Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jo
#605005
Ik werd zojuist gebeld door de vriendin van Marco's collega.
Zij vertelde me dat haar hond ( een Stafford van 15 maanden) heel veel last heeft van Demodex.
Als het beestje loops geweest is , is ze zo goed als kaal.
Ze zijn al vele malen naar verschillende dierenartsen geweest en hebben daar in de eerste instantie shampoos mee gekregen,maar als ze haar hond daarmee wast, dan krijgt de hond er blaren van.
Het beestje is nu al angstig als ze weet dat ze wéér onder de douche moet.
Nu zijn ze vanmiddag wéér naar de dierenarts geweest en daar heeft het beestje een injectie gekregen die zou moeten helpen.

Mijn vraag aan jullie is : Weten jullie misschien een goed en het liefst een natuurlijk middel die als extra ondersteuning kan dienen of die er zelfs voor kan zorgen dat de ellende van Demodex over gaat? Zoals het nu met het beestje gaat, gaat het in ieder geval niet goed. Ze is verandert van een blijde "spring in het veld" naar een timide hond. En da's natuurlijk hartstikke jammer.

Ze krijgt overigens al wel bibi te eten , dus dat is in ieder geval alvast een grote stap in de goede richting.

Alvast bedankt !! ;)
Door tieneke
#605019
Denk dat Tannetje heel veel kan betekenen met haar advies ;)
Met alleen vers vlees ga je het niet helemaal redden,Demodex is nogal hardnekkig.
Er zijn meer mensen hier op Bp met een hond die Demodex heeft,genezen doet het nooit helemaal maar met de juiste(homeopatische) medicamenten kom je een heel eind.
#605024
Hallo,

Hier ben ik zelf dan ook eventjes heb het kunnen vinden nu nog hopend at ik dit topic straks terug kan vinden :)

Afkrabsel is er vanavond inderdaad weer gemaakt en helaas schurft zit er dus nog!
Dit gaat dus al zo van pup af aan.
Heb haar in het begin gewassen met ectodex daar werd ze toen al rood van,later kwam er weer haar terug en leek het weg.
Later toen ze de eerste keer loops werd werd ze dus helemaal kaal,weer wassen met ectodex maar hierdoor kreeg ze dus echt korsten en blaren,daar ben ik acuut mee gestopt ook omdat ze tijdens het wassen stond te hyperventileren!
Toen rkeeg ik advocate dat leek wel aan te slaan(pipet in der nek)

Toen zat weer goed in haar vacht tot 2 maanden geleden we zeiden nog jeetje wat is het een mooie meid vol haar,tot ze weer loops werd...
In een maand tijd helemaal kaal op een streepje op der rug en wat uitgedund haar in en daar na.
Dit keer kregen we tactic,als ik haar riep naar de douche te komen stond ze al te shaken plus dat ze nu dus onzindelijk werd als ze geroepen werd,weer ghyperventileren tijdens het wassen,voor mij was de maat vol!

Vandaag weer geweest en gezegd nu meot er iets gebeuren maar eens wat heel anders wassen is echt geen optie,geef maar iets maakt niet uit wat het kost ik wil mij blije kindje terug!
Nu heeft ze een injectie ivomec gehad,over 2 weken herhalen dan na 2 weken weer en daarna word ze zoeizo geholpen,dan blijft haar weerstand neutraler!
Ook antibiotica en advocate meegekregen.
Dit kan dus wel aanslaan de injectie of dus totaal niet!

Ik ben gewoon ten einde raad,zeker als je je meid zo ziet veranderen!

Sorry voor het hele verhaal,en ik zal hier en daar misschien best iets vegreten zijn!

groetjes wendy
Gebruikersavatar
Door Angelique
#605057
WenEnChelsea schreef: Hallo,

Hier ben ik zelf dan ook eventjes heb het kunnen vinden nu nog hopend at ik dit topic straks terug kan vinden :)

Afkrabsel is er vanavond inderdaad weer gemaakt en helaas schurft zit er dus nog!
Dit gaat dus al zo van pup af aan.
Heb haar in het begin gewassen met ectodex daar werd ze toen al rood van,later kwam er weer haar terug en leek het weg.
Later toen ze de eerste keer loops werd werd ze dus helemaal kaal,weer wassen met ectodex maar hierdoor kreeg ze dus echt korsten en blaren,daar ben ik acuut mee gestopt ook omdat ze tijdens het wassen stond te hyperventileren!
Toen rkeeg ik advocate dat leek wel aan te slaan(pipet in der nek)

Toen zat weer goed in haar vacht tot 2 maanden geleden we zeiden nog jeetje wat is het een mooie meid vol haar,tot ze weer loops werd...
In een maand tijd helemaal kaal op een streepje op der rug en wat uitgedund haar in en daar na.
Dit keer kregen we tactic,als ik haar riep naar de douche te komen stond ze al te shaken plus dat ze nu dus onzindelijk werd als ze geroepen werd,weer ghyperventileren tijdens het wassen,voor mij was de maat vol!

