Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danja
#606486
Hallo,

11 april is Danja geent voor weil/parvo, dit krijgt ze iedere twee jaar en dan coctail. In de tussenliggende tijd kreeg ze het om het jaar. Ze is 7 jaar en kreeg 18 april haal eerste aanval, toen ging het een tijdje goed tot vorige week. 25 juli greeg ze een aanval en 30 juli. Zij krijgt al een tijdje AHV afgewisselt met Rodi en smuldier.
Nu heb ik haar weer op de Energique nr1 gezet.
Afgelopen maandag is bij haar bloed afgenomen en haar nierwaardes waren te hoog, dat moet voor een klein hondje en haar gewicht 6,2 kilo 70 zijn bij Danja zijn ze 96, dus te hoog.
Moesten vanmorgen wer naar de da, omdat in Utrecht het kokertje was gesprongen in de machine, hoe krijg je het voor elkaar, het is van plastic, maar goed weer bloed afgenomen.
Als het goed is krijg ik de uitslag vrijdag over haar T4 schildklier.
Nu las ik dat eiwitgehaltes niet veel moeten zijn voor honden met epilepsie. Energique nr 1 is dat 14,1% en in nr 4 is dat 11,2% als ik het nog uit mijn hoofd weet.
Kan ik haar dan beter nr4 geven??
Ze krijgt ook altijd een beetje karnemelk na haar eten, kan dit ook geen kwaad ivm melkprodukten, ze krijgt het altijd en nooit geen last gehad.


Groetjes Anneke

Afbeelding
Door Truus
#606511
Ik zou haar niet meer laten enten, de vaccinatie kan heel goed de boosdoener zijn, des te meer omdat ze het vlak erna gekregen heeft, bovendien is ze al 7 jaar dus is enten niet meer echt noodzakelijk.
Kijk ook eens bij www.epilepsiebijhonden.nl
Gebruikersavatar
Door Angelique
#606624
Truus schreef: Ik zou haar niet meer laten enten, de vaccinatie kan heel goed de boosdoener zijn, des te meer omdat ze het vlak erna gekregen heeft, bovendien is ze al 7 jaar dus is enten niet meer echt noodzakelijk.
Kijk ook eens bij http://www.epilepsiebijhonden.nl
Geldt dat ook voor Weil Truus?
Door chrisje
#606641
In ieder geval niet meer enten. Het is nogal een hoge leeftijd om voor de eerste keer een epilepsieaanval te krijgen. Primaire epilepsie komt meestal tot uiting voor vijf jaar (ons meisje kreeg haar eerste aanval op 1.5 jaar). Als dit later is, kan het secundaire epilepsie zijn, dus met een achterliggende oorzaak.
De enting kan een trigger geweest zijn, dus deze kan de aanval uitgelokt hebben, maar de oorzaak van de epi kan ook ergens anders liggen. In ieder geval je hondje helemaal laten onderzoeken, ook misschien een scan van het hoofdje laten nemen?
Veel succes ermee. En op het forum van http://www.epilepsiebijhonden.nl/forum/ kun je nog veel info verkrijgen. 
Door Sennaruby
#606847
Sterker nog, dan IS er een onderliggende oorzaak. En de slecht werkende nieren kan de oorzaak ervan zijn, evenals een slecht werkende schildklier. Het is dus erg belangrijk je hond goed te laten onderzoeken om te proberen de achterliggende oorzaak te achterhalen. Verder zijn eiwitten geen enkel probleem bij epilepsie hoor, het zijn eerder granen en kunstmatige chemische toevoegingen die een aanval kunnen triggeren, evenals een vaccinatie. En je bent altijd welkom op het forum die chrisje noemde als je meer wilt weten over epilepsie ;)

Groetjes,

Fieke
Door danja
#607343
Danja d'r bloed wordt nu onderzocht in Utrecht.
Heb Danja nu ook overgezet op Energique, omdat in ahv ook iets van granen zit.
Danja helemaal niet meer enten zit ik ook over te denken, maar ze heeft nu twee jaar achter elkaar weil/parvo gehad, moet ze dan even zo goed niet alleen voor weil geent worden. Ze gaat wel het water in hier, heb nog nooit hier een rat gezien, maar zullen er ongetwijfelt zitten, gaan altijd wel naar doorstromend water.

Groetjes Anneke
Door Christel & Luna
#607710
danja schreef: Heb Danja nu ook overgezet op Energique, omdat in ahv ook iets van granen zit.
In Energique zitten toch ook granen? Of kunnen deze granen minder kwaad?
Door ~Joke~
#608050
danja schreef: Danja d'r bloed wordt nu onderzocht in Utrecht.
Heb Danja nu ook overgezet op Energique, omdat in ahv ook iets van granen zit.
Danja helemaal niet meer enten zit ik ook over te denken, maar ze heeft nu twee jaar achter elkaar weil/parvo gehad, moet ze dan even zo goed niet alleen voor weil geent worden. Ze gaat wel het water in hier, heb nog nooit hier een rat gezien, maar zullen er ongetwijfelt zitten, gaan altijd wel naar doorstromend water.

Groetjes Anneke
Weil is juist de enting met de meeste bijwerkingen. Spike heeft 3 aanvallen in 1 week gehad na de laatste weil enting. Sindsdien ent ik niet meer.
Is er ook aan Lyme gedacht? Dit kan ook neurologische afwijkingen [epileptische aanvallen veroorzaken] Kyra [heeft niet last van aanvallen]had ook een te hoog creatinine in haar bloed en het aantal witte bloedcellen was te hoog. Ze is 3 weken lang aan de ab geweest. Gisteren kreeg ik de uitslag van het laatste bloedonderzoek en de crea en het aantal witte bloedcellen was nu vrij normaal.
Bij Kyra waren de nieren ok want ze had geen eiwit in de urine.
Door danja
#608188
Danja kreeg toen ook rimadyl, gelukkig geef ik dat niet meer, want dat mogen hondjes met epilepsie ook niet krijgen, kan weer een aanval uitlokken.
Hoelang is jouw hondje niet meer geënt?


Groetjes Anneke
Afbeelding
Door ~Joke~
#608198
Spike heeft de laatste Weil enting in het voorjaar van 2003 gehad. Met de  andere entingen was ik in 2002 al mee gestopt.
Door danja
#608249
Oke, dat is al een tijdje geleden, dat ze geënt zijn. Zit er met Danja ook over te denken om niet meer te enten, mijn da is daar geen voorstander van, wat ik jammer vind.  Hopelijk komt er een tijd dat er gezegd kan worden dat ze tot het eerste jaar geënt moeten worden en daarna niet meer, net als bij ons mensen.

Groetjes
Anneke
Gebruikersavatar
Door sylvia
#608252
Sennaruby schreef: In nr. 4 van Energique zitten geen granen.

Groetjes,

Fieke
In de nummer 4 zit rijst en dat is toch echt een graan en als je je hond op een granenvrij dieet moet hebben is dus ook de nr 4 niet geschikt.
Door Sennaruby
#608266
Oh, dat wist ik niet, dat er rijst in zat . Ik dacht dat nummer 4 glutenvrij was, maar dat is het dus duidelijk niet.... Hmm  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door