Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door indorocker
#604041
mijn hond smaus heeft opnieuw weer spuitdiaree heeft medicijn er voor gehad ging redelijk goed nu is hij weer bezig heb hem op rijst maar het wil maar niet over
Door conleeuw
#604044
wat geef jij nog meer aan eten, of krijgt hij alleen rijst nu?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#605238
indorocker schreef: mijn hond smaus heeft opnieuw weer spuitdiaree heeft medicijn er voor gehad ging redelijk goed nu is hij weer bezig heb hem op rijst maar het wil maar niet over
Misschien is het handig om iets meer info te verstrekken.

Heeft je hond daar al lang last van , wat eet hij normaal, hoe oud is hij  dat soort dingen
Door indorocker
#605479
geef hem rijst met kip of met zijn brokken er door magere yogurt beschuit  enheb hem ook al fyto mix helpt ook niet hard gekookt ei hij is 5 jaar
Door indorocker
#605501
nu krijg ik van de dierenarts te horen dat het komt door het warme weer en hij heeft in de maas gezwomen en als je langs de water kant loopt door de algen en de vogel pest daar komt het door weet het nu niet meer wat ik moet geloven
Door indorocker
#605660
indorocker schreef: nu krijg ik van de dierenarts te horen dat het komt door het warme weer en hij heeft in de maas gezwomen en als je langs de water kant loopt door de algen en de vogel pest daar komt het door weet het nu niet meer wat ik moet geloven
Door Jo
#605705
Ben jij toevallig dat buurvrouwtje van mij met dat zwarte hondje??
Mij zul je wel herkennen aan de foto's onderin mijn berichtje !

Begrijp ik het nou goed dat je kip en rijst door zijn brokken doet?
Door indorocker
#605728
ja ik ben het van zwarte hondje doe brokken door de rijst moest ik doen van de dierenarts anders kreeg die niet genoeg dan bleef die honger houden nu was het weer een beetje mis
Door Jo
#605752
Als je 'm rijst met kip geeft, dan moet je dat juist NIET door de brokken heen doen.
Dat moet je los van elkaar geven en ook nog eens met een aantal uren tussenpauze.
Door Mevroi Kruim
#605777
En nog veel beter is om geen rijst te geven.
Ik neem aan dat je de kip ook moet komen van de da. Da's dus ook fout advies.

Het warme weer kan een oorzaak zijn, je hond kan een virus opgelopen hebben. Vogelpest is onzin, die is er nu echt niet dus als de da dat zegt kletst 'ie uit z'n nek.

Het beste kun je je hond gewoon rauw voeren, en kvv is dan het makkelijkst. Als hij een virus onder de leden heeft moet dat gewoon uitzieken, daar is verder niks aan te doen. Wel kun je z'n weerstand verhogen met homeopatische middelen als Echinaceae, en de darm ondersteunen met probiotica. Een goed middel bij darmproblemen is Okugest.
Door Jo
#605783
Yep ..Okugest heb ik van de week ook al aangeraden toen we het er over hadden. Maar toen kreeg ze zo'n lading info van me , dat het me niets zou verbazen als ze die alweer vergeten is ;)

Ik heb trouwens ook gezegd dat kip met rijst goed was...dat omdat het beestje helemaal niet zo lekker was ( buiten de diaree om dus)
Kip en rijst is toch licht verteerbaar en nog altijd beter als brokken.

'kHeb haar ook Bibi aangeraden...heb haar zojuist ook de link naar de site van bibi gestuurd zodat ze kan zien waar we het over hebben hier.
Door Mevroi Kruim
#605824
Jo schreef: Yep ..Okugest heb ik van de week ook al aangeraden toen we het er over hadden. Maar toen kreeg ze zo'n lading info van me , dat het me niets zou verbazen als ze die alweer vergeten is ;)

Ik heb trouwens ook gezegd dat kip met rijst goed was...dat omdat het beestje helemaal niet zo lekker was ( buiten de diaree om dus)
Kip en rijst is toch licht verteerbaar en nog altijd beter als brokken.

'kHeb haar ook Bibi aangeraden...heb haar zojuist ook de link naar de site van bibi gestuurd zodat ze kan zien waar we het over hebben hier.
Kip is niet verkeerd bij diarree maar rijst werkt in het geheel niet stoppend bij honden en is voor honden juist zwaar te verteren. Zeker in combinatie met vlees. Koolhdyraten gecombineerd met graan is nooit een goed idee voor de spijsvertering van een hond.
Door Lizzy
#605952
Hallo indorocker, ik heb nu 1 bericht over de diarree verwijderd. Je kunt gewoon in dit onderwerp blijven schrijven. Je hoeft niet steeds een nieuw onderwerp te openen ;)!
Door indorocker
#605998
ben gestopt met okugest heb iets anders gehad van da maar gaf rijst met kip  of rijst met zijn brokken om dat hij niet genoeg kreeg bleef maar honger houden toen moest ik dat geven maar hij ging weer aan de race doe ik iets fout het wil maar niet over
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door