Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#609273
Ik heb heel lang Carnibest aan mijn hond gegeven. Hij vind dit erg lekker, daar gaat het niet om. Ik heb wel gemerkt dat Bandit 's ochtends altijd vaste ontlasting heeft en dat hij 's middags een wat smeuigere drol heeft, om het zo maar te zeggen. Geen diarree, maar minder vast.
Ik ben overgeschakeld op Banditvoer. Zijn drollen zijn hier heel erg vast van. Ook heeft hij vaak kalkdrollen. Ik heb het gevoel dat hij het daarom beter op dit voer doet. Maar Bandit voer is wel een erg duur grapje.
De gewone rundversie kost me gewoon het dubbele.
Het is de bedoeling dat hij hier een stuk minder van eet dus ook minder duur is. Alleen Bandit is zo actief dat hij van dit Banditvoer toch wel het dubbele van de aanbevolen hoeveelheid nodig heeft. Dus daarom gaat het me toch wel wat te duur worden.
Door de verandering in onze thuissituatie, hebben we sinds kort de zorg van ons nichtje van 5 op ons gekregen. En je begrijpt zo'n kleine meid kost me ook veel geld.

Ik wil het beste voor mijn hond, begrijp me niet verkeerd. Maar zelf koop ik ook geen biologisch vlees voor ons omdat ik toch wel heel duur vind en ik zou het wel voor mijn hond kopen.

Verder deed hij het op de carnibest wel goed. Hij zag er goed uit en is gewoon zichzelf.
Dus is een smeuige drol niet goed, of maakt dit verder niet zoveel uit?
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#609448
oke, ik weet ook dat er nog meer merken zijn. Carnibest is makkelijk te halen, bij mij in de buurt. Ik ben ook verder aan het kijken wat er nog meer is. Bibi, is ook niet zo moeilijk te halen, maar kan hier nergens prijzen over vinden. Ik moet me hier rustig in gaan verdiepen. Maar het gaat er mij om of het nu kwaad kan om even Carnibest te gaan geven totdat ik naar een ander merk overkan. Supermarktvoer daar ben ik niet zo voor, dus het moet wel via een verdeelpunt gaan.

Zelf samenstellen, dat durf ik nog niet aan. Ik ben nu net bezig om af en toe een kippennekje  te geven. Dit is momenteel nog een beetje te snel. Komt misschien nog wel ooit.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#609451
Het kan ook helemaal geen kwaad om de verschillende merken af te wisselen.  Toen ik nog KVV gaf wisselde ik Rodi, Smuldier, Duck en Energique met elkaar af. Dat ging prima.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#609486
Bibi is een heel stuk voordeliger dan Bandit het is ook goedkoper dan CB
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#609522
Het voordeel van de verdeelpunten vind ik dat je vaak korting krijgt bij grotere hoeveelheden. Ik heb hier namelijk speciaal een diepvries voor aangeschaft.

En ik heb geen goed gevoel bij Rodi, smuldier, runner e.d.
Vraag me niet waarom. Maar als het er al uitziet als karton dan kan ik me niet voorstellen dat de kwaliteit zo goed is. Ik heb ook meer vertrouwen in een kleiner bedrijfje.

Ik ga gewoon eens uitgebreid op zoek. Alleen niet vandaag, want de kleine meid is vandaag jarig.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#609962
[quote="pleuntje"]
Het voordeel van de verdeelpunten vind ik dat je vaak korting krijgt bij grotere hoeveelheden. Ik heb hier namelijk speciaal een diepvries voor aangeschaft.

En ik heb geen goed gevoel bij Rodi, smuldier, runner e.d.
Vraag me niet waarom. Maar als het er al uitziet als karton dan kan ik me niet voorstellen dat de kwaliteit zo goed is. Ik heb ook meer vertrouwen in een kleiner bedrijfje.

Ik ga gewoon eens uitgebreid op zoek. Alleen niet vandaag, want de kleine meid is vandaag jarig.
[/quote]

Van harte gefeliciteerd met de kleine meid !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door