Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tanna
#605465
Vanmorgen liet ik op mijn werk een foto zien van mijn hond die een lamsrib aan het eten is. Meteen kreeg iemand haast een stuip. Wist ik wel waar ik mee bezig was? Ribben splinteren en vernielen dus de darmen van de hond! Weet je wat wel goed is? Een schenkel uit de soep. Ik probeerde uit te leggen dat die rib geen kwaad kan en die schenkel juist wel, en vertelde dat mijn hond al een tijd barft en dat het heel goed gaat met haar. De discussie over de wolf kwam ook even om de hoek kijken (wolven in het wild worden ook niet oud).
Uiteindelijk hadden we er haast ruzie over en verdween mijn gesprekspartner met de woorden : Ga gerust zo door, je moet het zelf weten natuurlijk. Maar oud zal die hond niet worden!
Je komt toch maar weinig mensen tegen die iets snappen van barf en als je probeert het uit te leggen krijg je vaak te horen dat je dom en onverantwoordelijk bezig bent.
Stommerds, denk ik maar............
Door bloemetje
#605495
Jammer is dat dan hè  :(

Maar ja weet je. Die mensen zeggen dat ook alleen maar uit liefde voor het dier. Laatst had ik ook nog een gesprek met een mevrouw met 2 Shit Tzu. Deze hadden een vreselijke vacht en jeuk van hier tot tokio. Wat ze eten? Dat kun je wel raden. :-\
Ik heb haar een pakje Energique 4 gegeven en uitgelegd wat er in zit. Ze sloeg zichzelf haast voor de kop! Wat ben ik stom geweest zei ze me!
Ik voerde dit vroeger ook altijd!
Toen vertelde ze mij over haar poedel van vroeger. Die is 17 jaar geworden zonder 1 grijs haartjes, geleefd op resten van tafel. Eens in de zoveel tijd een knoflook tegen de wormen/vlooien that's it.

Ach joh zeg ik dan. Je leest toch overal dat dit gezonder is? Je wilt ze het beste geven meer niet. Weet zij veel.
De dierenarts zegt het je toch ook! Nee niet koken, niet zelf samen stellen en al helemaal niet rauw!!
Door Mevroi Kruim
#605553
Tja, die mensen he je overal, die kletsen ook maar na wat de da of de dsz of nog erger de brokkenboeren zeggen.
Wolven in het wild kunnen trouwens heel oud worden. 14 Kan makkelijk. En als ze eerder doodgaan, en da's idd meestal, is dat niet doordat ze botten eten maar doordat die botten in beesten zitten die er bezwaar tegen hebben om opgegeten te worden. Of omdat ze doogeschoten/vergiftigd/doodgereden worden door mensen. Dat zijn de belangrijkste doodsoorzaken voor wilde wolven in de USA: de mens, en klappen van grote prooidieren. Als ze bv hun kaak breken zijn ze ten ndode opgeschreven. Dan ziektes zoals Parvo (bij pups) en hondenziekte, en schurft is een heel belangrijke doodsoorzaak doordat de vacht verdwijnt en de wolf doodvriest in de winter.
Versplinterde botten als doodsoorzaak ben ik nog nooit tegengekomen.
En als het echt zo link was, waarom voeren dierentuinen hun wolven, leeuwen en tijgers dan met hele koeien, kalveren en schapen?
Door tieneke
#605649
Leg een papiertje onder haar neus met www.barfplaats.nl ;)
Zeg haar dat ze eerst daar even moet lezen voor ze dingen zegt waar ze dus geen ene jota vanaf weet.
Echt weer een brokkenfanaat kompleet met mergpijp :D :D ;D ;D
Door chellie
#605665
Ja het is lastig om steeds jezelf maar elke keer te moeten verdedigen :(...ik durf soms niet eens te vertellen tegen mensen wat ik mijn hond voer...terwijl ik er zo enthousiast over ben...
Door Michel Pol
#605754
Eerst rustig aftasten hoe men over bepaalde dingen denkt, en dan bepalen of je wel of niet verteld was jij je hond te eten geeft ;) Ik weet nog wel dat ik met Brit op de hondeschool kwam en we s'avond aan het eind van de cursus nog wa bleven napraten en Anne-Marie (Nitus) na diverse andere onderwerpen vertelde dat ze de hond vers voerde, waarop ik zij, ik ook.........en zij toen zij dit is de eerste keer dat ik dit hier vertel, want ik heb geen zin in al die rare reaties ;D ;D

