Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Spanielgek
#609200
Esther [13] krijgt 250 gr Cb light per dag.
s':Morgens 125 gr tegen 10.00 uur en s;avonds tegen 18.00 de andere helft.
Maar nu begint ze s;nachts elke nacht te zeuren van de honger ,ik gan dan naar beneden met haar omdat ik eerst dacht dat ze iets moest doen.
Maar nee hoor madam loopt direct naar de kant van de keuken waar ze altijd haar eten krijgt,en begint te piepen van ""ik wil eten heb honger.
Eerst dacht ik ja bekijk het maar ,maar dan begint ze als ik boven ben weer te piepen na een tijdje .
Heb nu vakantie ,dus is niet zo erg als ik er een paar keer uit moet ,maar straks weer werken en dan kan ik er niet bijlopen als een zombie omdat ik mijn slaap niet krijg.
Meestal krijgt ze wat stukjes kipfile als we beneden zijn maar dat is niet genoeg voor madam.
Moet ik haar nu meer Cb geven ?
Of op andere tijden ?
                                 
Door Spanielgek
#609212
[quote="Lupa"]
ik zou 1x voeren en dan smiddags
smorgens zou ik jogurt oid geven
wat is de reden dat je light geeft?

oh ja en vergeet niet en aangeleerde gedrag
als je 1x snachts opstaat om te voeren reken maar op dat de volgende nachten ook zo zal gaan
[/quote]

waarom ik Light voer is omdat ze gesteriliseerd is ,en om dat madam al ouder is en niet zoveel beweging krijgt als vroeger.
Of zou ik beter de ""natuur ""kunnen geven.
Door Qwertu
#609242
Mijn hond had het in het begin ook......niks dan honger. Ik vond het waardeloos, want ik heb toch graag dat ze tevreden met een volle buik ligt te knorren  :)
Ze heeft het nu nog, maar het is wel minder als ze een dagje barf er tussendoor krijgt. Dat vult toch wat meer.
En inderdaad: niet meer eten geven 's nachts!
Door tieneke
#609342
[quote="Spanielgek"]
waarom ik Light voer is omdat ze gesteriliseerd is ,en om dat madam al ouder is en niet zoveel beweging krijgt als vroeger.
Of zou ik beter de ""natuur ""kunnen geven.
[/quote]
Als de hond gesteriliseerd is en weinig beweging krijgt is de kans groot dat zij daar dikker van wordt.
Je kunt beter een grote plak kruidenmix extra erbij geven,is niet dikmakend en vult goed ;)
Is bij Carnibest verkrijgbaar.
Door gertie
#609385
[quote="Spanielgek"]
Esther [13] krijgt 250 gr Cb light per dag.
s':Morgens 125 gr tegen 10.00 uur en s;avonds tegen 18.00 de andere helft.
Maar nu begint ze s;nachts elke nacht te zeuren van de honger ,ik gan dan naar beneden met haar omdat ik eerst dacht dat ze iets moest doen.
Maar nee hoor madam loopt direct naar de kant van de keuken waar ze altijd haar eten krijgt,en begint te piepen van ""ik wil eten heb honger.
Eerst dacht ik ja bekijk het maar ,maar dan begint ze als ik boven ben weer te piepen na een tijdje .
Heb nu vakantie ,dus is niet zo erg als ik er een paar keer uit moet ,maar straks weer werken en dan kan ik er niet bijlopen als een zombie omdat ik mijn slaap niet krijg.
Meestal krijgt ze wat stukjes kipfile als we beneden zijn maar dat is niet genoeg voor madam.
Moet ik haar nu meer Cb geven ? Of op andere tijden ?

Klink heel herkenbaar, de meeste cockers maken van eten vooral veel eten hun grootste hobby ::) Maar hou vol ze went er wel aan dat ze wat minder krijgt. Wel zou ik gewoon natuur geven want als je altijd light voert krijgt ze op een gegeven moment een tekort. De kruidenmix kun je erbij geven dan heeft ze in iedergeval een vol gevoel en dit kun je dan met beetjes afbouwen.

                                   
[/quote]
Door Spanielgek
#609431
Okee ,ik blijf standvastig[moeilijk moeilijk]geen eten s"nachts.
Volgende week even bij m'n verkooppunt kruidenmix halen,hoop dat ze daar een beetje vol gevoel van houdt.
Bedankt!
Door Qwertu
#609450
[quote="tieneke"]
Als de hond gesteriliseerd is en weinig beweging krijgt is de kans groot dat zij daar dikker van wordt.
Je kunt beter een grote plak kruidenmix extra erbij geven,is niet dikmakend en vult goed ;)
Is bij Carnibest verkrijgbaar.
[/quote]

Kruidenmix, op zich leuk verzonnen; zo'n naam. Tot je het rolletje openmaakt  :D.

Je kunt haar ook bv wat extra rauwe groenten geven, dat vult, maar zet niet snel aan. Maar de "kruidenmix" is natuurlijk ook prima.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#609480
Kun je anders de hoeveelheden per maaltijd niet veranderen? Dus bv. 's morgens 75 gr. en 's avonds 175? zodat ze met een wat vollere maag de nacht in gaat? En de tip van kruidenmix toevoegen is ook een goeie, of je gaat zelf een groentemixje maken, kan ook.
Door Qwertu
#609561
[quote="Tinker"]
In de light van Cb zit al meer groente dan in de natuur.Ik vind dat je niet te veel groente moet geven.En de kruidenmix daar geloof ik niet zo in,dat schijnt een soort van pensinhoud te zijn en zo schijnt het ook te ruiken.Door de verhalen die ik over de Kruidenmix heb gelezen,heb ik het niet eens aangedurfd om het te gaan proberen.Het lijkt me echt heel smerig.
[/quote]

Kruidenmix is ook best smerig. Ik koop het af en toe, puur omdat mijn beagle er helemaal verzot op is. Dus meer als lekkernij.

Over de rauwe groenten: als je bijv. geen gepureerde geeft, dus hele stukken alleen voor de maagvulling, zou het dan niet toch kunnen? Want het komt er praktisch weer zo uit als dat het erin is gegaan.
Maar afijn de extra groenten is ook meer bedoeld voor als ze de gewone Natuurversie gaat geven.
Door tieneke
#609564
[quote="Qwertu"]
Kruidenmix, op zich leuk verzonnen; zo'n naam. Tot je het rolletje openmaakt  :D.

[/quote]
Dan val je spontaan flauw :D
Door Tineke *
#609583
Kruidenmix stinkt nog erger dan vuile pens.Ze krijgen het hier regelmatig.
Lusten er wel pap van,en belangrijker het vult en verzadigd.

        Tineke
Door tieneke
#609768
[quote="Lupa"]
light is blijkbaar niet voldoende en je zit toch uiteindelijk met de tekort aan vet op den lange duur

[/quote]
Tekort aan vet ???
Er zijn mensen die dit al jaren aan hun hond voeren....zouden die honden onderhand gestrekt moeten liggen volgens mij ::)
Door Spanielgek
#609900
Ik weet al wat ik ga doen mijn moeder haar hond krijgt "Natuur",ik vraag haar of ik even 2 kilo van haar kan krijgen.
Dan probeer ik dat even een weekje ,en kijken hoe het dan gaat.
Bedankt allemaal voor de goede raad en meedenken. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door