Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dunja
#609412
Zoals sommige vanjullie weten heeft Dunja soms allergische reacties.
Maar ze heeft ook al enkele maanden (ongv 3) nonstop bultjes op haar kop en ook haar hele poten zitten onder deze bultjes. soms zijn ze wat pusserig of klein en hard.
Was hier mee bij de dierenarts geweest, en deze weet het aan haar allergische gevoeligheid. Hij vond het beter om geen onderzoek te omdat ze nog zo jong was, en dan helemaal binnenste buiten gekeerd moest worden.
Maar nu las ik net in de bieb hier op bp iets over demodex. en ik kreeg een beetje een angstig gevoel toen ik het las. Is dit terecht, of maak ik mij zorgen om niets. Of hebben jullie een ander idee wat dit zou kunnen zijn.
De bultjes zijn erg klein en hobbelig en het zijn er veel. vooral op de poten. Geven ook wat kalige plekjes. Op haar kop zijn het er veel minder maar deze zijn wel iets groter en geven ook iets grotere kale plekjes.
Door Lizzy
#609459
Oei. Ik durf hier geen uitspraak over te doen... Maar als je het niet vertrouwt: dan zou ik terug gaan naar de DA en desnoods een huidafkrabsel vragen.
Door conleeuw
#609476
ik heb persoonlijk gelukkig geen ervaring met demodex, maar er is maar een manier om het uit te sluiten, een afkrabsel van de huid bij de da laten doen, jou hond is niet mischien in blauwe alg water geweest onlangs? of is dit iets wat hij altijd al heb gehad? want blauwe alg kan ook zulke plekjes op de huid veroorzaken ;)
Door Jojo
#609485
Ik heb geen ideeee wat het is, maar het klink alsof mijn pup hetzelfde heeft :-\ Aleen is het bij haar geen schimmel, mijt of ander soort parasiet. Tja, voor een allergie is ze nog wel heel jong lijkt mij, het is al sluipend begonnen toen ze een week of 10 was. Ik weet het eerst aan spelen met Joey en/of de katten. Maar denk niet dat dat het is want het werd steeds erger. Toen dacht ik, van de warmte, omdat ze het ook in de liezen en oksels heeft. Toen dacht ik, van het water waar ze elke dag in zit. Maar Joey heeft het niet, en die zwemt er echt in, zij gaat er maar sporadisch in. En zelf zwemmen we er ook, en ook wij hebben geen uitslag.
Heeft Dunja ook in de nek, rug en flanken korstjes???
Ondertussen ben ik nu een dikke week bezig met het toedienen van hepar sulphur en het lijkt er op dat er nu geen nieuwe plekjes meer bijkomen en dat het op zn retour gaat.....maar ik wacht het stilletjes af voordat ik ga juichen :-\
Door Twiz
#609489
Wat jullie schrijven komt mij bekend voor. Mijn dierenarts noemt het "korthaar-pyodermie".
En aangezien jullie ook kortharige honden hebben zou het dit wel kunnen zijn.
Twizzle heeft het ook behoorlijk erg gehad, maar het schijnt dat ze eroverheen groeien.
Wij hebben verschillende keren afkrapsels laten nemen, en er is nooit iets gezien dat op demodex leek.
Geen schimmels, geen demodex, ook geen andere beestjes, maar naar alle waarschijnlijkheid staphilokokken (een bacterie)
Antibiotica helpt wel, maar het duurde bij Twizzle erg lang voordat er resultaat te zien was. En aangezien zij geen enkele last had van die bultjes, zou ik nu geen AB meer geven.
Zij had al enkele piepkleine bultjes vanaf een week of zes, toen dachten we nog "ach een pukkeltje" dat gaat wel weer weg, en idd toen we haar later op haalden was het plekje op haar koppie weer weg. Maar er waren in haar nek wel twee bij gekomen, en zo werden het er toch wel steeds meer.
Het schijnt wel iets met de weerstand te maken te hebben, wat precies weet ik ook niet. Maar bij Twizzle is het al weer een hele tijd erg rustig, wel hier en daar één of meerdere kleine pukkeltjes, maar niet dat ze helemaal vol zit. En zij is nu twee en een half jaar. En ze durft echt niet te zwemmen, zelfs haar tenen mogen niet nat worden.

Als je aan de bultjes krabt komt er dan een schilverig "korstje" vanaf, waardoor je het een beetje kapot krabt?

En Jojo, die Hepar Sulpher ga ik toch even onthouden voor als het weer eens erger mocht worden bij Twiz, waar heb je dat vandaan?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#609508
Onze doberman had dat bij tijd en wijle ook Ik deed dat met clearasil deppen voor de gevoelige huid dan gaat het sneller weg.



