Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#608137
Welke "bijwerkingen" heeft het wisselen van het gebit zoal bij pups? Ik weet dat ze dan extra bijterig zijn en weleens wat dunne ontlasting kunnen hebben... Zijn er nog andere "symptomen"?

Rachel.
Door Malamoods
#608142
(leuk onderschrift! :D)

Is het ook verstandig om bepaalde harde botten en zo tijdelijk niet te geven, of juist wel?

Rachel.
Door Mevroi Kruim
#608208
Staande oortjes die weer gaan hangen. Het aanvreten van meubels (nee, niet de goedkope Ikeaspullen maar het antieke kastje van oma  >:( >:()

Ik heb gewoon het normale dieet gevoerd en weinig gemerkt van wisselen. Afgezien dus van bovenstaande.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#608467
Malamoods schreef: Ik heb de hoop dat ik een tandje van Ikijok vind...

Rachel.
Zal wel een kiesje worden, tandjes zijn meestal erg vlot weg.

Symptomen: hangerig, bijterig, aan hun kop krabben en jij maar denken dat die iets aan zijn oor heeft, uit de moel stinken, misschien een dagje wat slechter eten.
Geef gerust lekkere vleesbotten, dat bevordert het proces alleen maar.
Jane (16 weken) is nu ook begonnen met wisselen, ze heeft al 2 nieuwe tandjes :D
Door Happy Tail
#608476
somige honden kunnen er extra dwars van worden met een hele tros nee heel oerwoud bananen in de oren......
Door tessa
#608702
Vaak gaan ook de onderste oogleden hangen zodat het net lijkt of ze ontstoken zijn.
Door Malamoods
#608998
Bij Ikijok lijkt het niet of hij oogontsteking heeft, maar hij HEEFT oogontsteking.... Heeft dat er soms ook mee te maken? Nee toch?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#609009
tessa schreef: Vaak gaan ook de onderste oogleden hangen zodat het net lijkt of ze ontstoken zijn.
En bij sommige rassen loop je op het moment dat de oogleden gaan hangen een groot risico op het ontwikkelen van een kersenoogje (b.v. de Am. Cocker Spaniel)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#609049
Malamoods schreef: Bij Ikijok lijkt het niet of hij oogontsteking heeft, maar hij HEEFT oogontsteking.... Heeft dat er soms ook mee te maken? Nee toch?

Rachel.
Zou kunnen, maar hoeft niet perse natuurlijk. Een takje of vliegje in een oog kan al irritatie veroorzaken wat naar een ontsteking gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door