Als je zelf maar weet waar je mee bezig bent, complimenten van mensen zelfs afgelopen maandag van de dierenarts dat die Bull er zo super goed en gezond uit ziet zijn het bewijs. Mijn dierenarts weet nog niet dat mijn hond van die enge rauwe dingen incl. botten eet :) :) Moest ff een Rabies spuit halen  zodat ze lekker mee kan naar Belgie.

Michel

Brit 14 maanden oud
Afbeelding
Door Xada
#606429
Ik begin nog maar net met barf. Ben nu aan het overschakelen, maar mijn honden aten al vaak pens, kip etc. Ik wil nu de brokken helemaal de deur uit hebben na 3 honden aan kanker verloren te hebben (in 4 maanden tijd), de 4e botkanker heeft en het niet lang meer maken zal en de 5e net een hersenbloeding en hersenvliesontsteking gehad heeft en nog herstellende is. Mijn twee nieuwe honden wil ik helemaal op barf hebben en ik vertel het aan iedereen. Het interesseert me niet hoe de mensen reageren, maar meestal is het toch wel positief. Misschien komt het ook wel omdat ik in meer dingen volkomen mijn eigen gang ga.
Door macgirlie
#606494
Mijn ouders stonden er in eerste instantie ook heel afwijzend tegenover. Maar als er nu iemand vraagt naar mij en onze hondjes dan zegt ze heel trots; Oh die hebben het daar zo goed, ze geeft ze rauwe kippe(n????)poten, vuile pens en geitenribben. "Oh is dat niet gevaarlijk dan?" "Nee hoor, mijn dochter heeft er echt verstand van!" (dankzij Barfplaats.nl dan  ;D ) Ik moet ook zeggen dat ik het erruuuuug leuk vind om, als we visite hebben, de honden achteloos een kippepoot toe te gooien. Je ziet die mensen dan helemaal schrikken; "wat doe je nouuuuuuu????"
Door -Natalie-
#606564
Mmh dat is inderdaad irritant ja.
Het lijkt me ook vervelend als je de hele tijd uit moet leggen hoe het werkt, en ze luisteren maar half. ( of ze willen het gewoon niet weten ).
Ik krijg nou al rare gezichten als ik zeg dat ik vers WIL gaan voeren...
Maar ach, dat hou je toch. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#606622
Op zich is het allemaal niet zo wereldvreemd, want als men jou ditzelfde verhaal een jaar geleden had verteld had je misschien ook wel gedacht: Afbeelding
Door peerle
#607028
yep, heel herkenbaar allemaal...ik weet ook niet hoe ik zou reageren als iemand begon met een BARF-verhaal terwijl ik er niks vanaf weet...waarschijnlijk zou ik toch ook wat afstandelijk blijven.
Maar gelukkig weet ik er wel van, en al ben ik vaak aan het denken: "hoe zouden die mensen reageren ?" kom ik er toch niet elke keer toe het rauwe verhaal te gaan doen, want idd, dan zie je veel rare, en weinig goedkeurende blikken.

Nuja, mij krijgen ze niet meer aan het twijfelen, als ik naar Lucy kijk, ben ik zeker van mijn zaak ! Sinds ze aan de BARF is is ze precies niet meer verouderd !  :groupwave2:
Groetjes,
peerle
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#607119
Angelique schreef: Op zich is het allemaal niet zo wereldvreemd, want als men jou ditzelfde verhaal een jaar geleden had verteld had je misschien ook wel gedacht: Afbeelding
Dat weet ik wel zeker, een jaar geleden had ik er nog nooit van gehoord!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#607236
Michel Pol schreef: Eerst rustig aftasten hoe men over bepaalde dingen denkt, en dan bepalen of je wel of niet verteld was jij je hond te eten geeft ;) Ik weet nog wel dat ik met Brit op de hondeschool kwam en we s'avond aan het eind van de cursus nog wa bleven napraten en Anne-Marie (Nitus) na diverse andere onderwerpen vertelde dat ze de hond vers voerde, waarop ik zij, ik ook.........en zij toen zij dit is de eerste keer dat ik dit hier vertel, want ik heb geen zin in al die rare reaties ;D ;D

