Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door workingmalinois
#607747
Heb net kalfsribben gekregen.  Grote stukken van ongeveer 6 ribben, goed bevleesd.
Mag ik dat zo geven of moet ik het vlees eraf halen en de botten niet geven?

Is van een heel jong kalf.

Ik vind op barfclub nl wel foto's van lams- en geitenribben, maar niet van kalfsribben, daarom twijfel ik een beetje  :-[
Door 202Spots
#607815
Wanneer je zeker weet dat het 'n heel jong kalf is dan kan je alles geven.
Ik heb ook wel is kalf ribben, maar er zit duidelijk verschil vind ik...en soms zijn de ribben echt wel hard, dan alleen het vlees eraf laten kluiven, en beetje van 't bot en dan haal ik 't laatste stuk weg.
Dus gewoon even kijken wat ze we mee doen.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#607822
Voor mij geen kalfsribben meer tenzij ik zeker weet dat het een echt jong kalfje is. Mijn honden hadden vorige week kalfsribben a 6  euro de kilo :D Maar omdat erbij stond dat ze goed bevleest waren wilde ik het toch proberen. De ene hond heeft er s'nacht flink van gebraakt en de volgende middag weer. Er kwamen allemaal stukjes bot uit. Een barfende vriendin ( die wel alle boeken leest ) vertelde dat de hond het niet kone verteren vanwege de hardheid van deze botten. Ze deden ook erg lang met hun ribben.

Vandaag hadden ze geitenrib en dat was zo verdwenen :)

Gr. Jolanda
Door 202Spots
#607835
JolandaB schreef: Vandaag hadden ze geitenrib en dat was zo verdwenen :)
Gr. Jolanda
Geit rib kan OOK best hard zijn...lam rib is 't zachts.
Door tieneke
#607851
The202spots schreef: Geit rib kan OOK best hard zijn...lam rib is 't zachts.
Als je(bij twijfel) de ribben met een snoeischaar makkelijk doormidden kan knippen zijn ze goed ;)
Door Yves
#608534
Als je(bij twijfel) de ribben met een snoeischaar makkelijk doormidden kan knippen zijn ze goed
Dit vind ik een erg goede tip, bedankt  :)
Ik heb een kleine hond das ik loop het moeilijk in te schatte of een bot te hard is.
Door Yves
#608536
Sorry ik bedoel: ik heb een kleine hond dus vind ik het moeilijk om in te schatte. (Ik moet ook niet praten en schrijven tegelijk :P
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#608829
Ik heb ze vandaag ook van die kalfsspareribs gegeven, voor het eerst deze soort. Eerlijk gezegd vond ik ze ook erg hard en mijn woefs (met niet de kleinste kaakjes) hebben er hard op moeten werken. Ik vermoed dat ik deze botten niet met een snoeischaar kan knippen (supertip!), maar zal het de volgende keer proberen. Lukt het niet, dan gaat het vlees eraf en is het jammer van de botten... :-\
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#608843
Ik neem maar geen kalfsribben meer..... als ik ze wel neem en ze blijken weer te hard te zijn dan ben 1. 6 euro lichter, 2. de snoeischaar is kapot en 3. hebben de honden nog steeds geen eten ;D
Door tieneke
#608854
JolandaB schreef: Ik neem maar geen kalfsribben meer..... als ik ze wel neem en ze blijken weer te hard te zijn dan ben 1. 6 euro lichter, 2. de snoeischaar is kapot en 3. hebben de honden nog steeds geen eten ;D
:o :o ;D ;D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#609358
workingmalinois schreef: Heb net kalfsribben gekregen.  Grote stukken van ongeveer 6 ribben, goed bevleesd.
Even een tussendoorvraagje: wat heb je betaald hiervoor?
Door workingmalinois
#609366
Even een tussendoorvraagje: wat heb je betaald hiervoor?
Heb ze gratis gekregen van iemand die een gans kalf gekocht had.

Ga de tip van Tieneke zeker uitproberen!!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#609368
workingmalinois schreef:Heb ze gratis gekregen van iemand die een gans kalf gekocht had.
Zo, mazzeltje :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door