Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#605644
Vraagje: Wodka heeft een aantal maanden geleden een wondje gehad aan haar achterpoot. Dat is genezen, maar nu heeft ze met het genezingsproces er zo veel op liggen likken dat het plekje een soort zwarte olifantshuid is geworden. Ik dacht dat dat vanzelf wel zou verdwijnen, maar dat is nog niet het geval. Ze heeft er geen last van, zit er niet meer aan, maar het staat zo zielig.
Kan ik daar iets op smeren, zodat de huid weer wat minder dik en normaal van kleur wordt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#605922
Het lijkt vaak wat op eelt en daar is weer moeilijk haar op te krijgen :-\

Je kunt natuurlijk wel met een zalfje gaan smeren, maar ik ben bang dat dat niet al te veel zin heeft. :-\
Door Lizzy
#605956
Ja, ik heb toch met dit soort plekjes wel goede ervaring met Calendula creme. Iedere dag smeren en goed in masseren. Dit moet je wel lange tijd doen....
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#606051
Angelique schreef: Het lijkt vaak wat op eelt en daar is weer moeilijk haar op te krijgen :-\

Je kunt natuurlijk wel met een zalfje gaan smeren, maar ik ben bang dat dat niet al te veel zin heeft. :-\
Nee, haar zal er niet meer opkomen, dat lijkt me stug. Maar het lijkt wel alsof het eeltplekje er echt bovenop ligt, soort van zwart korstje, maar dan zachter, flexibeler... :-\
Ik ga maar eens langdurig met Calendula smeren, kijken of het helpt. Dank voor de antwoorden.  :-*
Door Lizzy
#606240
Ja, calendula helpt ook om littekens te verzachten of te voorkomen. En ik heb daar wel goede ervaring mee dat het ook echt werkt. Het moet zich hier in huis ook weer bewijzen want Linga heeft een litteken boven op haar neus (die doos is het prikkeldraad ingelopen toen ze op jacht was ::)). Ik smeer het iedere dag goed in. Het lijk al minder te worden trouwens.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#611312
even een kleine update: ben nu een paar dagen aan het smeren met Calendula zalf en het plekje wordt echt zachter en minder donker. Het is nog wel zo groot als het was, maar ik zie duidelijk verbetering. Ik smeer nog ff door!  :)
Nogmaals dank!
Door Lizzy
#611408
-Saskia- schreef: even een kleine update: ben nu een paar dagen aan het smeren met Calendula zalf en het plekje wordt echt zachter en minder donker. Het is nog wel zo groot als het was, maar ik zie duidelijk verbetering. Ik smeer nog ff door!  :)
Nogmaals dank!
Goeeed! Ik hoop dat het helemaal verdwijnt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door