Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#610093
Ik moet vanmiddag met Tiesto naar de da vanmiddag...Na de wandeling gisteravond, die niet eens echt lang was ging hij om de haverklap zitten en waggelde hij met zijn heupen en ik had idee dat hij met zijn voetjes naar binnen draaide..gistermorgen deed hij ook al vreemd; rondjes aan t draaien en piepen..ik dacht eerst dat hij nodig moest ofzo maar dat was niet het geval..daarna vroeg ik me af of t soms aan de anaalklieren of soms wormen kon liggen, maar hij sleept niet over de grond...en toen dus gisteravond dit..hij was ook erg aan t hijgen en had van die grote pupillen en daarna heeft hij echt een poosje heel diep geslapen..vanmorgen ging t al veel beter en maar niet lang gelopen en hij heeft zelfs een stukje gerend..als t echt iets ernstigs zou zijn doet hij dit toch niet?? Maar ik maak me wel ongerust...Hij loopt altijd zoveel rustiger als Zack en hij was als pup ook vaak heel rustig..er zijn al eens foto's gemaakt, maar daar bleken alleen zij heupkommen wat klein, maar toen was hij een jaar..herkent iemand deze symptomen?
#610166
Thanx!! Als het goed is gaan "opa en oma"mee, die hoorden het en hadden zoiets van als we t even kunnen redden doen we dat! Wel een fijner idee, je weet t niet ...stel dat ze meteen foto's willen maken en hij krijgt soms een roesje en dan m de auto in zien te krijgen...Ik laat t straks horen!
#610283
Ben net terug van de da. Ze dacht dat hij zich verstapt had..ze heeft op zijn rug geduwd en aan zijn poten getrokken en weet ik wat nog meer..en bij 1 poot voelde ze weerstand...hij heeft een spuit met rimadyl gehad en nog rimadyl meegekregen..verder mogen we hem vd week alleen ad lijn uitlaten of met m gaan zwemmen..is het dan nog niet over na een week moeten we foto's laten maken...ik heb er eigenlijk niet zo'n goed gevoel over mede aangezien deze da (had haar nog nooit) het naar mijn gevoel een beetje afraffelde..had nog een paar andere vragen maar dat werd snel behandeld..
#610658
Tiesto schreef: Ik moet vanmiddag met Tiesto naar de da vanmiddag...Na de wandeling gisteravond, die niet eens echt lang was ging hij om de haverklap zitten en waggelde hij met zijn heupen en ik had idee dat hij met zijn voetjes naar binnen draaide..gistermorgen deed hij ook al vreemd; rondjes aan t draaien en piepen..ik dacht eerst dat hij nodig moest ofzo maar dat was niet het geval..daarna vroeg ik me af of t soms aan de anaalklieren of soms wormen kon liggen, maar hij sleept niet over de grond...en toen dus gisteravond dit..hij was ook erg aan t hijgen en had van die grote pupillen en daarna heeft hij echt een poosje heel diep geslapen..vanmorgen ging t al veel beter en maar niet lang gelopen en hij heeft zelfs een stukje gerend..als t echt iets ernstigs zou zijn doet hij dit toch niet?? Maar ik maak me wel ongerust...Hij loopt altijd zoveel rustiger als Zack en hij was als pup ook vaak heel rustig..er zijn al eens foto's gemaakt, maar daar bleken alleen zij heupkommen wat klein, maar toen was hij een jaar..herkent iemand deze symptomen?
Afgezien van de grote pupillen herken ik dat wel. Bij Pepper begon het toen hij nog geen twee was. Opeens ging wandelen heel slecht, hij ging om de haverklap zitten en soms moest ik hem naar huis dragen. Na een week zijn we naar de DA gegaan.... waarschijnlijk overbelasting of verstapt. Ook Rimadyl meegekregen en rust. Dus alleen kort aan de lijn wandelen. Na twee weken geen enkele verbetering, foto's gemaakt, uitslag HD. De DA wilde twee dagen later al opereren maar dat hebben we, na heel veel informatie te hebben ingewonnen, niet gedaan. Ik heb een homeopaat ingeschakeld en direct een afspraak gemaakt met een orthopeed. Volgens de homeopaat had hij een ontsteking in zijn rug en daarvoor hebben we een kuur van 4 verschillende middelen gehad. Na enkele weken ging het al veel beter. De orthopeed vond een operatie heel voorbarig en heeft andere medicijnen voorgeschreven. Nu gaat het goed met Pepper, hij rent wel maar een beetje met een konijnenhupje.
