Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#607408
Alsof ik nog geen werk en zorgen genoeg heb, loopt Axel nu al 2 dagen te -ja hoe noem je dat- schrapen met zijn keel. Snap je wat ik bedoel? Precies of er zit ergens iets op de verkeerde plek.
Bot kan het niet zijn want hij heeft al enkele dagen geen bot gekregen.
Geen idee wat het anders is. Misschien zand?
Hij probeert het er wel uit te hoeste, maar lukt niet.
Naar de da of even afwachten?
Ik dacht ook al aan ontbijtkoek geven, maar ik weet niet of ik dat hier vind. ZIjn er alternatieven?
Door Sylvi@
#607413
Klinkt al kennelhoest, zou hem honing (of een hoestdrankje) geven en eventueel kamille thee (afgekoeld) als drinkwater, zo pak ik dat hier altijd aan en dan is het binnen 1 of 2 dagen over.
Door conleeuw
#607416
zou kennelhoest kunnen zijn, dan schrapen ze ook wel eens met hun keel net of er iets vast zit. Een beetje rauwe honing in water wil wel eens helpen om te verzachten  ;) sterkte ermee
Door *Axel*
#607421
Ik denk het eigenlijk niet  :-\
Hoe zou hij dat opgelopen hebben dan? Hij is gloof ik ook ingeent (wou ik niet, maar `t zat in de coctail hier)
Tasco heeft ooit kennelhoest gehad en `t was toch wat anders.
Nou ik doe ieg de kamillethee.
Door *Axel*
#607432
Het is iets bij zijn strottehoofd. ALs ik daar voel begint hij te kokhalzen-schrapen.
Dat zout om je hond te laten overgeven, zou dat iets zijn?
Door Sylvi@
#607440
Die reactie krijg je dus ook bij kennelhoest. Ik zeg niet dat het dat is, maar het zou mij niets verbazen  ;)

Kennelhoest vaccinatie geeft net als onze griepprik geen 100% bescherming.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#607537
sylvi@ schreef: Die reactie krijg je dus ook bij kennelhoest. Ik zeg niet dat het dat is, maar het zou mij niets verbazen  ;)

Kennelhoest vaccinatie geeft net als onze griepprik geen 100% bescherming.

Sterker nog, mijn honden kregen nà de kennelhoest enting, standaard kennelhoest ::)... dus het zou best kunnen dat Axel daar nu last van heeft.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#607552
Nitus schreef: Sterker nog, mijn honden kregen nà de kennelhoest enting, standaard kennelhoest ::)... dus het zou best kunnen dat Axel daar nu last van heeft.
Ja, komt mij bekend voor. Ik heb mijn honden al jaren niet meer ingeënt tegen kennelhoest, maar Biska heeft toen we haar vorig jaar vonden een cocktailenting incl. kennelhoest gehad. Drie maal raden wie van de 4 er hier dit voorjaar kennelhoest kreeg. De andere 3 hadden nergens last van.
Door *Axel*
#608525
Even kort update: ik ben naar de dierenarts geweest:
- strottenhoofd en amandel-ontsteking. Even 7 daagjes AB.
Dus toch geen kennelhoest. Het zou dan ook niet besmettelijk zijn voor Darqan.
Toch blij dat ik even bij de da geweest ben.
Door conleeuw
#609097
isabel debacker schreef: Even kort update: ik ben naar de dierenarts geweest:
- strottenhoofd en amandel-ontsteking. Even 7 daagjes AB.
Dus toch geen kennelhoest. Het zou dan ook niet besmettelijk zijn voor Darqan.
Toch blij dat ik even bij de da geweest ben.
gelukkig weet je nu wat het is, beterschap ;)
Door tieneke
#609102
isabel debacker schreef: Even kort update: ik ben naar de dierenarts geweest:
- strottenhoofd en amandel-ontsteking. Even 7 daagjes AB.
Dus toch geen kennelhoest. Het zou dan ook niet besmettelijk zijn voor Darqan.
Toch blij dat ik even bij de da geweest ben.
Beterschap voor het hondje!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door