Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#606762
Vanmiddag vertelde manlief al dat onze oude Luigi in de keuken zomaar omviel. Gekscherend zeiden we nog: zou zijn tijd gekomen zijn? (Luigi is een pain in the ass)

Maar nu vanavond haal ik hem uit zijn bench, hij wankelt, sleept met zijn linker achtervoet en is zijn totale coordinatie kwijt. Nu is hij weer redelijk normaal alhoewel ik wel zie dat zijn linkerachtervoet niet goed staat.

Zou het een lichte hersenbloeding zijn? Hij is tenslotte al bijna 13 jaar.
Door Erna
#606769
Natasja1974 schreef: Zou het soms iets te maken kunnen hebben met de verwonding aan zijn hoofd?
Nee, die zijn allang weg. Hij had wonden in zijn nek en dat is allemaal keurig genezen. Dat waren ook oppervlakkige bijtwonden van de ruzie die meneer had veroorzaakt. Hij waggelt nu door de kamer.
Door *Natasja*
#606773
Ik heb geen idee wat de verschijnselen zijn van een hersenbloeding, dus ik kan je niet helpen. Maar is het zo dat hersenbloedingen vaak op oudere leeftijd voorkomen?
Door Erna
#606783
Natasja1974 schreef: Ik heb geen idee wat de verschijnselen zijn van een hersenbloeding, dus ik kan je niet helpen. Maar is het zo dat hersenbloedingen vaak op oudere leeftijd voorkomen?
Bij dalmatische honden hoor je best vaak dat oudere honden een tik krijgen in de hersenen als ze behoorlijk op leeftijd zijn. Ik weet niet hoe dat bij andere rassen zit.
Door conleeuw
#606807
agosie arme drommel, hij heeft niet mischien zijn rug geblesseerd, en is daardoor omgevallen, en nu knelt er een zenuw??? ik denk ook maar mee, natuurlijk als je bij spotties vaker hoor van  hersenbloeding op leeftijd zou het natuurlijk ook kunnen... ik had alleen altijd begrepen dat het niet iets is wat vaak bij honden voorkomt zonder insult, persoonlijk heb ik het ook nog nooit meegemaakt  :-\ sterkte ermee, geef maar een zachte knuffel van mij, outjes heb ik een soft spot voor :-*
Door Ine
#607250
Erna, dat zou best kunnen, een kleine hersenbloeding. Ik herken het gedrag van Luigi wel.
Onze hond heeft nog ruim 6 mnd met een scheve kop gelopen en kreeg toen plots vele epileptische aanvallen na elkaar! Helaas was dat zo erg, dat een gewoon leven niet meer kon.
Volgens mij kun je er weinig aan doen.
Misschien Tannetje even een pb sturen, of ze het even wil lezen en reageren?
Knuffel voor die oude baas! :-*
Door Erna
#607259
Hij moet eerdaags maar eens naar de DA voor onderzoek. Toen ik hem zonet uit zijn bench liet zag ik dat hij zijn neusbrug heeft beschadigd, het is kaal met een beetje bloed. Wat hij heeft gedaan weet ik niet maar hij is duidelijk niet in orde. Ook blaft hij weer enorm en volgens mij weet hij zelf niet eens dat hij blaft. In de bench is hij stil dus daar slaapt hij nu.
Door Femke
#607307
agossie, hij is dus duidelijk een beetje de weg kwijt  :-\

Hersenbloeding zou heel goed kunnen hoor, maar wat is dat met die poot? Als je die poot verkeerd neerzet (gezwikt als het ware, met de bovenkant van de nagels op de grond) zet hij hem dan wel direct weer goed?
Zo niet, dan is de reflex in die achterpoot ook niet in orde...
Door Lizzy
#607313
Oei.... Ach hemel, ouwe ventje... Klinkt niet helemaal goed nee Erna. Volgens mij is het erg moeilijk vast te stellen, hersenbloedingen. Zelfs bij mensen. Zelfs op scans kun je niet altijd goed zien of iemand een hersenbloeding heeft gehad, als het een kleintje is. Veelal kan er wel goed herstel plaatsvinden trouwens, na een hersenbloeding. De Labrador hier in de straat heeft onlangs een hersenbloeding gehad en is inmiddels weer 99,9% de oude.
Door Erna
#607329
Femke schreef: agossie, hij is dus duidelijk een beetje de weg kwijt  :-\

Hersenbloeding zou heel goed kunnen hoor, maar wat is dat met die poot? Als je die poot verkeerd neerzet (gezwikt als het ware, met de bovenkant van de nagels op de grond) zet hij hem dan wel direct weer goed?
Zo niet, dan is de reflex in die achterpoot ook niet in orde...
Als hij een aanval heeft, ik noem het maar even een aanval omdat hij het niet continu laat zien, staat hij inderdaad op de bovenkant van zijn voet. Zodra het weer gaat met hem dan staat hij ook weer goed op de voet.  Volgens mij zou hij het continu moeten vertonen wanneer hij een hersenbloeding heeft en dat doet ie dus niet. Het zijn een soort aanvallen wat hij heeft.
Door conleeuw
#607342
Erna schreef: Als hij een aanval heeft, ik noem het maar even een aanval omdat hij het niet continu laat zien, staat hij inderdaad op de bovenkant van zijn voet. Zodra het weer gaat met hem dan staat hij ook weer goed op de voet.  Volgens mij zou hij het continu moeten vertonen wanneer hij een hersenbloeding heeft en dat doet ie dus niet. Het zijn een soort aanvallen wat hij heeft.
ag toch, arme drommel, ik denk als hij zijn poot sleept/verlaming vertoont als gevolg van een hersenbloeding dat het continu moet zijn, maar ok, hij heeft ook niet de manual gelezen, het kan niet zo zijn dat hij een epileptische aanval heb gehad? en dat dit een nasleep is? en dat hij vannacht nog eens in zijn bench een aanval heb gehad en daarom zijn neus heb beschadigd? ik weet het ook niet, zit ook maar mee te denken.... Ik duim maar dat het verbeterd  :-*
Door Erna
#607358
conleeuw schreef: ag toch, arme drommel, ik denk als hij zijn poot sleept/verlaming vertoont als gevolg van een hersenbloeding dat het continu moet zijn, maar ok, hij heeft ook niet de manual gelezen, het kan niet zo zijn dat hij een epileptische aanval heb gehad? en dat dit een nasleep is? en dat hij vannacht nog eens in zijn bench een aanval heb gehad en daarom zijn neus heb beschadigd? ik weet het ook niet, zit ook maar mee te denken.... Ik duim maar dat het verbeterd  :-*
Ik heb ook aan een epiletische aanval gedacht maar dat had ik dan toch moeten merken? IVM de pups slaap ik ook in de woonkamer en lig met mijn matrasje tussen werpkist en Luigi's bench in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door