Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#604884
Nu heeft die trees van ons een stukje uit een plastiek lepeltje gebeten en ik heb geen peperkoek in huis en de winkels zijn dicht. Ik heb het pas ontdekt nadat ze gegeten heeft (rundsnijlingen met kippenmaagjes). Moet ik me nu (weeral) zorgen maken.  :?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door chrisje op wo 02 aug 2006, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#604912
zout in haar keel en laten sputen? ik vindt het nogal een homp plastiek, en het is geen zachte plastic, ik weet niet wat het in de maag doet, of het enigsinds verzacht, maar ik zou proberen om te laten spugen denk ik, of iemand anders moet een beter plan hebben of ervaring ermee waaruit blijkt dat het geen kwaad kan??
Door geer
#604915
Kan je niet even bij de buren vragen of die wat peperkoek of witbrood oid hebben? Heb je gezien dat ze het heeft opgegeten?
Door chrisje
#604919
geer schreef: Kan je niet even bij de buren vragen of die wat peperkoek of witbrood oid hebben? Heb je gezien dat ze het heeft opgegeten?

jawel, dat heb ik gezien. helpt sandwiche ook??
Door conleeuw
#604929
lupa schreef: is het niet zo dat je met scherpen dingen juist niet moet laten spugen?
nou, ik zou denken dat als het zo scherp en hard blijf en door de spijsverteringskanaal moet, dat de risico op schade ook wel groot is, dan liever eruit???? maar goed, ik heb er geen ervaring mee, wellicht dat ik er naast zit ;)
Door Truus
#604931
Uit de bibliotheek een stukje van Dory:

'n Goed idee voor de feestdagen of andere dagen wanneer je hond iets scherps heeft doorgeslikt.

Wat moet je doen wanneer je hond aan de feestversiering te goed gaat doen
en 'n glazen kerstbal,of andere kerstboom versiering op eet.
Of wanneer je hond andere scherpe voorwerpen heeft doorgeslikt.

Zorg dat je in je EHBO kit 'n zak met wattenballetjes hebt,
(of watten waar je stukjes van afscheurd)
Let er wel op dat de watten 100% katoen is,(gebruik niet de syntetiese make-up remover balletjes)

Wanneer de hond iets scherps heeft doorgeslikt,
voer dan de in koffiemelk,vla,of gesmolten boter wattenballen.

Kleine honden onder de 10 pond geef je 2 watten ballen die je eerst in kleine stukjes hebt gescheurd.
Honden van 10 tot 50 pond geef je 3 -5 watten ballen
Grote honden geef je 5 - 7 watten ballen
De grotere honden kunnen de hele wattenbal in 1 keer doorslikken.
De meeste honden vind dit 'n lekker happie en slikken het graag door.

Wanneer de watten zich door 't darmgestel werkt,vind het al de splinters en dan draaien de watten om de splinters heen, al 't scherps word het als 't ware verpakt in de watten.
Op die manier kan het scherps dus niet de binnekant van de darmgestel beschadigen.

Je hond z'n ontlasting zal er de volgende paar dagen misschien 'n beetje vreemd uitzien,
kijk ook of je soms vers of gedroogs bloed ziet.
Als je dat ziet,dan is het verstandig om even naar de DA te gaan,maar in de meeste gevallen komt alles goed.

copyright reserved to Sandy Brock.  Permission is hereby granted for
any non-profit reproduction by any person or group.
Door geer
#604951
chrisje schreef: Niet synthetische watten heb ik niet gevonden, wel peperkoek van bij de buren.
Ik heb 4 stukjes, moet ik ze dat allemaal geven?
Yep, zou ik lekker allemaal geven! (hij blij  ;D)
Door chrisje
#604956
Truus schreef: Uit de bibliotheek een stukje van Dory:

'n Goed idee voor de feestdagen of andere dagen wanneer je hond iets scherps heeft doorgeslikt.

Wat moet je doen wanneer je hond aan de feestversiering te goed gaat doen
en 'n glazen kerstbal,of andere kerstboom versiering op eet.
Of wanneer je hond andere scherpe voorwerpen heeft doorgeslikt.

Zorg dat je in je EHBO kit 'n zak met wattenballetjes hebt,
(of watten waar je stukjes van afscheurd)
Let er wel op dat de watten 100% katoen is,(gebruik niet de syntetiese make-up remover balletjes)

Wanneer de hond iets scherps heeft doorgeslikt,
voer dan de in koffiemelk,vla,of gesmolten boter wattenballen.

Kleine honden onder de 10 pond geef je 2 watten ballen die je eerst in kleine stukjes hebt gescheurd.
Honden van 10 tot 50 pond geef je 3 -5 watten ballen
Grote honden geef je 5 - 7 watten ballen
De grotere honden kunnen de hele wattenbal in 1 keer doorslikken.
De meeste honden vind dit 'n lekker happie en slikken het graag door.

Wanneer de watten zich door 't darmgestel werkt,vind het al de splinters en dan draaien de watten om de splinters heen, al 't scherps word het als 't ware verpakt in de watten.
Op die manier kan het scherps dus niet de binnekant van de darmgestel beschadigen.

Je hond z'n ontlasting zal er de volgende paar dagen misschien 'n beetje vreemd uitzien,
kijk ook of je soms vers of gedroogs bloed ziet.
Als je dat ziet,dan is het verstandig om even naar de DA te gaan,maar in de meeste gevallen komt alles goed.

copyright reserved to Sandy Brock.  Permission is hereby granted for
any non-profit reproduction by any person or group.
In ieder geval een goed tipje voor de (hopelijk geen) volgende keer. Ze heeft haar vier stukjes peperkoek opgesmikkeld. En nu maar afwachten.
Door chrisje
#604967
Mieke Linger schreef: Sterkte ermee!
Is de foto eigenlijk op ware grote? Ik vind het zo'n grote plastic lepel.
Het is een koffielepeltje.
Door 202Spots
#605016
Ik denk dat 't wel mee zal vallen hoor...soms is 'n stuk bot nog groter toch?

Ik heb altijd spijt dat ik er geen foto van heb gemaakt....maar mijn buurhond heeft 'n keer 'n
plastic vork doorgeslikt...ze wisten het niet totdat ze 'n keutel van 'm vonden en de plastic vork zat er in 1 stuk in!!
Buurman heeft  het laten drogen en in jampot bewaard ...heb er noooooit aangedacht om foto te maken, was eigenlijk ook voordat ik de poop patrol deed....en inmiddels zijn ze al jaren verhuist.. :-\

Dus...het zal wel goed gaan met dat kleine stukje lepeltjes plastic.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door