Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door -sanne
#605679
Ik denk dat mijn hond een graan allergie heeft. Ze staat al een hele tijd op de gewone CB maar de jeuk gaat niet over. Een andere allergie kan ik met versvlees niet bedenken. Ze heeft overal jeuk op haar kop, dr buik, dr rug noem het maar op. Aan de huid zelf is niks te zien. behalve dan de korstjes die ze maakt door het krabben.
Weet iemand wat de symptomen precies zijn? en welke CB ik het beste kan voeren. Eigenlijk is barf geen optie want ze vind er helemaal niks aan, ze kijkt me aan of ik gek ben als ik haar bijvoorbeeld kipfilet of panharing geef.
Door 202Spots
#605694
Jeuk kan ook door yeast infectie komen, Geer ik zet dit ook effe bij jou topic!
~~~~~~~~~~~

The common symptoms of a yeast overgrowth include:
- Face rubbing
- Feet licking and soreness
- Rash on the belly and legs
- Redness in the ears
- Discharge in the ears, often a brown thick substance with a yeasty odor
- Chewing near tail and rectum
- Red or brown color between toes and/or reddish stain under the eyes

Hier meer wat je kan doen
http://b-naturals.com/Apr2002.php
Door -sanne
#605699
Dr tenen, voeten en haar bek likt ze eigenlijk niet en heeft geen uitslag of verkleuring tussen haar tenen. Wel wat ik was vergeten is dat ze aan een kant een heel vies oor heeft. Ik d8 eigenlijk dat dat kwam omdat ze geregeld zwemt en ik het misschien niet droog genoeg maak en dat ze precies op die kant gaat liggen en dan dat oort "stikt".
Is het dieet zonder graan ook gelijk zonder gist???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#605703
[quote="-sanne"]
Ik denk dat mijn hond een graan allergie heeft. Ze staat al een hele tijd op de gewone CB maar de jeuk gaat niet over. Een andere allergie kan ik met versvlees niet bedenken. Ze heeft overal jeuk op haar kop, dr buik, dr rug noem het maar op. Aan de huid zelf is niks te zien. behalve dan de korstjes die ze maakt door het krabben.
Weet iemand wat de symptomen precies zijn? en welke CB ik het beste kan voeren. Eigenlijk is barf geen optie want ze vind er helemaal niks aan, ze kijkt me aan of ik gek ben als ik haar bijvoorbeeld kipfilet of panharing geef.




[/quote]

Och er zijn nog wel tig andere allergiën te bedenken. Kip, rund (veel) pens, jouw huidschilfers enz enz.  Maar als je zelf overtuigt bent van graan zou je de diabetesvariant kunnen proberen.

Een kipfilet en een panharing worden met liefde door een vleesmolen vermorzeld, enkel grote botten niet, dus als het probleem grote stukken is  dan blijft zelf samenstellen toch een optie.

Heb je al wel een een eliminatiedieet gedaan?
Door 202Spots
#605706
Graan veroorzaakt ook gist, wanneer je geen graan meer geeft,dan kan het alleen maar beter worden.

Geef je al zalm of visolie capsule?
Wanneer er tarwekiem olie door de kvv zit, kan dat ook 'n oorzaak van jeuk zijn
Laatst gewijzigd door 202Spots op di 01 aug 2006, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -sanne
#605744
[quote="Angelique"]
Och er zijn nog wel tig andere allergiën te bedenken. Kip, rund (veel) pens, jouw huidschilfers enz enz.  Maar als je zelf overtuigt bent van graan zou je de diabetesvariant kunnen proberen.

Een kipfilet en een panharing worden met liefde door een vleesmolen vermorzeld, enkel grote botten niet, dus als het probleem grote stukken is  dan blijft zelf samenstellen toch een optie.

Heb je al wel een een eliminatiedieet gedaan?
[/quote]

ja je hebt idd gelijk over de kip, rund etc.... nog helemaal niet over nagedacht.
