Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#611225
Bandit is vanmorgen bij de da geweest, waarschijnlijk een grasaar in zijn neus. Hij blijft maar niezen.
Nu moet ik een paar dagen afwachten, maar heb wel als pijnstiller/onstekingsremmer Rimadyl  gekregen. Nu heb ik een tijdje gelezen dat dit medicijn niet altijd veilig is. Hier kan ik er niks meer van terugvinden.
Weet iemand over welk artikel ik het heb?
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#611265
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar niks gevonden wat schadelijk zou zijn. Ik weet toch bijna zeker dit op dit forum gelezen te hebben.

Dank je, voor de link.

Nee, uiteraard is de Rimadyl niet voor de grasaar te verwijderen.
Maar omdat dit behoorlijk lastig voor de hond kan zijn, een zaadje in je neus. Dus meestal wordt deze weer uitgeniest, anders vrijdag onder narcose gaan zoeken.
Door 202Spots
#611271
Hoe is je Engels?
Hier alles over rimadyl.
klik ook op de index aan linkerkant van de page..
http://www.srdogs.com/Pages/rimadylfr.html

A Review of Signs of a Potentially Life-threatening Reaction to Rimadyl
loss of appetite
change in drinking habits (refusal to drink or increased water consumption)
unusual pattern of urination, blood in the urine, sweet-smelling urine, an overabundance of urine, urine accidents in the house
vomiting
diarrhea
black, tarry stools or flecks of blood in the vomit
lethargy, drowsiness, hyperactivity, restlessness, aggressiveness
staggering, stumbling, weakness or partial paralysis, full paralysis, seizures, dizziness, loss of balance
jaundice (yellowing of the skin, mucus membranes and whites of the eyes)
Door 202Spots
#611363
Dit ook nog even, want ik begrijp echt niet waarom 'n PAINKILLER word gegeven voor 'n grasaar in de neus....
't is misschien 'n rot en irriterend gevoel, maar dat zal door 'n painkiller niet minder irriteren denk ik...
Ik zou mijn hond hier beslist GEEN Rimadyl voor geven.

The History of Rimadyl
Rimadyl (Carprofen), introduced by Pfizer Pharmaceuticals in January 1997, has proven to be a successful means of relieving arthritis symptoms in dogs. Many users feel it has vastly improved the quality of their dogs' lives and, in some cases, even extended their lives. However, there is a growing body of evidence showing that the drug has serious side effects. Some dogs have died due to the unexpectedly rapid onset of side effects, and/or because the drug's side effects were not recognized by the attending veterinarian who did not take appropriate action.
Door Audrina
#611434
Rimadyl is toch een pijnstiller voor het bewegingsapparaat?  ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#611438
Audrina schreef: Rimadyl is toch een pijnstiller voor het bewegingsapparaat?  ???
Ja, dat is de hoofdindicatie, maar het wordt eigenlijk bij alles ingezet waar pijn en infecties spelen. Eén van mijn teven kreeg het b.v. ook mee na een castratie, als pijnstiller c.q. infectiedrukker.
Door conleeuw
#611442
Rimadyl is een NSAID (non steroid anti inflamitory drug) niet alleen een pijnstiller het is tevens een ontsteking remmer (anti - inflammatory)
Dus ik neem aan dat de da mede om de ontsteking remmende werking deze middel heeft voorgeschreven.
Let wel op:
NSAID's zijn effectieve pijnstillers en ontsteking en koorts remmers maar geven een verhoogde risico van maagzweren, nier en lever schade in dieren (ook in mensen niet zonder risico) . Middelen die in deze groep vallen zijn asperine (acetylsalicylzuur), ibuprofen, naproxine, geen van allen lievertjes voor de maag darm gestel.
Deze middelen onderdrukken ontstekingen en pijn door de onderdrukking van synthese van een groep hormonen die  prostaglandines heten.

Als ontsteking remmer een prima middel, maar wordt soms al te makkelijk ingezet....
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#611737
Dank jullie allemaal.

Bandit heeft de hele dag nog niet geniest, dus ik denk dat de grasaar uitgeniest is. Ik geef daarom de rimadyl ook niet meer. Hij heeft deze alleen gisteren gekregen.
Door 202Spots
#612306
pleuntje schreef: Dank jullie allemaal.

Bandit heeft de hele dag nog niet geniest, dus ik denk dat de grasaar uitgeniest is. Ik geef daarom de rimadyl ook niet meer. Hij heeft deze alleen gisteren gekregen.
Gaat het nog steeds goed?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door