Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door reza1
#606371
Ik heb een probleem met de vacht van mijn hond.  Bobo is een labrador reu van 2,5 jaar oud.
Hij verhaard vreselijk. We zijn al bij de dierenarts geweest. Daar heeft hij een vitamine injectie gehad en een shampoo voor zijn vaht. Alleen het help niet. Hij krijgt prins vachtprobleem te eten en vetbrokken met zeewier.
Iedere dag moet ik 4 keer stofzuigen omdat de hele vloer vol met plukken haar licht.
Het lijkt ook of zijn ondervacht helemaal verdwenen is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn man is asmatisch en als het zo door gaat moet de hond weg omdat mijn man het benauwd krijgt van deze bergen haar.
Laatst gewijzigd door reza1 op wo 02 aug 2006, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#606402
[quote="reza1"]
Ik heb een probleem met de vacht van mijn hond.  Bobo is een labrador reu van 2,5 jaar oud.
Hij verhaard vreselijk. We zijn al bij de dierenarts geweest. Daar heeft hij een vitamine injectie gehad en een shampoo voor zijn vaht. Alleen het help niet. Hij krijgt prins vachtprobleem te eten en vetbrokken met zeewier.
Iedere dag moet ik 4 keer stofzuigen omdat de hele vloer vol met plukken haar licht.
Het lijkt ook of zijn ondervacht helemaal verdwenen is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn man is asmatisch en als het zo door gaat moet de hond weg omdat mijn man het benauwd krijgt van deze bergen haar.

[/quote]

Hoi, misschien is je hond z'n gestel niet geschikt voor die brokken. (is geen enkele hond geschikt voor ;))
Mijn honden eten Kompleet versvlees en verharen maar 1x per jaar!
Misschien is het verstandig om je hond over te zetten op KVV, ook al zal dan niet het probleem direct over zijn, maar wel verdwijnen. Ook zul je dan merken, dat hij maar 1x per jaar echt verhaart.
Merken die er zijn kun je hier vinden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 939.0.html
Als je hond gecastreerd is, is het misschien aan te raden, om hem in de verhaarperiode eens bij een trimmer te laten wassen. Dat scheelt ook veel.
Door Qwertu
#609245
Hetzelfde hier, alleen wat minder extreem, maar wel doorlopend ruien. Winter, lente, herfst, zomer; het maakte niet uit. Altijd een pluk haren in je hand. Sinds het versvoer is het enorm verbeterd, eigenlijk helemaal weg. Haar vacht is ook een stuk zachter.
Dat heeft dus voor mijn hond geholpen.
Ook inderdaad handig dat je dan minder vaak hoeft te stofzuigen  ;)
Door Lizzy
#610016
Ja, ik zou zeggen: over op echt hondenvoer, dus vers en rauw, in eerste instantie dit even aanvullen met wat visolie en je hond naar een trimsalon brengen waar ze hem goed in kunnen zepen en vooral goed uit kunnen spoelen. Die drie ingredienten helpen hem er vast weer bovenop.
Door oebaya
#610167
Hier is de ervaring uit de praktijk. Mijn, inmiddels helaas overleden, labrador verhaarde zo heftig, dat het iedere dag stofzuigen was. Eenmaal helemaal over op compleet vers, liep dit terug tot 1x per week en dan nog een in een normalere hoeveelheid.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door