Als je zelf maar weet waar je mee bezig bent, complimenten van mensen zelfs afgelopen maandag van de dierenarts dat die Bull er zo super goed en gezond uit ziet zijn het bewijs. Mijn dierenarts weet nog niet dat mijn hond van die enge rauwe dingen incl. botten eet :) :) Moest ff een Rabies spuit halen  zodat ze lekker mee kan naar Belgie.

Michel
Mooie foto van Britt 8), ze zit mooi strak in 't pak ;), geef d'r maar een knuffel van me :-* :-*. Staat jouw DA niet positief tegenover rauw dan? :-\
Op de hondenschool kan/mag ik geen rauw promoten :-\, ze worden gesponsord door een brokkenmaker ::), ben daar dus helemaal voorzichtig ;).
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#607328
Tanna schreef: Vanmorgen liet ik op mijn werk een foto zien van mijn hond die een lamsrib aan het eten is. Meteen kreeg iemand haast een stuip. Wist ik wel waar ik mee bezig was? Ribben splinteren en vernielen dus de darmen van de hond! Weet je wat wel goed is? Een schenkel uit de soep. Ik probeerde uit te leggen dat die rib geen kwaad kan en die schenkel juist wel, en vertelde dat mijn hond al een tijd barft en dat het heel goed gaat met haar. De discussie over de wolf kwam ook even om de hoek kijken (wolven in het wild worden ook niet oud).
Uiteindelijk hadden we er haast ruzie over en verdween mijn gesprekspartner met de woorden : Ga gerust zo door, je moet het zelf weten natuurlijk. Maar oud zal die hond niet worden!
Je komt toch maar weinig mensen tegen die iets snappen van barf en als je probeert het uit te leggen krijg je vaak te horen dat je dom en onverantwoordelijk bezig bent.
Stommerds, denk ik maar............
Joh onbegonnen werk! Je kunt er maar beter mee stoppen want het maakt de sfeer niet beter. Beter is je energie te steken in mensen die WEL willen luisteren.
Door Lil
#607395
Nitus schreef: Mooie foto van Britt 8), ze zit mooi strak in 't pak ;), geef d'r maar een knuffel van me :-* :-*. Staat jouw DA niet positief tegenover rauw dan? :-\
Op de hondenschool kan/mag ik geen rauw promoten :-\, ze worden gesponsord door een brokkenmaker ::), ben daar dus helemaal voorzichtig ;).
Hier wordt ook geen barf gepromoot, de hoofdtrainer is tegen barf. Daar worden honden ziek van.... En dat terwijl ze de hond wel bij een barffokker halen en super veel materiaal mee krijgt over allerlei onderzoeken en resultaten...  :o

Ondertussen zijn er vier nieuwe mensen in de behendigheidsgroep en die barfen  ;) (barf is in Duitsland net iets gewoner dan in Nederland). Daar is dus ook een fokker bij.  :D Nu is iemand van de oude stempel overgestapt op deeltijd barf (ook een fokster)  ;D Die trainers die tegen zijn waren geschokt, waarom ze dat deed; nou omdat ze alle honden goed had geobserveerd en ze tot de conclusie was gekomen dat de barfers, mooier, gezonder en evenwichtiger van gedrag waren.  ;) Daarbij kent ze Boris nog toen hij zo ziekelijk en extreem dun was, en hoe hij nu twee jaar later is...  ;D
Full time barf is haar te duur, maar we helpen haar ondertussen aan adresjes, dat komt wel goed.

Als puppyeigenaren vragen naar wat ze moeten voeren houd ik de mond, maar als ze mij of een van de andere barfers vragen wat we doen om onze hond zo mooi te krijgen dan krijgen ze een eerlijk antwoord. En ja hoor, de barfers groeien langzaam, het komt wel, ons succes bepaalt het gedrag van anderen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door