@ Lizzy

Dit is net zoiets als de rash bij dalmaten , ik denk zelfs dat het hetzelfde is maar doordat een dalmaat wit is zie je de roestverkleuring die je op donkere vachten niet ziet.
Door Jojo
#609518
Twiz schreef: Wat jullie schrijven komt mij bekend voor. Mijn dierenarts noemt het "korthaar-pyodermie".
En aangezien jullie ook kortharige honden hebben zou het dit wel kunnen zijn.
Twizzle heeft het ook behoorlijk erg gehad, maar het schijnt dat ze eroverheen groeien.
Wij hebben verschillende keren afkrapsels laten nemen, en er is nooit iets gezien dat op demodex leek.
Geen schimmels, geen demodex, ook geen andere beestjes, maar naar alle waarschijnlijkheid staphilokokken (een bacterie)
Antibiotica helpt wel, maar het duurde bij Twizzle erg lang voordat er resultaat te zien was. En aangezien zij geen enkele last had van die bultjes, zou ik nu geen AB meer geven.
Zij had al enkele piepkleine bultjes vanaf een week of zes, toen dachten we nog "ach een pukkeltje" dat gaat wel weer weg, en idd toen we haar later op haalden was het plekje op haar koppie weer weg. Maar er waren in haar nek wel twee bij gekomen, en zo werden het er toch wel steeds meer.
Het schijnt wel iets met de weerstand te maken te hebben, wat precies weet ik ook niet. Maar bij Twizzle is het al weer een hele tijd erg rustig, wel hier en daar één of meerdere kleine pukkeltjes, maar niet dat ze helemaal vol zit. En zij is nu twee en een half jaar. En ze durft echt niet te zwemmen, zelfs haar tenen mogen niet nat worden.

Als je aan de bultjes krabt komt er dan een schilverig "korstje" vanaf, waardoor je het een beetje kapot krabt?

En Jojo, die Hepar Sulpher ga ik toch even onthouden voor als het weer eens erger mocht worden bij Twiz, waar heb je dat vandaan?
Heee, thanxx, hier kan ik mn puzzel mee completeren!!!
Ik ben nl. met Zusje bij een bioresonantietherapeut geweest, en die 'vond' bij haar idd. een staphilococcen belasting en haar weerstand was ook niet optimaal!!!! Ook zij vond geen schimmels/mijten en ander ongedierte bij haar dus dan klopt jouw verhaal behoorlijk!

Die Hepar Sulphur die ik heb is van VSM. Had eerst de D6 maar omdat het nu toch aardig chronisch aan het worden is overgegaan op D12. Ik haal dergelijk spul altijd bij de hom.drogisterij hier.
Door Jojo
#609519
sylvia schreef:

@ Lizzy

Dit is net zoiets als de rash bij dalmaten , ik denk zelfs dat het hetzelfde is maar doordat een dalmaat wit is zie je de roestverkleuring die je op donkere vachten niet ziet.
Ik zie ze wel op de huid, en het ruikt zelfs naar roest!!!
Door dunja
#609908
Nou de computer is eindelijk weer klaar!! :D
Denk niet dat het iets met dat zwemmen te maken heeft, want ze heeft het altijd, of ze nou zwemt of niet.
De verhalen van Twizz en Jojo komen overeen met het verhaal van Dunja.
Ook als pup enkele bultjes, later steeds meer.
Jojo heeft een goede bio nog wat therapeut, daar zal ik maar eens een afspraak mee maken.  Vooral als ik hoor dat de da alleen ab voorkan schrijven  dat heeft ook weinig zin.
Door Breezer
#610333
O, gedver dit klinkt hetzelfde als Breezer heeft gehad. Demodex dus.
Als je de zoekmachine gebruikt en dan onder mijn naam en dan huiduitslag zoekt dan kan je alle topics lezen over mijn zoektocht. En dat het uiteindelijk demodex bleek te zijn.

Ik adviseer je dan ook om naar je dierenarts te gaan en deze op diverse plekken afschrapsels te laten maken. En dus niet alleen van 1 plek zoals het meestal gebeurd.

Mocht hij dan ook maar een halve mijt vinden, gelijk gaan behandelen.
Ook zou ik even contact op nemen met Tannetje. Zij heeft mij een weerstand verhogend schema gegeven. En dit heeft heel goed geholpen bij Breezer.

Succes ermee in ieder geval!
Door dunja
#611071
Oke, bedankt :), ik ga zo gelijk zoeken.
Heb voor volgende week een afspaak bij een bioresonatietherapeut. Zal even na vragen of zij ook kan zoeken naar demodex. Zoniet bel ik ook mijn da.
Door monique-sem
#611108
dunja schreef: Oke, bedankt :), ik ga zo gelijk zoeken.
Heb voor volgende week een afspaak bij een bioresonatietherapeut. Zal even na vragen of zij ook kan zoeken naar demodex. Zoniet bel ik ook mijn da.
zij kan idd. ook voor je uitzoeken of je hond belast is met mijten (demodex).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door