Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nina G
#606543
Onze hond is vanochtend aangereden. Hond is groot en 40 kg, reageert normaal. Snelheid auto 30-40. Bestuurder dacht dat hond dood was ivb harde klap, behoorlijke schade aan auto ook. Ik ben bang voor een inwendige bloeding of iets. Dierenarts zei dat we haar goed in de gaten moesten houden vandaag, dat hij in eerste instantie direct na het ongeval ook nog niks kan doen.
Heeft iemand ervaring met een aanrijding, waar je niks aan kunt zien?
ik maak echt me zorgen.
Door Lizzy
#606549
Hallo Marina m, allereerst maar even : welkom op Barfplaats. En begrijp ik nou goed dat je helemaal niet bij de dierenarts bent geweest met je aangereden hond? Ik weet niet hoor, maar ik geloof dat ik even een andere DA zocht en mijn hond door deze DA liet onderzoeken. Uitgebreid.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 02 aug 2006, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hellenbanjerbo
#606556
dat is schrikken. rot joh. ben je bij de da langs geweest? zo niet, dan zou ik dat zeker doen en inderdaad hem heel goed in de gaten houden. vooral als hij slaapt hem (zachtjes) steeds even wakker maken. ik wil je niet bang maken maar een bloeding tussen de hersenvliezen kan uren later tot bewusteloosheid en shock leiden. sterkte er mee en laat nog even weten of alles goed met hem gaat. wel vreemd dat je da zo laconiek reageert.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#606558
Ja, dat vind ik ook vreemd, hoor, dat die da de hond niet eens onderzoekt.
Ik zou in ieder geval wel goed in de gaten houden of dat het tandvlees roze blijft. Als het tandvlees bleek van kleur wordt zou ik in ieder geval direct naar een da gaan.
Door Helen
#606559
Marina m schreef: Onze hond is vanochtend aangereden. Hond is groot en 40 kg, reageert normaal. Snelheid auto 30-40. Bestuurder dacht dat hond dood was ivb harde klap, behoorlijke schade aan auto ook. Ik ben bang voor een inwendige bloeding of iets. Dierenarts zei dat we haar goed in de gaten moesten houden vandaag, dat hij in eerste instantie direct na het ongeval ook nog niks kan doen.
Heeft iemand ervaring met een aanrijding, waar je niks aan kunt zien?
ik maak echt me zorgen.
Ik zou echt zo snel mogelijk naar een goede dierenkliniek gaan!!!! Wat is dat nu weer voor onzin dat er niets te doen is na een ongeval......Er kunnen inwendige bloedingen zijn, botbreuken en ga zo maar door.....
Door Nina G
#606562
ja!! maar natuurlijk. Sraks ga ik er heen. Dierenarts neemt het serieus, vannochtend was  er niks te zien. En de dierenarts zei  mocht het iets inwendigs zijn, toch even afwachten, hoe de hond zich in de loop van de dag gedraagt. (komen er zwellingen, sufheid, braken etc etc, direct na de aanrijding weet je dat nog niet.

Maar ja, ik maak me toch de hele tijd zorgen, ook al reageert en doet ze normaal. ik heb ook nooit van een aangereden hond gehoord ook.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#606563
Sorry, maar ik blijf dit toch vreemd vinden. Het komt er nu een beetje op neer dat je gaat zitten wachten tot de hond thuis verschijnselen gaat krijgen die mogelijk levensbedreigend zouden kunnen zijn, terwijl je ook al bij de da had kunnen zitten. Ik vind dat een da in een dergelijk geval direct de hond zou moeten onderzoeken en bij twijfel een dagje ter observatie bij zich zou moeten houden.
Door Lizzy
#606569
Ik heb me vrij netjes uitgedrukt hierboven maar als ik mijn DA zou bellen met "mijn hond is aangereden" (al reed de automobilist 10 km per uur), dan verwacht ik dat mijn DA zegt "Ik zie je binnen 10 minuten". En mijn DA zegt dat, ik weet het zeker. Zou hij dat niet zeggen en zeggen "kijk het maar even aan", was hij direct een klant kwijt. Sorry, ik vind niet dat hij het serieus neemt. Een serieuze DA wil die hond gewoon direct zien.
Door Nina G
#606577
Nu ja, ik ga straks naar de dierenarst toe, en laat het weten. Bedankt voor jullie betrokken reacties!!
Ze was vandaag bij mijn vriend op het werk, dus we weten goed hoe ze zich heeft gedragen. En wat betreft de dierenarts...ik was juist beetje gerust gesteld maar nu. Ik laat het vanavond horen.
Door Lizzy
#606588
Marina m schreef: Nu ja, ik ga straks naar de dierenarst toe, en laat het weten. Bedankt voor jullie betrokken reacties!!
Ze was vandaag bij mijn vriend op het werk, dus we weten goed hoe ze zich heeft gedragen. En wat betreft de dierenarts...ik was juist beetje gerust gesteld maar nu. Ik laat het vanavond horen.
Mogelijk is er ook niks aan de hand en heeft je hond alleen flink wat blauwe plekken en kneuzingen (denk aan Traumeel of Traumavetsem of Arnica!). Maar ik vind dat een DA dat dus eerst moet vaststellen, na zo'n serieus iets als een auto ongeluk.
Door Twiz
#606732
In januarie is Twizzle ook aangereden, de auto had geen enkele schade, reed ook stapvoets maar toch is ze helemaal onderzocht. Thoraxfoto's gemaakt, allerlei inwendige organen gecheckt, helemaal betast, goed naar de slijmvliezen gekeken, en kreeg als advies mee: bij elke verandering, met name bij plassen (blaasschade was niet direct vast te stellen of uit te sluiten) goed opletten of en of er normaal (geel en niet roze of rood) geplast wordt. Bij geringe afwijkingen direkt komen.

Ze is toen toch ook nog wel 20 minuten goed geobserveerd door de dierenarts.
Zo kan het ook.

Er bleek gewoon niets aan de hand (op een paar kleine wondjes na dan) gelukkig, maar ik ben als de dood voor inwendige bloedingen. Als je die ontdekt (door de verschijnselen) ben je eigenlijk al te laat.

Sterkte alvast.
Door Nina G
#606758
Ben zojuist teruggekomen van de dierenarts:
alles goed onderzocht (idaad sijmvliezen, ogen. luisteren, hoe ze loopt en weet ik wat meer)
maar ze kunnen echt niets vinden, ze is zelfs door twee artsen onderzocht omdat ik me zo'n zorgen maakte. Wat betreft hun reactie: ik vertelde dat mij werd gezegd dat het een laconieke reactie was, maar daarop zeiden ze dat ze alles hadden gevraagd en dat er geen reden tot verontrusting was (ze braakte niet, was fit, at goed, plaste goed enzovoort). Bovendien zijn er maar twee personen die hun hond door en door kennen, en dat zijn wij zelf.

Maar goed het lijkt erop alsof we heeel erg geluk hadden, !!Ze mocht fijn een dagje mee naar het werk van mijn vriend, dus eigenlijk had ze het vreselijk naar dr zin vandaag!

Dankjewel Jantien! voor deze forum tip! (Jantien is mijn collega)
Na mijn vakantie ga ik me even voorstellen, (dat moest zei jantien)en zet ik n leuke foto van de hondjes erop.

nogmaals bedankt voor de reacties!
Door conleeuw
#606809
gelukkig is het toch nog allemaal goed afgelopen, zij zal wel een beetje stijf zijn en pijn hebben, ik hoop dat ze snel herstelt ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door