Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#611132
Hoi,

Kan mij iemand vertellen hoe hard de geitenribben van het islamcenter zijn?
Ik heb in de vakantie kalfs spareribs gegeven en die kregen ze dus niet kapot, ze hebben er alleen het vlees vanaf gehaald.
Ik hoorde van iemand dat de geitenribben ook behoorlijk hard zijn, of zijn ze van jonge geiten??

Ik ga eind augustus naar de show in Rotterdam, dat is op zaterdag en wilde eigenlijk van de gelegenheid gebruik maken, als we op tijd weg zijn, om dan wat kilo's te halen.

Er kan mij ongetwijfeld iemand vertellen naar welke ribben ik dan moet vragen, ben er namelijk nog nooit geweest.
Waar zitten het Islam Center ongeveer in Rotterdam?

Nou, dat zijn weer heel wat vragen in 1 keer.

Groetjes
Door Lizzy
#611134
De geitenribben die ik altijd van het Islam Center krijg zijn heel zacht en van jonge geitjes. Waar ze precies zitten... ehhh.... ik rijd altijd met Leo mee dus ik weet het eerlijk gezegd niet :-[
Door tt-tjes
#611139
Nou, makkelijker kan het dus niet, ik zal eens even hier gaan zoeken naar het adres en dan met routenet eens even kijken.

Klopt het dat de ribben maar 1 euro p/kg zijn? Is wel heel goedkoop.

Hebben ze daar ook runderkopvlees of alleen van schaap en geit?
Door conleeuw
#611142
ik heb nu een aantal keren ribbetjes van R'dam gehad en altijd zijn ze best te knagen voor de honden, niet overdreven hard, ik heb wel eens "lam"'s ribbetjes gehad, die waren volgens mij van een stok oude schaap.... maar dat was niet uit R'dam..... het is echt goed vlees ;)
Door tt-tjes
#611149
Ik hoop dat we op tijd weg kunnen bij de Ahoy, heb net het adres opgezocht en daar staat bijgeschreven dat het er op zaterdag altijd heel druk is en dat je dan beter kunt bestellen.

Gaat bij mij dus niet op want als Balou in de prijzen valt ;D (laten we het hopen) dan kan het laat worden.
Door Antonia
#611286
Bernadette schreef: Eerst bellen, dan halen ;) Geitenribbetjes zijn daar prima. Kopvlees is van 't rund, ik vind het persoonlijk aan de dure kant.
Volgens mij is het kopvlees bij het Islam Center niet van een (volwassen) rund maar van het kalf. Misschien dat het daardoor wat prijziger is?
Door Remke
#613117
Ik zet in de e-mail altijd dat het ribben van jonge geiten moeten zijn. Die zijn dan ook echt geweldig! Vorige keer had ik ook voor andere mensen gehaald en toejn moest ik zelf nog 5 kilo extra, die waren dus knoert hard. De ribben waren bij een dwarsdoorsnede ook ovaal van vorm en 1,5cm breed (iets meer dan 0,5 cm hoog). Terwijl ik normaal rond ribbetjes krijg van ongeveer 0,5 cm. Dus ik e/mail ze voortaan echt altijd van tevoren! Verder vind ik ze geweldig en is alles goed te doen voor mijn kleintjes.  :groupwave2:
Door evelyn02
#613172
Remke schreef: Ik zet in de e-mail altijd dat het ribben van jonge geiten moeten zijn. Die zijn dan ook echt geweldig! Terwijl ik normaal rond ribbetjes krijg van ongeveer 0,5 cm. Dus ik e/mail ze voortaan echt altijd van tevoren! Verder vind ik ze geweldig en is alles goed te doen voor mijn kleintjes.  :groupwave2:
Heb je ook een e-mail adres? voor mijn honden heb ik ook per se zachte ribben nodig dus dat moet ik dan van tevoren vragen

Evelyn
Door Bianca1
#613554
Ik heb nu een partij ribben van islam centrum die ik toch echt aan de harde kant vind! Ik gooi meestal zelfs een stuk weg omdat ze het gewoon niet door krijgen.
Ik zeg er de volgende dus duidelijker bij dat het jonge geit moet zijn.
De lamsribben waren overigens wel weer zeer goed!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door