Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#605322
Boeffie heeft het in de vakantie bijzonder goed gedaan: ze heeft gezwommen en 's ochtends vroeg, als het nog niet zo warm was, wilde ze graag met de bal spelen. De warmte deed haar weinig.
Ik heb altijd de indruk dat ze het in het droge klimaat in Kroatië veel beter doet dan hier. Ze heeft dan volgens mij veel minder last van haar neuspoliepen. Ik zie dan vrijwel geen snotuitvloeïng meer, terwijl ze hier vaak met een snotsliert aan de neus loopt.
Eergisterochtend, voor ons vertrek heeft ze daar nog heerlijk lopen spelen, maar bij aankomst hier was het mis. Ze kreeg gelijk heel veel last van snot en kan nauwelijks meer door haar neus ademen, hetgeen natuurlijk wel benauwd voor haar is. Ze slaapt daardoor ook onrustig. Ze is beduidend minder vrolijk.
Ik ben dus net met haar naar de da geweest en heb toch maar gekozen voor ab en prednisolon om de slijmvliezen te laten slinken. Ik hoop dat ze nu snel wat opknapt. Met zoveel snot moet ze volgens mij ook gewoon koppijn hebben.
Maar verder sta ik nu wel een beetje voor een dilemma. Het operatief laten verwijderen van de poliepen lijkt me geen goede optie. Dat is een zware operatie en ik weet niet of ik dat een oudere hond wel wil aandoen. Bovendien kunnen ze dan gewoon weer terug aangroeien. Wat wel een mogelijkheid zou kunnen zijn is om via een kijkoperatie wat van het poliepweefsel weg te halen, waardoor ze weer door haar neus zou kunnen ademen, maar je weet natuurlijk nooit hoelang dat effect heeft. Een andere angst van mij is dat die poliepen ook haar keel in zullen groeien, maar om dat te laten controleren zal ze wel weer opnieuw onder narcose moeten, dus dat laat ik ook maar weer niet zomaar doen.
Lastig, ik hoop nu maar dat de ab en prednisolon snel aan zullen slaan. Het zijn wel paardenmiddelen die ik liever niet geef, maar in dit geval heb ik er toch maar voor gekozen.  :'(
Laatst gewijzigd door Sonja op do 28 sep 2006, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Robert Koncarevic
#605331
Ik hoop dat ze zich snel een beetje beter voelt.

De beste oplossing is zo snel mogelijk naar Kroatië verhuizen. Heeft ze nergens last van en is de operatie niet nodig.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#605340
Robert Koncarevic schreef: Ik hoop dat ze zich snel een beetje beter voelt.

De beste oplossing is zo snel mogelijk naar Kroatië verhuizen. Heeft ze nergens last van en is de operatie niet nodig.
Da's inderdaad een goede optie.  ;D
Door Erna
#605343
ik kan me zo goed voorstellen dat Boeff terug in nederland erg veel last kreeg. Het is ook zo vochtig en benauwd hier. Ik hoop dat ze snel opknapt.
Door Lizzy
#605371
Volgens mij moet ze bij een kijkoperatie toch ook onder narcose?

Heb je hier misschien wat aan?

"Er worden in de homeopathische literatuur veel homeopathische geneesmiddelen voor poliepen genoemd: 44 voor poliepen in de neus, 28 voor in de baarmoeder, 19 voor in de oren en 11 voor in de blaas. Het vaakst genoemd wordt genoemd Calcarea carbonica. Op de tweede plaats staat Thuja, op een gedeelde derde en vierde plaats staan Mercurius solubilis en Teucrium marum.

Calcarea carbonica is een middel voor mensen met een slechte afweer, waardoor ze vaak verkouden zijn, oor- en keelontsteking en griep hebben.

Thuja is voor poliepen op de stembanden en voor mensen die neiging tot wratten en huiduitgroeiseltjes hebben en gevoelig zijn voor vocht.

Teucrium marum is het middel voor poliepen achterin de neus.

Berberis wordt genoemd bij poliepen op het strottenhoofd en stembanden"

Bron (en meer informatie over poliepen en voeding): http://www.natuurlijk-welzijn.org/artik ... ep148.html
Gebruikersavatar
Door Sonja
#605396
Ja, daarvoor moet ze natuurlijk ook onder narcose. Ik bedoelde dat ik haar niet alleen maar voor onderzoek onder narcose zou laten doen. Want hoe vaak zou ik dat dan moeten doen?

