Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sonjat
#607381
sinds 1 week zijn wij overgestapt van brokken op versvlees compleet van ahv-breda. Nu lijkt het alsof onze hond (rhodesian ridgeback teef van 15 maanden) ineens weer veel actiever is geworden. In het bos blijft ze aan het rennen en als ze een konijn gaat ze er als een speer achteraan. Ook thuis blijft ze aan het spelen met een bal en lijkt het alsof ze ieder speeltje als een "prooi"ziet. Ze pakt ze in de bek en blijft op en neer aan het schudden. Nu vertelde een collega van me dat ze ergens had gehoord dat honden feller kunnen worden van vers vlees. Wat zijn jullie ervaringen hiermee.
hopelijk kan iemand mij advies geven.

groeten sonja
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#607392
Hoi,
Ik zou het eigenlijk niet weten of je hond er feller van wordt, kan me wel voorstellen dat de algehele conditie er op vooruit gaat  maar dat dat met een week is lijkt me wel erg snel..
Onze honden staan nu een jaar op kvv met 2 keer per week een barf maaltijd en ik kan niet zeggen dat ze feller zijn geworden.

Wat ik eigenlijk denk is dat je hond weer tot leven komt vanwege de aangename temeperaturen de laatste tijd ;)

Gr. Jolanda
Door Tineke *
#607405
Nou mijn honden zijn ook veel feller geworden met vers.Toen ik nog jeweetwel gaf stonden ze netjes naast elkaar.Nu is het echt haat en nijd met eten(soms tot vechten toe)en moeten ze helemaal apart.ook met hun gedrag zijn ze feller.

                    Tineke
Door Lizzy
#607430
Nee, honden worden niet feller van versvlees. Dat is een oud-baken-praatje. Honden gaan zich beter in hun vel voelen zitten en zijn daarom meer zichzelf. Wat je nu ziet is dus in mijn ogen puur natuurlijk gedrag, zoals jouw hond is.
Door Lizzy
#607438
[quote="Tineke *"]
Nou mijn honden zijn ook veel feller geworden met vers.Toen ik nog jeweetwel gaf stonden ze netjes naast elkaar.Nu is het echt haat en nijd met eten(soms tot vechten toe)en moeten ze helemaal apart.ook met hun gedrag zijn ze feller.
                    Tineke
[/quote]

Dit vind ik echt heel iets anders. Hun eten is gewoon meer de moeite waard geworden om te verdedigen. Dus ze worden niet agressief van het vlees op zich. Ze worden agressiever omdat er wat te verdedigen valt.
Door sonjat
#607452
Jullie reacties zijn al een hele geruststelling voor mij. Onze hond is altijd een moeilijke eter geweest en sinds een aantal weken eet ze haar brokken niet meer op. Ze was op den duur zo dun dan we zijn overgestapt naar versvlees van ahv. Gelukkig wordt ze al wat dikker. Ben druk aan het lezen op dit forum. Erg interessant. Had nog nooit gehoord van DARF.

groeten sonja
Door Ine
#607453
[quote="Lizzy"]
Dit vind ik echt heel iets anders. Hun eten is gewoon meer de moeite waard geworden om te verdedigen. Dus ze worden niet agressief van het vlees op zich. Ze worden agressiever omdat er wat te verdedigen valt.

[/quote]

Daarbij vind ik persoonlijk, dat dit ook aan de baas/roedelleider ligt. Jij zorgt ervoor, dat je honden netjes om de beurt eten krijgen en als ze gaan vechten, zul jij in moeten grijpen.
Ik heb 7 honden, die nooit vechten tijdens het voeren, terwijl ik er 3 felle tussn heb zitten. Ze kennen hun plaats en er gebeurt nooit iets.

Wat de vragenstelster betreft:
Ik denk, dat het idd ook aan de temperatuur ligt, mijn honden zijn ook beweeglijker nu.
Mijn honden zijn retrievers, maar zijn echt niet feller geworden, wel hebben ze veel meer uithoudingsvermogen en hebben dus lekker veel beweging nodig.
Wanneer is je hond loops geweest? Misschien heeft het daar ook iets mee te maken?
Door tieneke
#607508
Hier zijn ze vanaf pup al fel op hun eten maar das wat anders dan feller worden van vlees :D
Lekker laten zwetsen deze mensen die >ergens hebben gehoord<dat honden er feller van worden.... ::) ::)
Werd verleden week nog aan mij verteld door ook zo iemand dat mijn honden agressief van rauw zouden worden....goh... wat knap van je dat je dat zo weet, zei ik.... en vroeg haar toen wat voor merk brok zij precies voerde ;D ;D
Je had dat smoelwerk toen moeten zien :rotflmao:
Door Ine
#607612
[quote="Tinker"]
Mijn honden waren juist feller toen ze nog op brokken stonden ;D ;D Ze zijn nu juist rustiger.
[/quote]

Als je al langer voert, kan dat idd gebeuren! Mijn ADHD-reu Joop is ook handzamer geworden. ;)
#607617
hee leuk weer een streepje dat echt eten krijgt ;)
Baya krijgt nu 100% Barf en fel, tja dat heeft echt niets met het soort eten te maken hoor. Ik hoor het ook wel eens, dat als ze veel bloed krijgen ze agressief worden. 
maar goed zo hoor je wel meer verhalen dat vers voeren slecht is voor de hond. Lekker laten praten straks vragen ze vanzelf wel waarom jullie dame er zo goed uitziet.
Door Elf
#607658
Ik denk dat het plotseling dalen van de temperatuur buiten er ook mee te maken heeft. Mijn hond, normaal geen superactieve, heeft gisteren ook als een dolle rondjes door de tuin en het huis gerend en alles wat ie maar tegen kwam "doodgeschud". Het leek alsof alle energie van de afgelopen warme periode er even uit moest. Geweldig gezicht vond ik het (wat minder dat ik daarna de hele kamer moest dweilen enzo.... maar goed  :suck_kr:  :shades:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door