Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#609851
Hoi!

Vanavond zag ik ineens een rare rand om Loebas z'n neus. Het lijk wel of het daar heel erg verdroogd en verdikt uit. Ik heb wel eens een brokkelneus gezien en dit lijkt er verdacht veel op, maar ik weet het niet zeker.

Als het wel een brokkelneus is, wat is dan de prognose? Wordt het erg snel veel erger of kan het ook bij dit randje blijven?

En er is weinig tot niets tegen te doen he  :-\

Kan het iets in de voeding zijn? Ik barf nog niet zo heel lang en ik word hier erg onzeker van  :-\. Loebas eet erg slecht orgaanvlees  :-X kan het daarmee te maken hebben?

Afbeelding
Afbeelding
Door Femke
#609875
cantos schreef: mooi berner neusje.
Thanks  :D
wat je zou kunnen doen,  insmeren met olie iedere dag 
dan laat het los en valt het eraf.
wat voor olie? Ik heb gister een pot teunisbloemolie gekocht (capsules) kan ik die gebruiken?
Door Erna
#609881
Kan het niet gewoon wat viezigheid zijn van b.v. kuilen graven? Hier hebben ze ook weleens zo'n neus maar dan hebben ze altijd met hun neus in de tuin staan wroeten.
Door senadance
#609882
gossie, Mozes heeft van pup afaan een brokkelneus , de ene keer meer de andere keer erger, soms valllen er stukjes vel af en soms is hij weer mooi glad, lijkt een Labradorkwaaltje te zijn, ik heb alles al geprobeert!!!
dus ik zou ook graag iets willen proberen, dus kom maar op met raad :D :D ;)
Door cantos
#609887
wat voor olie? Ik heb gister een pot teunisbloemolie gekocht (capsules) kan ik die gebruiken?
[quote][/quote]

Mijn berner heeft het ook gehad heb er toen iedere dag zonnebloem olie opgedaan
en het hielp echt, dit is echter 4 jaar geleden
je zal er ook een andere/betere olie  :-\ op kunnen smeren
Door Lizzy
#609893
Volgens mij is het niet verkeerd om een olie te gebruiken waar ook wat vitamine E in zit. Volgens mij bevatten teunisbloemolie capsules vitamine E (om de olie goed te houden) en bevat zonnebloemolie ook vitamine E.
Door Bianca1
#609897
misschien tarwekiemolie?
"Tarwekiemolie is een goudgele, koudgeperste, naar graan ruikende olie, gemaakt van de kiemen van de tarwekorrels.  Het is het voedingsmiddel dat het rijkste is aan vit. E op aarde.  Naast de antioxidant vit. E bevat het ook betacaroteen (voorstadium van vit. A), een hoog gehalte aan onverzadigde vetzuren en hoogwaardige lecithine."

Uitwendig  te gebruiken tegen een droge huid, bij doorligwonden, gaat verhardingen tegen, bevordert de doorbloeding, werkt vitaliserend.
Laatst gewijzigd door Bianca1 op zo 06 aug 2006, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#609901
Misschien 'n soort schimmel?
kwam dit tegen:
~~~~~~~~~~~~~
Your cocker has a fungus on his nose. This happens to alot of cockers. Your best treatment is an antifungal cream. Or you can use anything with clorahexaderm in it ( some shampoos have this in it). This is an antifungal killing agent. After you treat the spot then continue with the Vit. E it will help with the healing. Only pull the crust off initially, it's like pulling off a scab. Keep in mind you can pull it off prematurely and do more harm than good. Once you have the crust/scab removed then treat the area to kill the fumgus. If it gets worse or you need further advice/treatment then you should consult your vet. In my experience the above treatment has been successful. Treat the area 3 times a day for a miniumum of 10 days.
Door Jojo
#609915
Ik heb begrepen dat het in veel gevallen een teken is van een zwaar-metalen belasting in het lichaam, o.m. door vaccinaties..... Is vrij weinig tegen te doen dan idd. als smeren, smeren en nog eens smeren. Ik smeer de neusjes vaak in met vaseline of uierzalf.
Door Femke
#609918
Erna schreef: Kan het niet gewoon wat viezigheid zijn van b.v. kuilen graven? Hier hebben ze ook weleens zo'n neus maar dan hebben ze altijd met hun neus in de tuin staan wroeten.
nee die "eilandjes" op zijn neus zijn echt uitgedroogd en verdikt. Op de foto zie je het niet eens zo goed.
Enne.....Loebas en kuilen graven? Heeft ie veel te kromme pootjes voor  :P
Door Lizzy
#610017
Als je gewoon goed voert Femke, dan kan het daar gewoon niet aan liggen. Ik weet niet wat je allemaal voert, maar volgens mij weet je prima wat je doet en zit dat gewoon goed in elkaar.
Door Tiesto
#610084
Bij onze Tiesto is zijn neus ook zo begonnen en ik schrik als ik dit zie, want hij heeft na een biopt te hebben ondergaan nasale hyperkeratose, een overmatige verhoorning van de huid...bij hem zit de hele neus onder en er laat regelmatig een stuk los...we hebben al van alles geprobeerd van vitamine e, vaseline enz...hij heeft nu een creme van Dorwest; Comfrey and calendula balm te bestellen bij spat.nl. Deze staat nog niet op de site maar kun je via de mail bestellen 10,95 voor een klein potje. Gebruik dit nu ongeveer een week en heb t idee dat de neus eindelijk rustiger lijkt. Nasale hyperkeratose schijnt steeds meer onder de labradors voor te komen.... :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door