Ik kan Pepper nu goed vergelijken met JayJay en inderdaad was Pepper ook een veel rustiger pup. JayJay is net een berggeit en klimt overal op en loopt zelf vaak rondjes te rennen in de tuin. Dit heeft Pepper nooit gedaan, is ook nooit zelf in de auto gesprongen en zo.

Als je het dus zeker wilt weten moet je denk ik foto's laten maken maar misschien kun je ook al veel verbetering bereiken door bepaalde voedingssupplementen. Ik gebruik voor Pepper Primeval.
#610840
Tiesto schreef: Ben net terug van de da. Ze dacht dat hij zich verstapt had..ze heeft op zijn rug geduwd en aan zijn poten getrokken en weet ik wat nog meer..en bij 1 poot voelde ze weerstand...hij heeft een spuit met rimadyl gehad en nog rimadyl meegekregen..verder mogen we hem vd week alleen ad lijn uitlaten of met m gaan zwemmen..is het dan nog niet over na een week moeten we foto's laten maken...ik heb er eigenlijk niet zo'n goed gevoel over mede aangezien deze da (had haar nog nooit) het naar mijn gevoel een beetje afraffelde..had nog een paar andere vragen maar dat werd snel behandeld..
He gatver, dit is vervelend zeg. Ik hoop dat het volgende week over is, maar zo niet: ik zou de foto's dan sowieso maar niet door haar laten maken....
#610955
Lizzy schreef: He gatver, dit is vervelend zeg. Ik hoop dat het volgende week over is, maar zo niet: ik zou de foto's dan sowieso maar niet door haar laten maken....
Daar ben ik helemaal mee eens; de DA die Pepper behandelde raffelde het naar mijn gevoel ook af. Vrijdag's kregen we de uitslag HD en ze wilde hem de maandag of dinsdag daarop al opereren. En dan ook maar gelijk beginnen met een heupkopresectie terwijl er ook nog andere mogelijkheden waren. Voor dit soort zaken hebben ze een samenwerking met Crama maar die heeft de foto's niet eens gezien. Ik kreeg er al heel direct een naar gevoel bij....... is dit een operatie om Pepper te helpen of om de praktijkkas te spekken????
Als je geen goed gevoel hebt bij de behandelend dierenarts.... niet doen. Ga op zoek naar een ander die je wel een goed gevoel geeft.
#611409
nee, ik laat haar zeker niet meer id buurt van mijn doggies!! Zo vervelend is dat af en toe met zo'n kliniek met meerdere artsen..we hadden vaak dezelfde maar die is verhuisd naar Dordrecht en dat was een goeie..heb wel t idee dat ietsje beter gaat, hoewel hij nog wel wat wankel is met zijn achterhand..maar dat heeft natuurlijk dan ook tijd nodig..vertrouw ik t niet dit weekend ga ik eens bij een andere da horen..of zouden jullie dat sowieso al doen?
Door Lil
#611429
Dat moet je zelf weten. Maar ik heb met Boris ontdekt dat een da pas een goede diagnose kan stellen als hij kijkt hoe de hond loopt rechtuit, in bochten op gras, op asfalt, in draf enz enz. Daarbij gaan ze natuurlijk ook voelen en dergelijke. Maar goed stel het is dit weenkend over dan zal het niet ernstig zijn. Is het niet over... ja dan een goede da zoeken.

We duimen voor jullie en een dikke  :-* voor Tiesto!
#611529
Tiesto schreef: nee, ik laat haar zeker niet meer id buurt van mijn doggies!! Zo vervelend is dat af en toe met zo'n kliniek met meerdere artsen..we hadden vaak dezelfde maar die is verhuisd naar Dordrecht en dat was een goeie..heb wel t idee dat ietsje beter gaat, hoewel hij nog wel wat wankel is met zijn achterhand..maar dat heeft natuurlijk dan ook tijd nodig..vertrouw ik t niet dit weekend ga ik eens bij een andere da horen..of zouden jullie dat sowieso al doen?
Hier hebben we ook zo'n kliniek met allemaal verschillende artsen. Echt niet fijn vind ik. Het is gewoon veel plezieriger als maar een DA zich met je hond bezighoudt. Nu moeten ze eerst allerlei bestanden doorwerken om te zien wat er zoal de afgelopen tijd gebeurd is.
Als mijn honden echt wat gaan mankeren ga ik toch echt naar een andere DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door