Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#607444
Onze 13  jaar oude Groenendaeler is weer eens het spoor bijster.
Hij heeft dit anderhalf of 2 jaar geleden ook al eens gehad.Ik heb toen contact gehad met een gedrags deskundige van Utrecht en die maakte uit mijn verhaal op dat het typisch iets als dementie was. De hond kon bv zijn eigen mand niet terug vinden en was super onrustig. Net zoals honden die bv bang zijn voor onweer, van die onrustige blikken in de ogen en maar hijgen en kwijlen. Als ik de deur uit ging begon hij ook zo zeurderig te blaffen, beetje lastig uitleggen maar het ging dan van: blaf...blaf...blaf...blaf redelijk paniekerig.Ik heb toen clomicalm geprobeerd maar dat deed niets, daarna Selgian en dat werkte een bepaalde tijd goed later deed het niets meer.Op een gegeven moment was het helemaal over en was het weer gewoon een oude hond.

Nu is het weer terug, steeds weer die onrust en maar hijgen en je overal volgen. Vooral het blaffen is voor de buren minder prettig.
Omdat hij naar mijn schoonouders gaat tijdens onze vakantie ( hij is daar echt thuis, mn schoonvader laat hem ook regelmatig uit) wil ik ze niet met zo'n onrustige hond opschepen. Bovendien denk ik dat het voor de hond zelf ook fijner is als hij zich wat rustiger voelt.
Het moraal van het verhaal is dus dat ik op zoek ben naar iets homeopatisch wat hem wat rust geeft.

Gr. Jolanda
Door Lizzy
#608069
Je zou rust compositum van de groene os proberen.

Dit is trouwens ook een natuurlijk middel dat bij dementie ingezet kan worden: Cholodin

Sylvia heeft met de volgende homeopathische middelen heel goede ervaring:

Barium carbonicum (of Barita carbonicum) D6, 3 x daags 1 dosis, gedurende 6 tot 8 weken. Combineren met Plumbum Metalicum D12, 2 x daags 1 dosis, gedurende 6 tot 8 weken. Bij goed resultaat de hond dit blijvend blijven geven (Eventueel hogere potentie in overleg met een DA)

Meer over Cholodin kun je hier lezen:
http://www.edera.nl/art/chol.php
Gebruikersavatar
Door sylvia
#608131
Lizzy schreef:
Sylvia heeft met de volgende homeopathische middelen heel goede ervaring:

Barium carbonicum (of Barita carbonicum) D6, 3 x daags 1 dosis, gedurende 6 tot 8 weken. Combineren met Plumbum Metalicum D12, 2 x daags 1 dosis, gedurende 6 tot 8 weken. Bij goed resultaat de hond dit blijvend blijven geven (Eventueel hogere potentie in overleg met een DA)



Ja bij mijn demente hondje heeft dit een aantal jaar goed dienst gedaan
Door Mevroi Kruim
#608210
sylvia schreef: Ja bij mijn demente hondje heeft dit een aantal jaar goed dienst gedaan
Zal ik het ook maar eens gaan slikken  :g:
Gebruikersavatar
Door sylvia
#608251
Kruimel schreef: Zal ik het ook maar eens gaan slikken  :g:
Ja als je het maar niet vergeet dan  ;D
Door annemiek23
#608757
Hoi jolanda.

in de dierenwinkel kun je een plug in apparaat kopen van het merk Emax, het heet dogitude.
Het geeft een geur af waar de hond van kalmeerd, het werkt op basis van syntetische ( nagemaakte ) hormonen.
De hond herkent de geur die het apparaat afgeeft als een moedergeur, en voelt zich daardoor meer op zijn gemak.

Ik heb een keer iemand in de winkel geholpen met een hond met dementie, en toen emax gebeld en gevraagd of zei ervaring hadden met hun product in comb. met dementerende honden. Ze hadden goede resultaten, en ik heb het toen dus aangeraden. De klant komt nu regelmatig een navul verpakking halen en is erg tevreden over het resultaat. Dementie is helaas natuurlijk niet over, maar de hond is rustiger en meer op zijn gemak.
ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt,

Succes!
Groetjes annemiek
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#608783
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga zo de site van de groene os eens bekijken.

Sylvia, van welk merk zijn de middelen die jij gebruikt hebt?

Gr. Jolanda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#608819
JolandaB schreef: Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga zo de site van de groene os eens bekijken.

Sylvia, van welk merk zijn de middelen die jij gebruikt hebt?

Gr. Jolanda
VSM
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door