Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#604749
Bah soms word ik er een beetje flauw van. Gaat het dagen goed en ineens zijn ze weer alletwee aan de diarree. En stinken en ruften..... :o :o :-\. Ze zijn er ook duidelijk niet lekker van. Hele dag liggen ze in het mandje en er is nauwelijks beweging in te krijgen.

Eten is echter geen enkel probleem. Ik voer dan ook nog steeds hun normale eten.

Verder geef ik ze Okugest en that's it. Hebben jullie nog suggesties en is er nog meer dat ik voor ze kan doen?

Update: Ik heb ze vanochtend om 09.30 uur kippennekken gegeven en daarnet spuugt Joep zo'n 3 onverteerde kippennekken uit. De rest zit er tot nu toe nog in.
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 31 jul 2006, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#604779
Hebben ze misschien in vervuild water gezwommen? Hier heb ik ook diarree gehad bij de honden. Pinkel heeft echt 6 dagen last gehad, Brutus 3 dagen en Linga 1 dag. Ik heb Pinkel uiteindelijk 1 dag laten vasten en de dag erop yoghurt + probiotica + boombastmeel + groene leem gegeven en toen was het de volgende dag over.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#604810
Nee Lizzy, ik heb ze dus heel bewust de laatste 14 dagen niet meer laten zwemmen.... :-\ :-\ :-\

Maar ik hoor b.v. bij de achterburen ook dat de honden diarree hebben en 1 van mijn CB-klanten vertelde net dat haar hondje ook diarree heeft gehad.

Denk je dat ik Joep gewoon eten kan blijven geven? Ik voer hem nu dus maar 's ochtends in alle vroegte, omdat hij het anders echt niet ophouden kan.

Ik had hem gisterenavond om 22.30 uur te eten gegeven en vannacht had hij het dus (wederom) in de keuken gedaan. (Vandaar mijn keuze voor vroeg in de ochtend, heeft ie de hele dag dat ie in en uit kan lopen).
Door Lizzy
#604819
Ik zou gewoon ff geen eten geven. Ik vond dat Pinkel daar echt van opknapte. Zij kon het ook niet ophouden (en scheet 's nachts de hele bench onder).
Gebruikersavatar
Door Pauline
#604823
Lizzy schreef: Ik zou gewoon ff geen eten geven. Ik vond dat Pinkel daar echt van opknapte. Zij kon het ook niet ophouden (en scheet 's nachts de hele bench onder).
Okay, hij heeft vanochtend voor het laatst wat gehad en ik was toch al niet van plan om hem vanavond wat te geven. (Hij heeft zijn hele portie wel naar binnengewerkt). Als ik hem nu pas morgenavond weer wat geeft heeft hij zeker 36 uur niets gehad. Lijkt je dat voldoende?

Begin ik dan net zoals jij met Pinkel hebt gedaan?
Door Truus
#604824
Weet je ook of het bij 1 soort vlees/bot is? Als je verschillende vleessoorten per dag geeft, zou je b.v. eens 1 soort kunnen geven en uitproberen hoe ze reageren.
Het is maar een idee hoor ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#604831
Truus schreef: Weet je ook of het bij 1 soort vlees/bot is? Als je verschillende vleessoorten per dag geeft, zou je b.v. eens 1 soort kunnen geven en uitproberen hoe ze reageren.
Het is maar een idee hoor ;)
Bedankt voor de tip Truus. Maar je weet vast nog wel hoe ik met Joep loop te knoeien v.w.b. zijn ontlasting. Ik ben de laatste tijd ook bezig om hem enkelvoudig te voeren. De ene keer gaat dat goed, de volgende keer gaat het niet goed.

Normaliter kan hij het echter 's nachts prima ophouden hoor. Ik denk echt dat ze nu wat opgelopen hebben. Soms word ik er ook wel beroerd van als ik zie hoevaak ze staan te likken en te lebberen onderweg. Kan toch ook haast niet anders dan dat je daardoor sneller een virusje te pakken hebt! ::) ::)
Door conleeuw
#604925
hé bah pauline, volgens mij hebben ze zo langzaamerhand alle virusjes en bacteriele infecties uit heel de buurt een keertje gehad??? je zou hem even kunnen laten vasten en kijken hoe hij dan reageert? Hoewel ik geneigd ben om eten te geven als ze willen eten.  Als de honden in de buurt het hebben zit het er wel in dat hij het ergens in de buurt heb opgepikt, je ontkomt er gewoon soms niet aan. Ik vindt dat de afgelopen twee drie jaar wel heel veel van dit soort epedemien spelen, niet leuk, vooral als je een hond heb die ze graag naar huis toe meeneemt, Jazz is er ook zo een :( sterkte ermee ;)
Door Breezer
#604993
Ik let tegenwoordig heel goed op dat Breezer niet aan alles in het gras meer zit te likken. En ik moet zeggen dat het sindsdien een stuk beter gaat. Wie weet likken jou mannen ook wel aan een besmet poepje ofzo, ja en dan hebben ze het zo te pakken.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#605000
Ik was vanavond zo pissig over al dat gelik dat ik heb heb toegebeten: Als je niet ophoudt te likken, krijg je zo'n snuitje om tijdens het wandelen! >:( >:( Alsof hij dat verstaat...... ::) ::)
Door geer
#605040
Pauline schreef: Joep heeft er net een kuur van 2 maanden opzitten...... :-\
Hmpf...dat schiet niet echt op nee. Kun je hier neerzetten wat je allemaal al gegeven hebt? Misschien kan ik Ted nog wat uit het Puur Natuur assortiment meegeven in haar koffertje  ;)
Door Lizzy
#605962
Pauline schreef: Okay, hij heeft vanochtend voor het laatst wat gehad en ik was toch al niet van plan om hem vanavond wat te geven. (Hij heeft zijn hele portie wel naar binnengewerkt). Als ik hem nu pas morgenavond weer wat geeft heeft hij zeker 36 uur niets gehad. Lijkt je dat voldoende?

Begin ik dan net zoals jij met Pinkel hebt gedaan?
Oeps, deze had ik niet gezien. Ja, ik heb Pinkel ook een uur of 36 laten vasten. En heb haar daarna yoghurt met al die dingen er doorheen gegeven.

Hoe is het nu met ze?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door