Homeopathie bij poliepen heb ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht.  :-[
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar middelen gebruikt die de weerstand verhogen, zoals echinacea en propolis om te voorkomen dat de boel ging ontsteken en ze veel snot zou krijgen. Maar zou je dus de groei van poliepen kunnen afremmen met dergelijke middelen? Zouden poliepen er zelfs van kunnen slinken?
Ik moet nu natuurlijk eerst die prednisolonkuur van 15 dagen af gaan maken, maar wellicht is homeopathie daarna wel een optie?
Door Mevroi Kruim
#605405
Achossie, arme Boef  :-\
Heeft ze misschien een vorm van allergie die haar zo benauwd maakt? Daar zijn ook wel homeopatische middelen tegen. Als het aleen de poliepen zijn is het toch vreemd dat ze er hier zoveel meer last van heeft. Misschien zwellen die dingen door een allergie meer op en sluiten ze zo de neus af.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#605414
Kruimel schreef: Achossie, arme Boef  :-\
Heeft ze misschien een vorm van allergie die haar zo benauwd maakt? Daar zijn ook wel homeopatische middelen tegen. Als het aleen de poliepen zijn is het toch vreemd dat ze er hier zoveel meer last van heeft. Misschien zwellen die dingen door een allergie meer op en sluiten ze zo de neus af.
Anderhalf jaar geleden is d.m.v. een kijkoperatie vastgesteld dat Boef dusdanig grote poliepen in haar neus heeft dat ze daar sowieso maar heel moeilijk door kan ademen. Ze heeft dus maar heel weinig nodig om de hele boel af te sluiten. Daarnaast kunnen die poliepen natuurlijk ook nog groeien.  :(
Dus het zou inderdaad een allergie kunnen zijn, maar ook gewoon het verschil in temperatuur en luchtvochtigheid.
Door Tineke *
#605498
Mss stom hoor,maar heb je in huis en/of tuin bijzondere planten? Dat Boef daar zo heftig op reageerd.

          Tineke
Gebruikersavatar
Door Sonja
#605516
Tineke * schreef: Mss stom hoor,maar heb je in huis en/of tuin bijzondere planten? Dat Boef daar zo heftig op reageerd.

          Tineke
In huis heb ik geen planten, want ik heb een terroristische streepjeskat die die sloopt. In de tuin staat hoofdzakelijk gras, fruitbomen, sparren, bessen- frambozenstruiken en buxus.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het dat is. Het snot ruikt gewoon een beetje naar ontsteking, zeg maar, dus ik denk dat het probleem echt in de holtes zit.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#605544
Lizzy schreef: Volgens mij moet ze bij een kijkoperatie toch ook onder narcose?

Heb je hier misschien wat aan?

"Er worden in de homeopathische literatuur veel homeopathische geneesmiddelen voor poliepen genoemd: 44 voor poliepen in de neus, 28 voor in de baarmoeder, 19 voor in de oren en 11 voor in de blaas. Het vaakst genoemd wordt genoemd Calcarea carbonica. Op de tweede plaats staat Thuja, op een gedeelde derde en vierde plaats staan Mercurius solubilis en Teucrium marum.

Calcarea carbonica is een middel voor mensen met een slechte afweer, waardoor ze vaak verkouden zijn, oor- en keelontsteking en griep hebben.

Thuja is voor poliepen op de stembanden en voor mensen die neiging tot wratten en huiduitgroeiseltjes hebben en gevoelig zijn voor vocht.

Teucrium marum is het middel voor poliepen achterin de neus.

Berberis wordt genoemd bij poliepen op het strottenhoofd en stembanden"

Bron (en meer informatie over poliepen en voeding): http://www.natuurlijk-welzijn.org/artik ... ep148.html
Ik had natuurlijk wel al eens in de gids van Atjo Westerhuis gekeken, maar daarin stond niets over neuspoliepen. Maar deze humane info is natuurlijk ook een optie. Ik zou alleen nit weten welk middel goed zou zijn. Thuja omdat ze inderdaad gevoelig is voor vocht en ook aanleg voor wratjes ed heeft? Poliepen op de stembanden zijn nooit bij haar geconstateerd, maar ze heeft altijd wel een hese blaf gehad, dus het zou best kunnen.  Of Teucrium marum omdat ze achterin de neus zitten?
Pfff....
Ik kijk deze kuur maar even aan en als ze goed opknapt dan beslis ik wel verder. Homeopathie heeft nu in combinatie met ab en prednisolon denk ik toch weinig zin.
Ze ligt nu eindelijk te slapen Ze snurkt wel maar ze is volgens mij doodmoe omdat ze tijdens het slapen steeds wakker wordt omdat ze niet door haar neus kan ademen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#606024
Ik krijg de indruk dat ze zich vanavond al veel beter voelde. Er hing geen snotsliert aan haar neus en ze was alweer aan het snaaien. Bij het naar buiten gaan voor de laatste uitlaatbeurt was ze als eerste buiten en ging weer in de deuropening staan om Nena tegen te houden. Zo ken ik haar weer.  ;D
Ze staat nu te blaffen tegen het naderende onweer.
Gisteren deed ze dat allemaal niet, toen voelde ze zich duidelijk belabberd.
Door Truus
#606046
Sonja schreef: Ik krijg de indruk dat ze zich vanavond al veel beter voelde. Er hing geen snotsliert aan haar neus en ze was alweer aan het snaaien. Bij het naar buiten gaan voor de laatste uitlaatbeurt was ze als eerste buiten en ging weer in de deuropening staan om Nena tegen te houden. Zo ken ik haar weer.  ;D
Ze staat nu te blaffen tegen het naderende onweer.
Gisteren deed ze dat allemaal niet, toen voelde ze zich duidelijk belabberd.
Jippie :D, ik hoop dat het weer beter gaat ! Het wordt weer de oude Boef ;D
Laatst gewijzigd door Truus op wo 02 aug 2006, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#606225
Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend hoe snel ze opknapte na nog maar één zo'n pilletje. Ze is wel enorm veel gaan drinken en vanacht om 2 uur had ze hoge nood. Maar goed, dat nemen we maar even op de koop toe. Het belangrijkste is dat ze zich duidelijk beter voelt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door