kunnen blijven geven als de ontsteking over is? :-\ :-[
Is geen probleem met een abkuur. De Groene leem b.v. wel omdat die de abkuur versneld het lichaam uit zou wekren en dat is niet de bedoeling.
Als het een grote witte is zou ik 1000mg vit. C per dag geven, maar ik weet zo niet watvoor Echinacea je hebt, ik gebruikte tot nu toe Oer tinctuur en daarvan gaf ik de kinderdosering. Ik zou de hepar sulfaris zeker nu erbij geven. Of het ook preventief werkt... ikkenieweetuh. Volgens mij versneld Hepar de rijping van absessen, dus als er geen abseccen zijn zal het ook niet veel doen.

Ik zou wel zorgen voor meer ruwvezel in het aangeboden voer. Wat grover gesneden groente, gemalen zaden enz.
Door danielle1980
#611080
ik heb nu echinacea forte tabletten besteld( krijg ik donderdagochtend ) en extra vit C gehaald bij de apotheek, ik hoop dat t de goede is van beide. :-\

het vervelende is dat ze weer zo'n hele grote abces had, die dus open gesneden bij de da is, omdat niets anders bij haar werkt ( met 4 man vasthouden :o :-[ :( )
en er komt dus nu nog steeds veel prut en bloed uit. :(

dus die weerstand moet gewoon omhoog.
ze lijkt wel wat beter, gister had ze koorts en was ze suf, maar vandaag speelde ze alweer met de reuen.
:)
morgen ga ik naar de markt wat zaden en groente halen voor de komende maanden maar even extra blijven geven denk.
Door Hanny
#611558
Waarom moet de ruwvezel inname worden verhoogd?
Is dat tijdelijk, nu ze gevoelig is, of blijvend?
Ik dacht juist dat als de botinname  zou worden verhoogd, misschien zelfs wel iets te hoog gemaakt, dat de hond dan juist met behulp van harde droge poep de anaalzak goed leeg drukte. Kan het verkeerd hebben, maar dat dacht ik.
Toen mijn oudste hond voor het eerst op 14 jarige lefijd een ontsteking kreeg, die ik zelf niet weg kreeg, heeft een dierenarts haar behandeld en moesten we twee keer terug komen om dat nog schoon te laten spuiten. Eerlijk gezegd, weet ik niet meer, of ze het ergens mee inspoot, of dat alleen maar schoon spuiten de bedoeling was. In ieder geval was Hazeltje met die behandeling niet blij.
Als medicatie kreeg ze Hepar Sulfuris Pentarkan, heeft dat flesje leeg gemaakt en was klachten vrij.
De arts vertelde dat haar ervaring was, dat ze chronische patiënten minder zag en "af en toe" patiënten vrijwel niet meer.
Misschien heb je iets aan deze informatie.

Hanny
Door Lizzy
#611604
In het allerergste geval zou je kunnen overdenken om de anaalklieren te laten verwijderen. Dat is natuurlijk niet zomaar een ingreep en het is ook verboden, tenzij er een medische reden voor is. Maar ik moet je zeggen: ik had een kat die altijd ontstekingen had. Ze vrat haar hele achterlijf er door op, van de pijn. Uiteindelijk heb ik ze laten verwijderen en eerlijk waar, dat had ik jaren eerder moeten doen! Wat een opluchting voor dat arme diertje!
Door danielle1980
#611606
ja de da heeft dat wel voorgesteld om erover na te denken.
echter de operatie heeft niet altijd een goed resultaat heb ik gehoord. :-\

het probleem is dat t 1 keer per jaar steeds is, vaker niet en altijd in de zomer voor ze loops moet worden. :-\
dus weet niet of opereren wel de beste keuze is.

ik zelf denk misschien dat dr weestand dan omlaag gaat, maar ja blijft beetje gokken  :-\
Door danielle1980
#611612
Lizzy schreef: Nou, het is ook weer niet een operatie van niks, dus ja, dit moet je heel goed overdenken. Of een keer naar een holistisch dierenarts gaan.
ja dat kan ik wel doen, ik wilde toch al een keer naar tannetje toe gaan.
Door Lizzy
#611619
danielle1980 schreef: ja dat kan ik wel doen, ik wilde toch al een keer naar tannetje toe gaan.
Ja, zij neemt in haar overwegingen bij een specifiek middel vast ook mee dat het hormonaal gestuurd lijkt te zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#611638
Hanny schreef: Waarom moet de ruwvezel inname worden verhoogd?
Is dat tijdelijk, nu ze gevoelig is, of blijvend?
Ik dacht juist dat als de botinname  zou worden verhoogd, misschien zelfs wel iets te hoog gemaakt, dat de hond dan juist met behulp van harde droge poep de anaalzak goed leeg drukte.
Hanny
Omdat ruwvezel de darmperalstiek verbeterd en hierdoor vaak ook al een betere ontlasting geeft. Voor zover ik weet geeft Daniëlle voldoende bot en extra en zelfs enkel voor dit doeleind (te) veel bot geven vind ik meer een kunstgreep omdat je er verder niks mee verbetert en een te harde ontlasting is ook weer niet goed. Daarbij gaat een verhoging van het botpercentage ten koste van spiervlees en andere nuttige ingrediënten en kun je geraspte groente en gemalen zaden wel geven zonder dat je iets aan het verdere menu hoeft te veranderen om te voorkomen dat je je hond kunt gaan rollen.
Door Hanny
#611656
Nou, ik bedoel natuurlijk niet dagelijks de hoeveelheid bot te verhogen, maar als medicatie, zou ik er niet voor terug deinzen.
Blijft altijd ingewikkeld, of je de ontlasting juist met ruwvezel moet verhogen. ik weet, dat Sana Vesta adviseert om lijnzaadkorrels te geven, blijft ook hinken op twee gedachten.  Ik heb het toen bij Hazel wel gedaan, hoewel ik aan de gedachte twijfelde.
In ieder geval is het bij haar niet terug gekomen, althans het jaar dat ze nog heeft geleefd niet.
Ze at in die tijd pens met brood en groente, dus zou je ervan uit kunnen gaan, dat er bij haar wel voldoende mogelijkheden waren voor een goede darmperistaltiek.
Het zal zeker per geval verschillend zijn en een mens moet wat uit proberen.

Hanny
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door