Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door rovianne
#605482
Ik ben nog helemaal onbekend hiermee dus moet nog heel veel leren en lezen. De bedoeling is om (voorlopig) 5 dagen brok en 2 dagen vers te gaan geven.
Maar in welke samenstelling moet ik dat vers nu geven om een goede gevarieerde maaltijd samen te stellen?
ik ben nog steeds op zoek naar leveranciers in de buurt zodat ik ook daadwerkelijk aan vers kan komen. Dus ben nog steeds volop in de orieënterende fase. Alle hulp is dus welkom  ;)
Door Mevroi Kruim
#605562
Bedoel je kvv? Dan maakt het niet uit wat je voert mits het een complete versie is. Rodi en Smuldier hebben ook niet complete dingen, zoals pens, of hart.
Als je wilt gaan barfen kun je het beste spiervlees, niet van kip, en goeie botten voeren, dat zijn de dingen die in kvv het minst aanwezig zijn.
Door rovianne
#605656
nee ik bedoel echt barfen. Kvv krijgt hij nu soms al, maar ondanks dat hij dat lekker vindt, vind ik het er zeer goor uitzien. ik wil dus echt zelf iets gaan samenstellen. Maar omdat hij dat dus nog nooit gehad heeft wil ik dat langzaam in gaan voeren, vooral omdat mijn man nog niet echt overtuigd is van het nut van vers. ???
Door tieneke
#606239
Denk dat het qua vertering op 5 dagen brok met slechts 2 dagen barf niet echt optimaal gaat werken :-\
Door Mevroi Kruim
#606271
[quote="tieneke"]
Denk dat het qua vertering op 5 dagen brok met slechts 2 dagen barf niet echt optimaal gaat werken :-\

[/quote]

Dat denk ik ook  :-\
Door rovianne
#606405
hoe zou ik het dan een beetje kunnen verdelen? ik zit namelijk met een man die nog niet overtuigd is van het nut van vers, dus daarom wilde ik langzaamaan hem daaraan laten wennen.
Door Ine
#606417
[quote="rovianne"]
hoe zou ik het dan een beetje kunnen verdelen? ik zit namelijk met een man die nog niet overtuigd is van het nut van vers, dus daarom wilde ik langzaamaan hem daaraan laten wennen.
[/quote]

Misschien kun je dan met 2 dagen kvv beginnen en je intussen goed inlezen in het Barf-gedeelte!
Als je man wat meegaander wordt ;) , kun je meerdere dagen achter elkaar vers gaan geven en dan heeft Barfen meer zin! Botten zou ik niet geven, als je maar 2 dagen vers gaat voeren.
Kvv is niet zo'n grote cultuurschok, dus begin rustig hiermee en breidt dan uit naar Barf! ;)
Door Mevroi Kruim
#606584
[quote="rovianne"]
hoe zou ik het dan een beetje kunnen verdelen? ik zit namelijk met een man die nog niet overtuigd is van het nut van vers, dus daarom wilde ik langzaamaan hem daaraan laten wennen.
[/quote]

Ah, een relatie-psychologische vraag  ???
Daar hebben wij helaas op BP nog geen afdeling voor.
Maar volgens mij moeten we er wel een gaan openen  :P :P ::)
Door tieneke
#607046
[quote="Kruimel"]
Ah, een relatie-psychologische vraag  ???
Daar hebben wij helaas op BP nog geen afdeling voor.
Maar volgens mij moeten we er wel een gaan openen  :P :P ::)
[/quote]
Ja dat wordt best wel tijd....een gezellig praathoekje voor mannen die(nog) geen rauw kvv of barf in huis willen :gathering:
Lullen wij de heren wel om hoor :headbonk: ;D ;D
Door rovianne
#607535
oh het is niet dat hij het niet wil gaan proberen hoor.. Kvv heeft hij nu al geen problemen mee  :) En hij ziet nu ook dat Max zijn brokken vaak laat staan terwijl hij de Kvv in het weekend wel ineens op eet. het is meer het idee of hij wel alles binnen krijgt. En daarbij het "probleem" dat we moeten werken en brokken daardoor makkelijker te geven zijn.
Daarbij wil ik eerst zeker weten of ik alles goed begrijp en of ik wel aan alle benodigde vleeswaren kan komen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#608110
[quote="Ine"]
Misschien kun je dan met 2 dagen kvv beginnen en je intussen goed inlezen in het Barf-gedeelte![/quote]

Ja dat lijkt mij ook een beter alternatief. Mensen die (nog) tegen vers zijn, hebben vaak meer moeite met een geitenrib dan het gemalen prutje van kvv ;)
O ik lees nu pas jouw laatste berichtje. Misschien kun je dan beter een paar dagen brok vervangen door kvv en de huidige kvv-dagen vervangen door zelf samenstellen. Zo kun je langzamerhand de brok weglaten. En ook als je werkt (dat doen wij hier allemaal tenslotte ;D) is kvv prima te geven hoor. Zelf BARF ik met mijn honden en werk meer dan 60 uur per week. Ik merk dat er toch vaak een idee ontstaat dat BARF veel werk is. Ik vind dat helemaal niet. Ik haal gewoon een slap pens uit de vriezer en laat die ontdooien. Of een geitenrib. Dat is niet meer werk dan een bak met brokken klaarmaken. Het echte werk (groentenmix maken, porties kippenkarkassen etc. maken) doe ik in het weekend.
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op vr 04 aug 2006, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rovianne
#608134
[quote="Rovanna"]
Ja dat lijkt mij ook een beter alternatief. Mensen die (nog) tegen vers zijn, hebben vaak meer moeite met een geitenrib dan het gemalen prutje van kvv ;)
O ik lees nu pas jouw laatste berichtje. Misschien kun je dan beter een paar dagen brok vervangen door kvv en de huidige kvv-dagen vervangen door zelf samenstellen. Zo kun je langzamerhand de brok weglaten. En ook als je werkt (dat doen wij hier allemaal tenslotte ;D) is kvv prima te geven hoor. Zelf BARF ik met mijn honden en werk meer dan 60 uur per week. Ik merk dat er toch vaak een idee ontstaat dat BARF veel werk is. Ik vind dat helemaal niet. Ik haal gewoon een slap pens uit de vriezer en laat die ontdooien. Of een geitenrib. Dat is niet meer werk dan een bak met brokken klaarmaken. Het echte werk (groentenmix maken, porties kippenkarkassen etc. maken) doe ik in het weekend.
[/quote]

Het is niet de tijd die er in gaat zitten. Daar heb ik alle tijd voor (ahum) maar meer dat hij ook brokken krijgt in zijn balletje als we gaan werken en ik met vers geen toezicht kan houden. (voor het geval dat..)
Door *wendy*
#608143
je schrijft dat je KVV er goor uit vind zien........mag ik vragen welk merk je voert dan?
Bibi en CB zien er toch wel als echt vlees uit, daarentegen vind ik Duck en Energique eruit zien als geweekte brok. (overigens vind ik, lees mijn honden, energique wel goed voer). Maar dat is mijn mening hoor  ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#608169
[quote="rovianne"]
Het is niet de tijd die er in gaat zitten. Daar heb ik alle tijd voor (ahum) maar meer dat hij ook brokken krijgt in zijn balletje als we gaan werken en ik met vers geen toezicht kan houden. (voor het geval dat..)
[/quote]

Je kunt toch ook kvv in een bal stoppen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door