Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yorick
#60981
Hoi,


Wat is nou het beste of hangt het echt af van je hond zelf?

Situatie: mijn honden krijgen hun beweging voornamelijk 's avonds, in het weekend, de hele dag door ;D Overdag (weekdagen) zitten ze regelamtig alleen omdat de baasjes moeten werken.

Ik geef ze 2 maal daags eten. Mag dat 50/50 zijn of is het beter om 's ochtends meer te voeren of 's avonds meer?

Wat is jullie mening, hoe voeren jullie en waarom?
Door An
#61009
Ik geef nu 's ochtends de groetenmix en de zuivel en dan 's avond na de laatste wandeling, wanneer we niks meer gaan doen het vlees en de botten.

Als ik ze 's ochtends te weinig geef dan loopt Shaggy tegen een uur of 5 te spugen maar op deze manier gaat het prima bij mijn honden!

Ik geef ze 's ochtends niet graag een te zware maaltijd. Ik merk dat ze nogal lui worden na het eten van vlees en botten en een hele dag luie honden dat is maar niks he ;)
Door laura
#61012
Onze hond heeft altijd onbeperkt toegang gehad tot haar brokken, dus we wisten niet wanneer ze nou precies at.
Nu we goed op hebben gelet merkten we dat ze vooral vlak na onze maaltijd ging eten en als ze terug kwam van de laatste wandeling. Wij geven haar nu 1 keer eten op een dag, gelijk of vlak na onze maaltijd. Ze doet het er goed op.

Ik denk niet dat dit voor elke hond geldt. Je hebt zelf ook wel kunnen lezen denk ik dat veel honden gal gaan spugen als ze 's ochtends niets krijgen.
Ligt net aan wat de hond gewend is.
Door Ineke
#61014
Mufasa krijgt 's ochtends 1/3.
's Middags krijgt hij een KONG met versvlees
's Avonds krijgt hij de rest (800 gr)

Bas krijgt 's ochtends een proefje, omdat Mufasa eten krijgt. 's Middags ook een KONG met versvlees en 's avonds het grootste gedeelte (230 gr).

Zo hebben ze allebei toch één keer een lekkere volle buik. Al vraag ik me af of die buik van Mufasa ooit vol kan komen ;D ;D
Door Yorick
#61045
[quote="Ineke"]
Bas krijgt 's ochtends een proefje, omdat Mufasa eten krijgt. 's Middags ook een KONG met versvlees en 's avonds het grootste gedeelte (230 gr).[/quote]

Hoeveel weegst Bas en hoeveel krijgt hij dan in totaal per dag als ik vragen mag? Lenka weegt 12kg en die krijgt nu 100gram kruidenmix en 100gram natuur per dag, ze is nu wel op dieet (ik geef haar porties voor een hond van 10kg).

[quote="Ineke"]

Zo hebben ze allebei toch één keer een lekkere volle buik. Al vraag ik me af of die buik van Mufasa ooit vol kan komen ;D ;D
[/quote]

Het is dan ook heel veel hond die Mufasa hé ;D Vind het trouwens een prachtige verschijning :-* ! Ben gek op het ras maar vrees dat mijn financiën niet goed genoeg zijn om zo'n grote opgroeiende kerel degelijk te voeden vandaar een keiner exemplaar!
Door Ineke
#61049
[quote="Yorick"]
[quote="Ineke"]
Bas krijgt 's ochtends een proefje, omdat Mufasa eten krijgt. 's Middags ook een KONG met versvlees en 's avonds het grootste gedeelte (230 gr).[/quote]

Hoeveel weegst Bas en hoeveel krijgt hij dan in totaal per dag als ik vragen mag? Lenka weegt 12kg en die krijgt nu 100gram kruidenmix en 100gram natuur per dag, ze is nu wel op dieet (ik geef haar porties voor een hond van 10kg).

[quote="Ineke"]

Zo hebben ze allebei toch één keer een lekkere volle buik. Al vraag ik me af of die buik van Mufasa ooit vol kan komen ;D ;D
[/quote]

Het is dan ook heel veel hond die Mufasa hé ;D Vind het trouwens een prachtige verschijning :-* ! Ben gek op het ras maar vrees dat mijn financiën niet goed genoeg zijn om zo'n grote opgroeiende kerel degelijk te voeden vandaar een keiner exemplaar!
[/quote]

Bas is 10,5 kg slank. Hij krijgt nu nog 40 gr rc mini en 70 + 230 gr Bibi.
Als de brokjes op zijn krijgt hij 370gr Bibi totaal.

Hij heeft dit echt nodig. Hij beweegt veel. Hij moet constant 'vluchten' voor Mufasa. Mufasa moet aan zijn beweging komen en Bas moet dan dus ook mee. Hij loopt voor een klein hondje dus behoorlijk veel.
Eén keer per week behendigheid.