Vandaag weer geweest en gezegd nu meot er iets gebeuren maar eens wat heel anders wassen is echt geen optie,geef maar iets maakt niet uit wat het kost ik wil mij blije kindje terug!
Nu heeft ze een injectie ivomec gehad,over 2 weken herhalen dan na 2 weken weer en daarna word ze zoeizo geholpen,dan blijft haar weerstand neutraler!
Ook antibiotica en advocate meegekregen.
Dit kan dus wel aanslaan de injectie of dus totaal niet!

Ik ben gewoon ten einde raad,zeker als je je meid zo ziet veranderen!

Sorry voor het hele verhaal,en ik zal hier en daar misschien best iets vegreten zijn!

groetjes wendy
Demodex is een lastig probleem. Haar laten castreren is zeker een goed plan omdat het haar weerstand stabiler houd. Demodex kun je onder controle krijgen, helemaal verdwijnen doet het niet omdat het immuunsysteem van je hond gewoon niet in orde is.

De normale reguliere behandeling van Demodex is  de Ivomecspuit en wassen met Ectodex.  Zijn de plekken niet al te groot dan kun je ook de plekken deppen met Ectodex en  daarna goed uitspoelen. Hoe vervelend je hond dit ook vind, het is een belangrijk onderdeel van de behandeling. Je zou het buiten kunnen doen, scheelt allicht in de stank. Ik twijfel of de plekken en blaren waar je het over hebt van de Ectodex komen, het kunnen ook gewoon uitbraakplekken van de Demodex zijn geweest. Je mag in ieder geval nooit de hele hond in 1 keer wassen met dit spul, hooguit de helft en dan morgen de andere helft.

Wat je hiernaast kan doen is haar weerstand zo hoog mogelijk houden en zodra je toch een plek weer ziet verschijnen deze direct behandelen met Ectodex.
Voor een homeopatische behandeling zou ik zeker contact opnemen met een Atjo of Tannetje en niet zelf aan de slag gaan omdat je je geen verergering kunt veroorloven.
#605083
Bedankt voor jullie hulp echt fijn!

Over het wassen,ze krijgt er echt hele vochtige/rode plekken van,plus een hoop flinke korsten!
En het feit dat ze staat te kokhalzen,of ik het in de douche of buiten doe ze blijft dat doen!

Nu heeft ze die injectie ivomec gehad,maar mag ik haar dus niet wassen met ectodex,omdat er van binnen gif is gespoten,en ik haar dan van buiten ook nog eens vergiftig!

Ze heeft wel een pipet advocate gehad,en antibiotica,over 2 weken weer injectie dan na 2 weken de laatste,en daarna word ze geholpen!

Dan zal het minder worden,zeker omdat het dus met de loopsheid zo terug komt,maar om haar weerstand hoog te houden om het te voorkomen dat het weer doorbreekt,dat is eigenlijk mijn voornaamste bezigheid nu,hoe krik je dat op,versvlees dat krijgen ze nu dus al,maar wat is nog meer belangrijk.

Dat het niet weggaat dat klopt,het blijft idd terugkomen als haar weerstand laag is daarom moet hij hoog blijven!

Ik ga even zoeken naar atjo ;D

Moet nog goed zoeken zo hier op het forum,net nieuw,en er stat zoveel ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#605104
Truus schreef: Angelique, Atjo Westerhuis is juist tegen het wassen met Ectodex ???.

Het gaat om de weerstand of achterliggende oorzaak zegt hij.
Ja en?  fijne vent vind ik het verder, maar ik hoef het toch niet altijd met 'm eens te zijnAfbeelding
Ik vind het ook zooi, maar soms moet je kiezen uit 2 kwaden. Jammer dat Tac-tic niet meer gebruikt mag worden.

Ja weerstand en meestal ontbreekt er gewoon een stukkie in het immuunsysteem en als die weerstand dan een keer een dip ingaat dan zit je weer met een uitbraak en moet je toch weer rechtstreeks die plekken behandelen.
#605125
Tactic mag dus niet meer,maar ik kan er wel ankomen bij een dierenarts nog mocht ik het nodig hebben!
Het rare is dat ze daar minder heftig op reageerde dan ectodex,terwijl tactic toch agressiever is :-X

Maar ik mocht haar nu neit wassen in combinatie met die injectie
Door Twiz
#605214
WenEnChelsea schreef: Tactic mag dus niet meer,maar ik kan er wel ankomen bij een dierenarts nog mocht ik het nodig hebben!
Het rare is dat ze daar minder heftig op reageerde dan ectodex,terwijl tactic toch agressiever is :-X

Maar ik mocht haar nu neit wassen in combinatie met die injectie
Ik ken dus wel een hond die vreselijke problemen kreeg van Ectodex en ook geen last met Tactic. De huid ging echt gewoon kapot, en het trauma voor wassen dat die hond heeft opgelopen..........dat is echt afschuwelijk.
Ik weet niet of de site nog bestaat, je kunt het proberen  http://www.dagboekvaneendobermann.nl.  en het gaat over Dakota, maar zoals gezegd ik weet niet of de site nog bestaat, en of ik de link goed heb geschreven.

Sterkte in ieder geval.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door