Ik heb nog geen eliminatiedieet gedaan. Wat moet ik dan geven ik heb gehoord rijst met iets samen maar eigenlijk vind ik rijst voor een hond iets heel raars of ben ik raar dat ik dat denk......
ook al maak ik de kip en vis klein ze vind het niet lekker ze eet het alleen met moeite als ik het uit de hand voer.... :(
Door -sanne
#605747
[quote="The202spots"]
Graan veroorzaakt ook gist, wanneer je geen graan meer geeft,dan kan het alleen maar beter worden.

Geef je al zalm of visolie capsule?
Wanneer er tarwekiem olie door de kvv zit, kan dat ook 'n oorzaak van jeuk zijn
[/quote]

Ik heb een tijdje elke vrijdag een panharing bij haar naar binnen geprobeert te krijgen maar ze vond het niet echt lekker en ging er 'n ker van braken, capsules of zalm heb ik nog niet gegeven.
welke zijn het beste om te geven???
Door 202Spots
#605767
I wissel af met Zalm olie capsule - gewone vis olie capsule en ik geef Dermcaps ES waar ook borage olie in zit.

Weet niet zeker waar je 't kan kopen, ik geloof bij de Hema ,Etos, Kruidvat?

Salmon Oil is rich in Omega-3 essential fatty acids eicosapentaenoic acid (EPA) and docosahexaneoic acid (DHA), which are important in the regulation of blood pressure, reproductive health, muscle contractions, blood clotting and inflammation. They are recommended for the treatment of cardiovascular disease, hypertension, arthritis and asthma. Fish oils may offer protection against some forms of cancer.

Borage Oil is an excellent source of gamma-linolenic acid (GLA), an Omega-6 essential fatty acid. It is helpful for joint inflammation, pain, swelling, heart function, blood pressure, allergic responses, skin conditions, nerve transmission, gastrointestinal function, blood clotting, kidney function, steroid production and hormone synthesis.
Door Mevroi Kruim
#605770
[quote="-sanne"]
ja je hebt idd gelijk over de kip, rund etc.... nog helemaal niet over nagedacht.
Ik heb nog geen eliminatiedieet gedaan. Wat moet ik dan geven ik heb gehoord rijst met iets samen maar eigenlijk vind ik rijst voor een hond iets heel raars of ben ik raar dat ik dat denk......
ook al maak ik de kip en vis klein ze vind het niet lekker ze eet het alleen met moeite als ik het uit de hand voer.... :(
[/quote]

Nee, da's helemaal niet raar dat je dat denkt, da's precies juist.
Dierenartsen schrijven vaak eliminatiedieten met rijst voor omdat ze met het idiote idee leven dat honden koolhydraten moeten hebben, en rijst, zonder gluten, geeft van de granen de minste problemen iha.
Een eliminatiedieet bestaat uit dingen die je hond nog nooit gegeten heeft. Dan heeft 'ie er ook geen allergie tegen ontwikkeld namelijk. Dus als je hond bv nog nooit eend heeft gegeten kun je daarmee een dieet samenstellen en dat een aantal weken voeren om te kijken of de klachten verdwijnen. Is dat zo, dan is hij allergisch voor iets in z'n normale voer. Is dat niet zo, dan moet je verder gaan zoeken.
Door -sanne
#605786
[quote="Kruimel"]
Nee, da's helemaal niet raar dat je dat denkt, da's precies juist.
Dierenartsen schrijven vaak eliminatiedieten met rijst voor omdat ze met het idiote idee leven dat honden koolhydraten moeten hebben, en rijst, zonder gluten, geeft van de granen de minste problemen iha.
Een eliminatiedieet bestaat uit dingen die je hond nog nooit gegeten heeft. Dan heeft 'ie er ook geen allergie tegen ontwikkeld namelijk. Dus als je hond bv nog nooit eend heeft gegeten kun je daarmee een dieet samenstellen en dat een aantal weken voeren om te kijken of de klachten verdwijnen. Is dat zo, dan is hij allergisch voor iets in z'n normale voer. Is dat niet zo, dan moet je verder gaan zoeken.
[/quote]

wat moet ik bij de eend geven? groentes of ander vlees wat ze nog nooit gegeten heeft of vis misschien??
Maar krijgt ze geen tekorten?? of is 6 weken daar te kort voor?
Door Mevroi Kruim
#605823
[quote="-sanne"]
wat moet ik bij de eend geven? groentes of ander vlees wat ze nog nooit gegeten heeft of vis misschien??
