Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door daigo
#603795
Ik las net bij een topic over katten dat appelazijn helpt om de urine zuurder te maken. Kan je dat dan ook gebruiken bij reuen met voorhuidsontsteking??


groetjes linda
Door Lizzy
#603851
Ja, misschien wel, maar ik denk zelf dat vitamine C (de zure vorm, namelijk ascorbinezuur) beter helpt aangezien je daarmee 2 vliegen in 1 klap slaat: verhogen weerstand en verzuren urine.
Door Rineke01
#604257
Nog een goede is 1 keer per week uitspoelen met een sopje met groene zeep, niet zo agressief....
Water natuurlijk niet te heet  :D, en met een spuitje in de opening druppelen. Paar keer "doorspoelen" met het sopje en naspoelen met schoon lauw water. Kind kan de was doen ;)
Door Lizzy
#604298
Je kunt de groene zeep ook vervangen door Echinacea Extra Forte van Bloem (met Echinacea Angustifolia en Purpurea, Cat's Claw en Plantago). Een verdunning van 1 deel Echinacea op 10 delen gekookt/afgekoeld water.
Door daigo
#605834
Angelique schreef: En dan daarna zeker mama een zoentje geven :-X
neee dank je wel :)
Ik heb hem al is eerder vitamine c gegeven maar het hielp niks.... Ga jullie tips zeker proberen.
bedankt voor jullie antwoorden.

groetjes linda
Door Borke
#609717
daigo schreef:
Ik heb hem al is eerder vitamine C gegeven maar het hielp niks....
Dat was ook mijn ervaring, totdat ik het volgende recept probeerde:
2x daags 2 Vitamine C 1000 mg van Plantina
2x daags 2 Traumeel tabletten.

Je wil niet weten wat ik allemaal geprobeerd heb met Borke en het hele huis zat onder de vlekken, meubels, vloeren, muren, onze kleding enz.

Dit helpt echt, het lijkt wel een wonder :-)

Ik heb het meer dan 1 maand zo gedaan en zit nu op de 1x daags van beiden 2 tabletten en het gaat nog steeds goed. Volgende stap is om het nog verder af te gaan bouwen.

Ik ben hier zo blij mee, straks hebben we ene huis met vloerverwarming, ik zag het al helemaal zitten met al die ingedroogde vlekken op de vloer :-[
Door daigo
#611753
AstridStraver schreef: Dat was ook mijn ervaring, totdat ik het volgende recept probeerde:
2x daags 2 Vitamine C 1000 mg van Plantina
2x daags 2 Traumeel tabletten.

Je wil niet weten wat ik allemaal geprobeerd heb met Borke en het hele huis zat onder de vlekken, meubels, vloeren, muren, onze kleding enz.

Dit helpt echt, het lijkt wel een wonder :-)

Ik heb het meer dan 1 maand zo gedaan en zit nu op de 1x daags van beiden 2 tabletten en het gaat nog steeds goed. Volgende stap is om het nog verder af te gaan bouwen.

Ik ben hier zo blij mee, straks hebben we ene huis met vloerverwarming, ik zag het al helemaal zitten met al die ingedroogde vlekken op de vloer :-[


Is dat niet erg veel 8 tabletten op een dag, kan dat geen kwaad???
Door Sella
#613061
AstridStraver schreef: Ik ken meerdere Stabij's die het zo gedaan hebben, het 'recept' komt van Hella Mentjox in Capelle a/d IJssel. Misschien kent Tannetje haar wel?
Ik ken Hella Mentjox al jaren en die doet heel veel met vitamine C. Voor het ontgiften, de weerstand verhogen en omdat het een goede antioxidant is.
Voor de volledigheid moet ik ook even melden dat ze altijd voor een bepaalde ph waarde in de urine gaat.
De hogere doseringen zijn niet voor dagelijks voor eeuwig gebruik maar een kuur om het probleem op te lossen.
Krijgt je hond veel pijnstillers zoals mijn vorige hond is het een goede ondersteuning om op 1500 mg te gaan zitten. Let wel het was een brokkenhond.
Voordat iedereen denkt he ik moet maar eens een afspraak maken met haar, ze heeft een patientenstop voor eigenaren die nog nooit bij haar geweest zijn. In heel grote uitzonderingsgevallen(klein hartje he) wil ze op verwijzing soms via een collega dierenarts een ernstig geval onder behandeling nemen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door