Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#610922
Mijn pup geniet altijd van haar barfmaaltijd, maar op dit moment is ze aan het wisselen en heeft bijna geen kies meer in haar mond. ;D

Wat doen jullie op zo'n moment, want botten krijgt ze nu echt niet weg. :-\

Ik geef meestal KVV en een paar dagen barf.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#611000
Hier momenteel ook zo'n fietsenrekje. Kippenekjes gaat prima, net zo snel als anders, maar die kauwt ze amper. Daarnaast krijgt ze nog kipkarkas, zalmkop, kwarteltje, sardien. Over de eerste 2 doet ze nu wel wat langer, maar ze krijgt het nog wel op.
Hier wisselt ze als een razende, ik denk dan ook dat juist het voeren van zachte botten waar nog een beetje op gewerkt moet worden heel bevordelijk is voor het wisselproces.
Door Bernadette
#611033
Ik heb een mechelse herder pup op dit moment ook in de wisselperiode. Ze heeft wat moeite met hardere botten, maar kip en spiervlees gaat nog prima.... Je zou kleinere stukjes kunnen geven!
Door Jojo
#611481
Ik sla er gewoon eerst even flink op los met de hamer dus doe voor haar het werk wat haar gebitje nu even af laat weten ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#612133
Angelique schreef: Hier momenteel ook zo'n fietsenrekje. Kippenekjes gaat prima, net zo snel als anders, maar die kauwt ze amper. Daarnaast krijgt ze nog kipkarkas, zalmkop, kwarteltje, sardien. Over de eerste 2 doet ze nu wel wat langer, maar ze krijgt het nog wel op.
Hier wisselt ze als een razende, ik denk dan ook dat juist het voeren van zachte botten waar nog een beetje op gewerkt moet worden heel bevordelijk is voor het wisselproces.
Daar ben ik ook van overtuigd want mijn barf puppen hadden ook veel sneller gewisseld en zonder problemen dan de kvv pups.
Voor je kon knipperen stond het nieuwe spul al.
Door Malamoods
#612136
Ikijok is nu 20 weken oud en hij kauwt echt op alles wat in zijn bereik komt en leeft zich graag(!) uit op het bottenwerk. Ik denk dus ook dat hij erg met zijn tanden in de weer is (wisselen), maar heb nog geen los tandje gevoeld... Kan het zijn dat zo'n wisselperiode min of meer onopgemerkt voorbij gaat? Of is hij gewoon laat?

Rachel.
Door Lizzy
#612139
Malamoods schreef: Ikijok is nu 20 weken oud en hij kauwt echt op alles wat in zijn bereik komt en leeft zich graag(!) uit op het bottenwerk. Ik denk dus ook dat hij erg met zijn tanden in de weer is (wisselen), maar heb nog geen los tandje gevoeld... Kan het zijn dat zo'n wisselperiode min of meer onopgemerkt voorbij gaat? Of is hij gewoon laat?

Rachel.
Absoluut! Ik heb nu ervaring met een brokkenpup en een barf-pup. Brutus had als pup echt pijn in zijn bekkie. Hij lag jankend op dingen te kauwen en dan liep het bloed eruit. Hij was er echt heel naar van, van dat wisselen. En het duurde en duurde maar. En onderwijl stonk hij onwijssss uit zijn straatje. Zo erg dat ik er echt kotsmisselijk van werd.

Linga heb ik niks aan gemerkt. Ja, het is dat ik dagelijk in haar waffeltje keek om a)haar te leren dat dat helemaal niet erg is, als de baas in je bekkie kijkt en b)om te kijken of en hoe ze wisselde. Ze heeft geen moment pijn gehad, ze heeft geen moment op dingen lopen kluiven, ze heeft geen bloedverlies gehad en de tanden waren gewisseld voordat ik er erg in had, zonder dat ze ook maar 1 tel uit d'r straatje gestonken heeft.

Ik vind het verschil echt mega, mega, mega groot.

En de periode dat ze wat minder kiezen had: merkte ik niet eens, want ze bleef vreten als een dijker. Ook haar vleesbotten.
Door Malamoods
#612147
Lizzy schreef: Absoluut! Ik heb nu ervaring met een brokkenpup en een barf-pup. Brutus had als pup echt pijn in zijn bekkie. Hij lag jankend op dingen te kauwen en dan liep het bloed eruit. Hij was er echt heel naar van, van dat wisselen. En het duurde en duurde maar. En onderwijl stonk hij onwijssss uit zijn straatje. Zo erg dat ik er echt kotsmisselijk van werd.

Linga heb ik niks aan gemerkt. Ja, het is dat ik dagelijk in haar waffeltje keek om a)haar te leren dat dat helemaal niet erg is, als de baas in je bekkie kijkt en b)om te kijken of en hoe ze wisselde. Ze heeft geen moment pijn gehad, ze heeft geen moment op dingen lopen kluiven, ze heeft geen bloedverlies gehad en de tanden waren gewisseld voordat ik er erg in had, zonder dat ze ook maar 1 tel uit d'r straatje gestonken heeft.

Ik vind het verschil echt mega, mega, mega groot.

En de periode dat ze wat minder kiezen had: merkte ik niet eens, want ze bleef vreten als een dijker. Ook haar vleesbotten.
Hi hi, dan ligt het dus niet aan mij.... Ja hij kauwt veel en heftig, dat wel, maar verder..... Niets te merken, niets te zien!
Vind het overigens wel bijzonder om te zien dat hij al zoveel kracht in zijn kaken heeft!

Rachel.
Door Lizzy
#612154
Malamoods schreef: Hi hi, dan ligt het dus niet aan mij.... Ja hij kauwt veel en heftig, dat wel, maar verder..... Niets te merken, niets te zien!
Vind het overigens wel bijzonder om te zien dat hij al zoveel kracht in zijn kaken heeft!

Rachel.
Nope, ligt niet aan jou. Ik vind trouwens dat barfhonden sowieso veel mooiere en krachtige kaken hebben. De gemiddelde brok-hond (OK, die niet getraind is om in mouwen te happen enzo) heeft toch kaken van een watje? Als ik zie met hoeveel moeite Brutus in het begin botten wegwerkte en nu denkt "hallllooooo, nu al op? Worden die botten steeds kleiner hier? ???"
Door Red_Hunter
#612277
Ik heb vorige week ook een kippenvleugel plat geslagen, maar mijn hele aanrecht , muur en bovenkastjes zaten onder de bloedspatten. :-[
Vandaag vond ik tussen mijn eendennekken een klein nekje en ik heb het geprobeerd te geven en ja hoor ze heeft het heerlijk verschalkt, dus ze kan nog wel wat met wat er zit aan kiezen. ;)

Ik heb bij haar ook niet het idee dat ze last heeft van het wisselen, geen pijn, want ze bijt Flynn nog hard genoeg met spelen ;D (arme jongen :-\)

Bedankt voor jullie reacties

groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#612290
Red_Hunter schreef: Ik heb vorige week ook een kippenvleugel plat geslagen, maar mijn hele aanrecht , muur en bovenkastjes zaten onder de bloedspatten. :-[
Knap werk ;D  Maar doe er anders een boterhamzakkie overheen, dan heb je geen spatters. Ik doe het met een bijl, spat ook niet.
Door Red_Hunter
#612352
Angelique schreef: Knap werk ;D  Maar doe er anders een boterhamzakkie overheen, dan heb je geen spatters. Ik doe het met een bijl, spat ook niet.
:doh: mmmm, slim idee :thumbup: waarom heb ik daar niet aan gedacht >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door