Maar krijgt ze geen tekorten?? of is 6 weken daar te kort voor?
[/quote]

Als je hele eend voert, inclusief organen, dan zal je hond niet gauw tekorten oplopen. Ik zou geen andere dingen voeren dan eend. Een soort dier per keer, anders is moeilijk vast te stellen waar het aan ligt als ze weer problemen krijgt. Ze kan ook best een paar weken zonder groente, dat moet geen probleem zijn.
Een dierenartsen-eliminatiedieet van gekookte geit met rijst is een stuk eenzijdiger ...
Door -sanne
#605836
[quote="Kruimel"]
Als je hele eend voert, inclusief organen, dan zal je hond niet gauw tekorten oplopen. Ik zou geen andere dingen voeren dan eend. Een soort dier per keer, anders is moeilijk vast te stellen waar het aan ligt als ze weer problemen krijgt. Ze kan ook best een paar weken zonder groente, dat moet geen probleem zijn.
Een dierenartsen-eliminatiedieet van gekookte geit met rijst is een stuk eenzijdiger ...

[/quote]

Ik ga het zeker proberen maar denk wel dat het een probleem word. Van een hele haring gaat ze al kotsen door de botjes. Kan ik de eend ook laten malen of zelf helemaal klein snijden?? dan moet het beter lukken denk ik want de CB is natuurlijk ook fijngemalen vlees en dat vind ze heeeeerlijk.
Door Twiz
#606054
Misschien houd ze wel niet van vis, daar zijn er meer van. Je kunt het later eens proberen met zalm. Misschien als ze de smaak van eend wel lekker vindt dat ze dan niet hoeft te kotsen van de botjes, en zeker als je in het begin even "voorkauwt/mept" met een hamer.

Ik heb Twizzle poosje terug een eliminatiedieet gegeven van alleen hert. Van de DA moest ik er natuurlijk rijst bij doen.
Ik mocht dus echt niets anders geven dan hertevlees met rijst, geen orgaan geen bot..........ja dag.
Ik heb de rijst dus achterwege gelaten en orgaan van hert erbij gegeven en de nek en ribben van hert. Ik durfde  geen hertepens te geven, omdat die best wel vuil (lekker) was, en daar dan ook granen in kunnen zitten.
Twizzle heeft die zes weken zeker geen (ernstige) tekorten opgelopen.......omdat ik nou eenmaal Barfplaats heb.........en eigenwijs ben.
Laatst gewijzigd door Twiz op di 01 aug 2006, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -sanne
#606131
[quote="Twiz"]
Misschien houd ze wel niet van vis, daar zijn er meer van. Je kunt het later eens proberen met zalm. Misschien als ze de smaak van eend wel lekker vindt dat ze dan niet hoeft te kotsen van de botjes, en zeker als je in het begin even "voorkauwt/mept" met een hamer.

Ik heb Twizzle poosje terug een eliminatiedieet gegeven van alleen hert. Van de DA moest ik er natuurlijk rijst bij doen.
Ik mocht dus echt niets anders geven dan hertevlees met rijst, geen orgaan geen bot..........ja dag.
Ik heb de rijst dus achterwege gelaten en orgaan van hert erbij gegeven en de nek en ribben van hert. Ik durfde  geen hertepens te geven, omdat die best wel vuil (lekker) was, en daar dan ook granen in kunnen zitten.
Twizzle heeft die zes weken zeker geen (ernstige) tekorten opgelopen.......omdat ik nou eenmaal Barfplaats heb.........en eigenwijs ben.
[/quote]

Maakt het bij eend dan niet uit dat ze nog nooit botten heeft gegeten of tenminste geen hele in de cb zitten natuurlijk gemalen botten.
Door Lizzy
#606153
[quote="-sanne"]
Maakt het bij eend dan niet uit dat ze nog nooit botten heeft gegeten of tenminste geen hele in de cb zitten natuurlijk gemalen botten.

[/quote]

In eerste instantie zou je een paar dagen eendennek kunnen geven. En daarna kun je al over naar delen van hele eend. Het is vrij zacht bot hoor. En je hond is al het e.e.a. gewend.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door