Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spike21
#605271
Hallo,

Ik ben nieuw hier en ben me aan het verdiepen in het barfen,maar begin eerst langzaam met versvlees.
Mijn parson russell terrier spike van bijna 3 jaar is eigenlijk altijd een moeilijke eter geweest.
Totdat hij ging overgeven meteen na het eten en het dan weer opat,toen zijn we naar de dierenarts geweest en hebben we hypo allergenic voer meegekregen.
Maar hij blijft slecht eten en is zelfs een kilo afgevallen,dus geef ik hem sinds kort  schijven van prins uit de diepvries.
Alleen nu ruikt hij heel erg zuur uit zijn anus en er hangt gewoon een zurig luchtje om hem heen.
Wat is dit en hoe kan dit???
Door Lizzy
#605323
Allereerst, welkom op Barfplaats.

Ik heb hier echt nog nooit eerder van gehoord. Ik vraag me af, heeft hij geen last van z'n anaalklieren.

Als de totale lucht van de hond onprettig is, zou het kunnen dat je hond aan het ontgiften is. Hoe lang geef je nu Prins?
Door Spike21
#605350
Hoi,

Eigenlijk afgelopen week een keer of  4.
Ik ben vandaag gestart met alleen prins versvlees en de brokken laat ik de eerst komende tijd staan.
We moeten namelijk eerst nog een diepvries erbij kopen en ik ga 19 augustus naar een opendag van een holistische dierenarts.

Ik moet er wel even bij zeggen dat hij zijn hele leven al brokken krijgt en hij echt hele gevoelige darmen en maag heeft.
Dus zijn lichaam moet heel erg wennen.
Maar moeten we langs de dierenarts gaan om zijn anaalklieren uit te laten knijpen.
Hij wordt 2x per jaar geplukt en dan worden zijn anaalklieren ook meteen verzorgd.
Door conleeuw
#605368
mijn oude border collie heeft ook een beetje zurderige lucht aan haar ontlasting, ik denk vooral als je net overschakel dat het erg opvalt vers vlees ontlasting ruikt gewoon anders dan brokken ontlasting, en ik kan mij voorstellen dat het vooral in de begin erg opvallend is. Wellicht dat het minder wordt als je een tijdje bezig bent ;) mij valt het in iedere geval niet echt meer op.
Door Nina G
#606550
ik denk ook anaalklieren. Zou ze niet zelf uitdrukken, want dat kun je ook verkeerd doen, dat die vervolgens knapt. Dus toch even dierenarts laten doen denk ik.

Had dit ook regelmatig met mijn hond voordat deze vers kreeg. kan echt stinken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door