Ik verwacht dat hij wat minder versvlees nodig zal gaan hebben als hij helemaal op vers staat, omdat dan zijn spijsvertering optimaal zal gaan werken.

Ze krijgen bijna geen snoepjes. Ze krijgen altijd eten als ze terug komen van hun wandeling ;D ;D en dus na de late wandeling een pensstaafje of een (honde)koekje.
Tijdens behendigheid wordt wel beloond, maar daar werken ze dan ook hard voor.

Ja, die Leonbergers zijn heel wat hond.
De mannen samen werken per maand voor 105 euro versvlees naar binnen. Dan heb ik de versnaperingen en de botten nog niet meegerekend.

Ach ja. Elk weekend naar de kroeg en roken kost ook wat en dat doen we niet.
Door Twister
#61055
Hier krijgen ze normaal gesproken 1 x per dag eten. Het wisselt wanneer dat is. Maar meestal wel ´s avonds. Het tijdstip is afhankelijk van het feit of er met de honden wordt getraind die avond of niet.
Door Yorick
#61078
[quote="Ineke"]
Hij heeft dit echt nodig. Hij beweegt veel. Hij moet constant 'vluchten' voor Mufasa. Mufasa moet aan zijn beweging komen en Bas moet dan dus ook mee. Hij loopt voor een klein hondje dus behoorlijk veel.
Eén keer per week behendigheid.[/quote]

Dan begrijp ik het ja!! Lenka is een echt huismus, een wandeling van 10 minuuten en ze trekt al om naar huis te gaan, ze word al een jaartje ouder en is een echte kachelhond geworden ::) Wel gezellig 's avonds op schoot ;D

[quote="Ineke"]

Ja, die Leonbergers zijn heel wat hond.
De mannen samen werken per maand voor 105 euro versvlees naar binnen. Dan heb ik de versnaperingen en de botten nog niet meegerekend.[/quote]

Dat valt beter mee dan ik verwacht had eerlijk gezegd. Ik had bij carnibest nu voor 150eur en dat is voor 1 maandje, net als jij versnaperingen niet meegerekend. Misschien toch eens manlief in de ogen kijken voor zo'n reusje ;D
Door corrie
#61088
Ooit een hond gehad die gestorven is aan een maagdraaiing. Hij kreeg 1x per dag eten. Nadien geef ik mijn honden 2x per dag eten en zorg ervoor dat ze na het eten ongeveer een uur rustig zijn
groetjes Corrie
Door Ineke
#61107
Yorick schreef:
Bas ligt 's avonds ook bij mij op de bank hoor ;D

Dat valt beter mee dan ik verwacht had eerlijk gezegd. Ik had bij carnibest nu voor 150eur en dat is voor 1 maandje, net als jij versnaperingen niet meegerekend. Misschien toch eens manlief in de ogen kijken voor zo'n reusje ;D
Weet wel: Mufasa neemt 84 euro per maand voor zijn rekening (Bibi, met Carnibest ben je duurder uit ;))
En je hebt een grotere auto nodig ;D
Laatst gewijzigd door Ineke op wo 03 mar 2004, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yorick
#61288
[quote="Ineke"]

Bas ligt 's avonds ook bij mij op de bank hoor ;D [/quote]


Mufasa niet dan????? ;D Hij lijkt me de ideale verwarming voor koude winteravonden
Door Ineke
#61295
;D ;D ;D Nee. Dan ligt de bank vol ;D ;D

Hij mag het niet en doet het ook niet. Hij ZIT overigens wel op de bank. Eerst met alleen zijn kont en zijn achterpoten bungelend en zijn voorpoten op de grond.
Nu zit hij inmiddels met de achterpoten ook op de bank. Net een oud wijf ;D Hij komt er echt bij zitten.
Mufasa niet dan????? Hij lijkt me de ideale verwarming voor koude winteravonden
Mijn voeten zijn op de grond dus DAAR moet Mufasa zijn.
Het is inderdaad heerlijk warm, maar wel een beetje zwaar.
Door ine
#63828
[quote="corrie"]
Ooit een hond gehad die gestorven is aan een maagdraaiing. Hij kreeg 1x per dag eten. Nadien geef ik mijn honden 2x per dag eten en zorg ervoor dat ze na het eten ongeveer een uur rustig zijn
groetjes Corrie
[/quote]
Hoi Corrie, wat erg lijkt me dat! Wat voor ras was jouw hond met die maagdraaiïng?
Als je zoiets mee hebt gemaakt, zul je idd altijd voorzichtig blijven!
Door Sander
#63974
Hier krijgen 6 maal per week te eten: maandag-, dinsdag-, woensdag en donderavond, zaterdagochtend en zondagmiddag. Ik ben van mening dat een paar maal een grote maaltijd beter is voor de vertering dan vaker een kleine maaltijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door